Citat:
Ursprungligen postat av tydligenarjagha
Har en väldigt bra kompis som är beroende av subutex, injicerar 2mg subutex varje dag för att kunna hålla säg "frisk" så dagar utan subutex. Är ett rent helvetet men frågan angår inte min vän jag ville bara ge en del av en som är beroende och intresserad av att trappa ner.
Så nu till min fråga, finns det något läkemedel som "avgiftningen", "läkargruppen" eller annat stöd ifrån tex; missbruksmottagningen eller narkomansvårdsgruppen. Ja går och rabbla upp tusentals, men frågan är då vad för läkemedel får/ges ut till dom som är beroende? är det olika?
kan dom använda subutex? för att trappa ned? sedan byta till?
Skulle vara enormt tacksam för svar.
Subetex nedtrappas ofta med subutex, i vart fall fick jag det men bara under avgiftningen, sen efter det flyttades jag till ett behandlingshem som använde andra mediciner till nedtrappning, tyvär så berättar det hemmet väldigt sällan vad de andvänder, men det var nått starkt iaf, eller så var det bara placebo vad vet jag.
Jag hade inte ett tillräckligt allvarligt subutexmissbruk för att kunna gå med i subutexprogrammet, vilket jag är glad för idag.
Däremot hamnade en kompis till mig i subutexprogrammet, efter ett subutexmissbruk.
Jag minns inte om han ljög eller någonting och sa att han använde heroin så det låter jag var osakt, men han hamnade iaf i programmet det minns jag.