2012-02-09, 22:38
  #7477
Medlem
Kewlspetspennas avatar
Absolut ingen waste. Jag är subbad som ett as och det är fittskönt. Dock lite lätt irriterad som man kan bli på opisar men det är nice det med ;D
Citera
2012-02-10, 07:58
  #7478
Medlem
OnkelBrajjas avatar
God morgon Sverige!
Hur länge tar det innan subruset kommer igång? Har endast tuggat norspanplåster en gång tidigare och fick ingen nämnvärd effekt så jag har inga erfarenheter.. Har "andats" in strax över 1mg subutex och känner ingenting nu 50min senare. Är van opiatanvändare annars(tram, oxy, morfin, kodein, etylmorfin osv osv)...Har just blivit av med en vidrig tram-at och vill mysa lite Går subrus att jämföra med någon annan opiat? Vad liknar det mest så att säga?
EDIT: det är inga Ipren eller dylikt för mina vänner mådde kanon på samma dos.
Tack på förhand
Citera
2012-02-12, 15:29
  #7479
Medlem
khaderbaiis avatar
har intagit 3mg xanor idag, bör jag vänta med sub tills imorgon lr är det lugnt att dra mellan 0.5-1mg sub? är ganska van vid benzo, men inte van vid sub. Tacksam för hjälp
Citera
2012-02-12, 20:41
  #7480
Medlem
dewilholk06115s avatar
Jag har subuxone utskrivet & tar det dagligen. Nu är det två dagar sedan jag tog sist, höll uppe i 2 dagar för att kunna ta 2 st 80mg oxycontin. Dom intogs i morse.

Jag undrar hur länge man måste vänta innan man kan ta buprenorfin igen UTAN att känna av den hemska effekten som framkommer om man tar buprenorfin SAMTIDIGT som manb har en annan opiat/opioid verkandes i kroppen.


Oxycontinen har är ju 12h depotpiller men hur länge sitter effekten i när man injicerat?

Bängheten/ruseffekten är ju borta sedan länge.
Citera
2012-02-13, 22:45
  #7481
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dewilholk06115
Jag har subuxone utskrivet & tar det dagligen. Nu är det två dagar sedan jag tog sist, höll uppe i 2 dagar för att kunna ta 2 st 80mg oxycontin. Dom intogs i morse.

Jag undrar hur länge man måste vänta innan man kan ta buprenorfin igen UTAN att känna av den hemska effekten som framkommer om man tar buprenorfin SAMTIDIGT som manb har en annan opiat/opioid verkandes i kroppen.


Oxycontinen har är ju 12h depotpiller men hur länge sitter effekten i när man injicerat?

Bängheten/ruseffekten är ju borta sedan länge.


Imån vid samma tid du tog oxyn igår, så borde det vara lugnt.
Citera
2012-02-16, 18:08
  #7482
Medlem
Mr.Gracies avatar
Har gått på Sub dagligen i ca 8 måndader, kanske lite längre. Tar i regel 16 mg per dag. Tog min sista dos igår, och har inte kunnat få tag på ngt idag då min kran torskat. Har dock några oxycontin 40 mg hemma. Skulle jag (med noll erfarenhet av dessa) få ngt rus lr blockerar subben såpass effektivt att jag inte kmr känna ett skit????
Citera
2012-02-17, 00:16
  #7483
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gracie
Har gått på Sub dagligen i ca 8 måndader, kanske lite längre. Tar i regel 16 mg per dag. Tog min sista dos igår, och har inte kunnat få tag på ngt idag då min kran torskat. Har dock några oxycontin 40 mg hemma. Skulle jag (med noll erfarenhet av dessa) få ngt rus lr blockerar subben såpass effektivt att jag inte kmr känna ett skit????
Jag personligen skuille vänta minst två, helst tre dagar (du bör förrst bli sjuk då dessutom) tar du nu är risken att du inte känner ett skit väldigt stor, du kan dock ta så mycket att det slår igenom subben, men det rekomenderar jag inte (och tror inte du har tillräckligt heller),
Citera
2012-02-17, 01:20
  #7484
Medlem
Stonedyoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khaderbaii
har intagit 3mg xanor idag, bör jag vänta med sub tills imorgon lr är det lugnt att dra mellan 0.5-1mg sub? är ganska van vid benzo, men inte van vid sub. Tacksam för hjälp

