2008-04-25, 16:26
Medlem
weazs avatar
Tog 1mg sub och en postafen 13.00 idag, hur långt tid bör jag vänta för att kunna ta 1 mg och uppnå liknande effekt? kan jag ta en 1mg redan i övermorgon?

Kan jag dricka stora mängder alkohol imorgon kväll?
MVH
Citera
2008-04-25, 18:12
Medlem
tydligenarjaghas avatar
Mår fint som fan på subutex, har nyss injicerat med en polare. Är så jädrans bäng så man noddar som en kung hur fan äns noddar.
Citera
2008-04-25, 18:25
Medlem
tydligenarjaghas avatar
Läkemedel emot subutex beroendet?

Har en väldigt bra kompis som är beroende av subutex, injicerar 2mg subutex varje dag för att kunna hålla säg "frisk" så dagar utan subutex. Är ett rent helvetet men frågan angår inte min vän jag ville bara ge en del av en som är beroende och intresserad av att trappa ner.

Så nu till min fråga, finns det något läkemedel som "avgiftningen", "läkargruppen" eller annat stöd ifrån tex; missbruksmottagningen eller narkomansvårdsgruppen. Ja går och rabbla upp tusentals, men frågan är då vad för läkemedel får/ges ut till dom som är beroende? är det olika?

kan dom använda subutex? för att trappa ned? sedan byta till?

Skulle vara enormt tacksam för svar.
Citera
2008-04-26, 09:39
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tydligenarjagha
Har en väldigt bra kompis som är beroende av subutex, injicerar 2mg subutex varje dag för att kunna hålla säg "frisk" så dagar utan subutex. Är ett rent helvetet men frågan angår inte min vän jag ville bara ge en del av en som är beroende och intresserad av att trappa ner.

Så nu till min fråga, finns det något läkemedel som "avgiftningen", "läkargruppen" eller annat stöd ifrån tex; missbruksmottagningen eller narkomansvårdsgruppen. Ja går och rabbla upp tusentals, men frågan är då vad för läkemedel får/ges ut till dom som är beroende? är det olika?

Ja, i teorin kan de helt klart använda Subutex och det har säkert även gjorts vid en del tillfällen, men tyvärr ligger det ju inskrivet i mångas hjärnor att man måste vara heroinist för att ha ett "tungt opioidberoende" vilket kan göra det svårare för en buprenorfinmissbrukare att få hjälp... Att de ger någon benso eller sömntabletter är däremot lite vanligare...
Citera
2008-04-26, 10:43
Medlem
cosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ja, i teorin kan de helt klart använda Subutex och det har säkert även gjorts vid en del tillfällen, men tyvärr ligger det ju inskrivet i mångas hjärnor att man måste vara heroinist för att ha ett "tungt opioidberoende" vilket kan göra det svårare för en buprenorfinmissbrukare att få hjälp... Att de ger någon benso eller sömntabletter är däremot lite vanligare...

Jag var på avgiftning förra veckan och jag är beroende av sub, har gått på det i 2.5 år nu.
Men jag fick bara dexofen och till sömnen fick jag theralen och propavan.
Helt jävla värdelöst så jag låg bara sjuk där i tre dagar sen pallade jag inte mer

Så nu är man på suben igen, tråkigt men va fan jag får ju inte den hjälp jag behöver
Citera
2008-04-26, 14:36
Medlem
weazs avatar
Tog 1mg sub för 24 timmar sen, kan jag nu ta 1mg till för att få samma effekt?
Citera
2008-04-26, 14:51
Medlem
Midnights avatar
Citat:

Subetex nedtrappas ofta med subutex, i vart fall fick jag det men bara under avgiftningen, sen efter det flyttades jag till ett behandlingshem som använde andra mediciner till nedtrappning, tyvär så berättar det hemmet väldigt sällan vad de andvänder, men det var nått starkt iaf, eller så var det bara placebo vad vet jag.

Jag hade inte ett tillräckligt allvarligt subutexmissbruk för att kunna gå med i subutexprogrammet, vilket jag är glad för idag.

Däremot hamnade en kompis till mig i subutexprogrammet, efter ett subutexmissbruk.
Jag minns inte om han ljög eller någonting och sa att han använde heroin så det låter jag var osakt, men han hamnade iaf i programmet det minns jag.
Citera
2008-04-26, 21:19
Medlem
tydligenarjaghas avatar
Jag har använt subutex igår, injicerade och snortade så mådde om en kung. Men idag har jag fått tag på Morfin 10mg och jag undrar det är sant att buprenorfinet blockerar andra opiater och opioider?
Citera
2008-04-26, 21:35
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Jag har använt subutex igår, injicerade och snortade så mådde om en kung. Men idag har jag fått tag på Morfin 10mg och jag undrar det är sant att buprenorfinet blockerar andra opiater och opioider?

jajemän! det är den enkla sanningen , tyvärr haha
Citera
2008-04-26, 23:13
Medlem
konstigt

Hej.
Jag har en fråga som jag hoppas att någon kan svara på?
Går på beroendemottagning för att trappa ner Citodon och Tiparol.
De har tagit 3 pissprover på mig och alla visar positivt på Buprenorfin, nu i onsdags så skickade de iväg provet på analys.
Jag har aldrig provat subutex eller något annat läkemedel med buprenorfin.
De har stickor som tar 1 minut och sen läser de av.
Doktorn var inne och pratade med mig och det märktes att han inte trodde på mig, det var så förnedrande. Hoppas på en logisk förklaring, kanske någon annan har varit med om detta.
Tack på förhand/Kaisa
Citera
2008-04-27, 15:09
Medlem
snillet2s avatar
Dexofen funkar ganska bra att tända av från subben me! starta på ca 600mg om dagen och trappa på ca 3 veckor sen är det lugnt, i alla fall för mig efter 4 års subbande.
Citera
2008-04-28, 18:36
Medlem
villbarafragas avatar
EDIT: Ta bort detta inlägg, skrev fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in