Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Ja, det är 4 år nu, på Suben. 15 år på opioider sammanlagt, dagligen... så nej, inga som helst planer på att sluta
Just nu tar jag inte så mycket... har inte råd helt enkelt. Håller mig frisk iaf. De senaste typ 2 veckorna har jag tagit 4-8 mg/dag, nån dag bara 3 mg, nån dag 9 mg. Som mest tog jag 28 mg/dag. Nu en vecka framåt ska jag iaf ta ännu mindre, typ 2 mg/dag om planen håller
När jag hade tagit Sub i bara 2 månader så behövde jag inte så mycket... men det är ju så olika det där. Vissa behöver ju mer helt enkelt. Sen är det ju som Mr.Dee skriver också... att man vill åt olika starkt rus. I början noddade jag aldrig ens, ville inte... så jag tog ju mindre då. Men så upptäckte jag tjusningen med att bli rejält påverkad och då nöjde jag mig inte med smådoser längre.
Innan jag tappade ruset på Suben så var 4 mg en perfekt dos för mig. Blev inte mer påverkad av mer heller. Nu får jag inget rus även om jag tar 16 mg och jag har lärt mig (typ iaf) att det inte är någon mening att jaga ett rus som inte finns längre. Ibland ramlar jag... och försöker få ett rus men det slutar med ångest över hur mycket Sub jag slösat bort =/
oj, det är ganska lång tid det!
kan förstå att du inte har några planer på att sluta, vem fan vill gå igenom en sådan AT.
det låter ju jättebra, hoppas du klarar att hålla dig till 2mg om dagen!
jag själv blir frisk på 2mg men dum som jag är slutar det alltid med en 8a innan jag gått i säng.
2mg eller 8 gör ingen skillnad för mig och jag förstår inte varför jag drar i mig massor med mer när jag vet att det inte ger mer och att jag inte har råd.
har inte haft mat på över 2 veckor nu alla pengar har gått åt suben:/
idag gjorde även min flickvän slut efter att ha fått reda på mitt missbruk.
fy fan vad mycket skit det ger mig men ändå fortsätter jag med det.
det är nog avtändningen jag är rädd för,
jag har suttit på behandlingshem i 8 månader och kom ut för 4 månader sen och var
helt säker på att jag skulle klara att hålla mig ifrån opiaterna.
men så fel man kan ha, efter några veckor började jag små knapra tramadol igen för att senare gå över till subutex.
jag tänkte "nog kan jag ta en dag det kan inte göra mig beroende igen"
jag är så jävla besviken på mig själv att jag inte kunde hålla mig ifrån opiaterna.
fyfan, nej nu blir det att fara och inhandla några xanor för att ta bort ångesten äver det sabbade förhållandet.
nu blev det ett långt inlägg jag var bara sugen på att skriva av mig
Mvh!