Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
så vad fan ska vi sub missbrukare göra?
Går man till en psykolog eller psykiatriker så säger dom.. (ät det där..prozac, venlafaxin, mirtazapin, cipralex) och skit... och ska sluta med subben helt, fattar dom inte hur sjuk man blir?
Så man hamnar liksom i ett mitten läge :S
Ja, det blir ju lite knepigt när det är Sub man missbrukar. Jag kan ju på ett vis förstå att man inte ska få sitt knark gratis... Meningen när man ger Sub som substitutionsmedicin är ju att suget efter opioiden (t. ex. heroin eller morfin) ska lätta. Det är ju inte meningen att heroinisten eller morfinisten ska få ett rus av Suben.
Ger man Sub till en sub-missbrukare, och personen får ett rus... då gör ju inte suben det den ska liksom. Att få Sub som substitutionsmedicin ska ju egentligen vara som att vara typ ren... man ska lära sig leva på "bara" sub. Typ då iaf.
Därför blir det lite knepigt =/
Däremot så skulle man kanske kunna ge Sub till personer som inte längre får ett rus på Suben... men vilka är det då? =/ Blir kanske svårt att avgöra, vilka som ljuger och vilka som talar sanning. Sen är det ju fortfarande en liten skillnad mellan t. ex. en heroinist som tar hjälp av Sub och en "subist" som får hjälp av sub, även fast den inte ger ett rus. Sub till en heroinist gör ju någon nytta... medan Sub till en subist utan rus inte gör så mycket nytta, mer än att kanske funka som en slags "snuttefilt" eller en trygghet för att slippa abstinens. Men å andra sidan så finns det ju heroinister som inte heller får ut så mycket mer av Suben än att de slipper en abstinens. Och det finns heroinister som faktiskt känner av Suben, och dom får det ju iaf.
Jag vete fan jag... tycker bara det blir lite klurigt när det gäller "subister"

Jag brukar tänka en del på det, hur det skulle vara att få det som medicin. Jag får ju inte ut något av Suben idag, förutom att jag slipper abstinens då. Sen vet jag iofs inte... hade jag inte haft Suben så kanske jag skulle må riktigt jävla dåligt psykiskt också. Den kanske gör något för mig, utan att jag märker det.
Ja, hur fan gör man med oss Subister? Det är ju ett helvete att kliva av Sub också... och en person som tar Sub kan vara mycket mer torsk på det än vad en annan är på heroin. Det kluriga är ju att man är torsk på en substitutionsmedicin =/ Fast jag föredrar andra opioider än Sub faktiskt. Oxy är ju min absoluta favorit men det finns inte tillräckligt för att kunna gå på det varje dag, alla dagar. Jag kommer som mest över 196 st varannan månad =/ Betydligt lättare att komma över Sub ju.