Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Vad tycker ni om styrkan på sub vs tram? Nu pratar jag inte om potensen, som jag vet är mycket mycket högre men styrkan på ruset. tycker inte att det skiljer något knappt mellan dem, förutom att jag blir mer illamående av sub. Kanske t.o.m. blir starkare påverkad av tram, mycket mer klåda och myyyycket mer smärtlindring, gick fan runt utan känsel i hela kroppen första gångerna med tram. Vill tillbaka dit, så mysigt. Är fan besviken på sub.
Btw, hur många dagar i rad med cirkus 1mg per dag tills man har märkbar tolerans? Hur länge tills man blir fysiskt beroende? Alltså att man mår fysiskt dåligt av att gå cold turkey?
Och om man t.ex. kör sub men man kör med typ 1 veckas mellanrum eller liknande, tillräckligt sällan för att inte bli tolerant, försvinner/minskas illamåendet för att kroppen blir mer van?
Jag har ju aldrig gillat ruset på Tram så jag kan inte jämföra det med ett rus på Sub rakt av... men jag blir (blev) mer påverkad av Suben. Däremot så... får jag inget kli på Sub, har aldrig fått det. Jag blir inte heller varm & go på Sub.
Har alltid sett Sub som en lite speciell opioid. Jag lärde mig gilla det, tvingades lära mig helt enkelt. När jag började med Sub var det Morfin som var min "Gud" och jag märkte aldrig att jag började gilla och älska Suben. Märkte det inte förrän jag bytte tillbaks till Morfin... besviken, vart är Suben?
Tycker Bupre verkar vara allmänt dålig på att smärtlindra faktiskt. Har kompisar som klagar på att diverse värk inte försvinner på det. Själv har jag upplevt iaf kroppsbedövning på det, i höga doser.
Sub kan iaf funka på lite olika vis, beroende på dos... mer olika än andra opioider tycker jag. En liten dos kan vara väldigt olik en större dos. Känner många lågdosare som alltid trott att Sub är en "uppåt"-opioid och de har varit övertygad om att man inte kan nodda på det. De har trott att de tagit stora doser och på de höga (som egentligen är låga då) doserna har de piggnat på sig, fått ork och energi. När man då börjat prata om att nodda så har de sagt att de inte kan nodda på Sub. Först några år senare har de fått i sig lite för mycket... och fått känna av det andra tyngre ruset. En del har också sagt att de inte gillar att nodda så därför tar de lite (fast de brukar envist hålla fast vid att det är mycket). Plötsligt hamnar de där av en olyckshändelse och efter det vill de uppleva det igen.
Men det funkar ju lite olika för folk också. När Suben funkade som bäst på mig så var den första morgondosen på 4 mg perfekt. Det perfekta noddruset fick jag dock inte förrän efter några påfyllningar så det var oftast lite senare på kvällen som jag började nodda. Men jag blev skönt sänkt av den där morgondosen.
Tram har jag aldrig blivit sänkt av på samma vis som på Sub. Jag började med Kodein, och tog det länge innan jag testade Tram. Jag upplevde Tram som väldigt syntetiskt, vasst och konstigt jämfört med Kodeinet. Jag fick alltid yrsel av Tram, blev illamående och fick lite svårt med motoriken. Skulle jag t. ex. dricka lite ur ett glas så kunde jag först missa glaset med handen, sen slå ut det i ett försök att greppa det. Rörelserna blev ryckiga. Men jag upplevde inte ruset som tungt... på det viset jag definierar "opitungt".