3mg xanor och 0.5-1mg sub är ju väldigt små doser så jag skulle kört på och dragit en lina sub också. Borde inte vara någon fara.
Citera
2012-02-19, 16:07
  #7485
Medlem
Det här med abstinensen... en del verkar ju klara sig utan annat än lite sömnproblem. Han jag pratar om hade gått på stora mängder sub dagligen i över tre år. Själv känner jag den här vidriga smärtan i kroppen plus att magen är i uppror. Och jag är fruktansvärt sur och vresig. Och då har jag varit beroende sedan maj/juni förra året. Jag försöker hålla mig till max två mg om dan, men min självdisciplin är inget vidare.

Vad säger ni som gjort en cold turkey? Eller om ni har trappat ut? Är det mest psykologiska besvär eller?
Citera
2012-02-21, 00:03
  #7486
Bannlyst
En bekant bad mig fråga er på Flashback om en sak, eftersom han inte har något eget konto och inte ids fixa ett nu.

Han har kört 4 mg Subutex utspritt från fredag fram till i dag. Dvs i snitt 1 mg om dagen i fyra dagar. Han tog sista dosen i dag på förmiddagen. Han får Oxynorm i morgon. Hur länge tror ni han måste vänta innan han kan ta Oxyn och få ut maximal effekt av det?
Citera
2012-02-21, 00:11
  #7487
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hieronymo
Det här med abstinensen... en del verkar ju klara sig utan annat än lite sömnproblem. Han jag pratar om hade gått på stora mängder sub dagligen i över tre år. Själv känner jag den här vidriga smärtan i kroppen plus att magen är i uppror. Och jag är fruktansvärt sur och vresig. Och då har jag varit beroende sedan maj/juni förra året. Jag försöker hålla mig till max två mg om dan, men min självdisciplin är inget vidare.

Vad säger ni som gjort en cold turkey? Eller om ni har trappat ut? Är det mest psykologiska besvär eller?
En Cold Turkey är ingen höjdare. Trappa ner lååångsamt. Har du inte disciplinen så är det inläggning på behandling som gäller, där du får trappa ur. De fysiska besvären vid en Cold Turkey är fruktansvärda om man gått på sub regelbundet under en lång period, och de håller i sig oerhört lång tid (räkna med en månad). De fysiska besvären är hemskare än de psykiska, även om de också är riktigt jobbiga. Men de fysiska är så jävliga att de tar upp det mesta av ens tankar, så man hinner inte må så dåligt psykiskt den första tiden. Det kommer först lite senare in i avtändningen.

Att gå Cold Turkey på sub efter ett långt regelbundet bruk är bland det värsta man kan vara med om vad gäller drogavtändningar. Framför allt för att den är så satans långdragen.

Edit: Och angående att en del klarar sig med lite sömnproblem. De är nog väldigt få. Det är nog de som första gången får en at på sub, och inte gått på det så länge. Man har några gratisåk i början, så att säga, innan man börjar få de ordentliga avtändningarna. Har man tagit sub regelbundet/dagligen i flera månader eller år, då är en Cold Turkey det värsta helvetet man kan hamna i.
__________________
Senast redigerad av Perfume-V 2012-02-21 kl. 00:15.
Citera
2012-02-21, 21:21
  #7488
Medlem
är sub rus lite som tramadol, att man kan nästan bli lite pigg o vilja göra saker eller rent opiat rus, blir skön i kroppen o noddar lite? har bara tagit tramadol o kodein förut o ingen tolerans direkt.. är det 1mg som gäller?

anledningen att jag frågar är att många verkar använda sub för o orka med dagen, men ändå klara av den.. så som många gör med just tramadol (bl.a jag själv)

tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in