2011-08-25, 23:21
Medlem
HentaiMannens avatar
Gokväll alla dödsknarkare.

Lilla HentaiMannen har gått och fått en ganska rejäl (för mig) tolerans mot Tramadol. Förut behövde jag ungefär 250mg-300mg för att bli tokskön och ett långt trevligt rus. Nu har jag dock missbrukat substansen i en månad och blivit lite beroende (trodde inte det skulle gå långt, nåväl, det löser sig) nu krävs det 600mg för att jag ska bli minimalt påverkad.

Får förhoppningsvis hem sub igen snart, och på sub brukade jag bli ganska så rejält påverkad av 1mg innan denna Tramadoltolerans. Hur mycket mer sub än vanligt tror ni jag behöver för ett hyfsat rus? Kanske ingen skillnad?
Citera
2011-08-25, 23:33
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Gokväll alla dödsknarkare.

Lilla HentaiMannen har gått och fått en ganska rejäl (för mig) tolerans mot Tramadol. Förut behövde jag ungefär 250mg-300mg för att bli tokskön och ett långt trevligt rus. Nu har jag dock missbrukat substansen i en månad och blivit lite beroende (trodde inte det skulle gå långt, nåväl, det löser sig) nu krävs det 600mg för att jag ska bli minimalt påverkad.

Får förhoppningsvis hem sub igen snart, och på sub brukade jag bli ganska så rejält påverkad av 1mg innan denna Tramadoltolerans. Hur mycket mer sub än vanligt tror ni jag behöver för ett hyfsat rus? Kanske ingen skillnad?
Risken är ju rätt stor att du kommer behöva höja dosen lite, men eftersom sub är så mycket potentare än tram tror jag inte du kommer behöva spec. mycket mer, oavsett så börja med 1mg, det kan ju faktiskt räcka.

Och om du inte har testat det innan kan du ju testa att blanda sub och tram. (Detta ökar dock riskerna.)
Citera
2011-08-25, 23:55
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Risken är ju rätt stor att du kommer behöva höja dosen lite, men eftersom sub är så mycket potentare än tram tror jag inte du kommer behöva spec. mycket mer, oavsett så börja med 1mg, det kan ju faktiskt räcka.

Och om du inte har testat det innan kan du ju testa att blanda sub och tram. (Detta ökar dock riskerna.)

Som jag misstänkte då.
Tack för svaret.

Jag har testat sub+tram en gång. Skön kombo enligt mig, tog bort den irritation som kan uppstå när jag tar sub. Att jag stör mig på små saker och sånt.

Nåväl, provar med 1mg när jag får min sub och återkommer här med resultat ifall det sitter någon i samma situation. Blir i början på nästa vecka.
Citera
2011-08-26, 00:46
Medlem
Vad tycker ni om styrkan på sub vs tram? Nu pratar jag inte om potensen, som jag vet är mycket mycket högre men styrkan på ruset. tycker inte att det skiljer något knappt mellan dem, förutom att jag blir mer illamående av sub. Kanske t.o.m. blir starkare påverkad av tram, mycket mer klåda och myyyycket mer smärtlindring, gick fan runt utan känsel i hela kroppen första gångerna med tram. Vill tillbaka dit, så mysigt. Är fan besviken på sub.

Btw, hur många dagar i rad med cirkus 1mg per dag tills man har märkbar tolerans? Hur länge tills man blir fysiskt beroende? Alltså att man mår fysiskt dåligt av att gå cold turkey?

Och om man t.ex. kör sub men man kör med typ 1 veckas mellanrum eller liknande, tillräckligt sällan för att inte bli tolerant, försvinner/minskas illamåendet för att kroppen blir mer van?
Citera
2011-08-26, 01:10
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Vad tycker ni om styrkan på sub vs tram? Nu pratar jag inte om potensen, som jag vet är mycket mycket högre men styrkan på ruset. tycker inte att det skiljer något knappt mellan dem, förutom att jag blir mer illamående av sub. Kanske t.o.m. blir starkare påverkad av tram, mycket mer klåda och myyyycket mer smärtlindring, gick fan runt utan känsel i hela kroppen första gångerna med tram. Vill tillbaka dit, så mysigt. Är fan besviken på sub.

Btw, hur många dagar i rad med cirkus 1mg per dag tills man har märkbar tolerans? Hur länge tills man blir fysiskt beroende? Alltså att man mår fysiskt dåligt av att gå cold turkey?

Och om man t.ex. kör sub men man kör med typ 1 veckas mellanrum eller liknande, tillräckligt sällan för att inte bli tolerant, försvinner/minskas illamåendet för att kroppen blir mer van?

Av egna erfarenheter så håller jag med dig till en viss del. Tram är ibland skönare än sub. Om jag inte tagit någon av dem på en månad så skulle jag välja Tramadol framför Subutex. Dock funkar Subutex bättre i längden för min del.

Jag börjar få märkbar tolerans på sub efter ungefär tre-fyra dagar med 1mg per dag. Då är det bra att ta en paus. Jag får lätta AT-symptom efter en veckas race med sub. Myrkryp, trötthet, osv.

Om du tar en veckas mellanrum mellan varje dos så tror jag inte du kommer märka någon särskild toleransökning. Min kropp är van vid opioider nu så jag mår nästan aldrig illa av dem längre. Sub gjorde mig lite illamående i början, dock ledde det aldrig till några spyor.
Citera
2011-08-26, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Av egna erfarenheter så håller jag med dig till en viss del. Tram är ibland skönare än sub. Om jag inte tagit någon av dem på en månad så skulle jag välja Tramadol framför Subutex. Dock funkar Subutex bättre i längden för min del.

Jag börjar få märkbar tolerans på sub efter ungefär tre-fyra dagar med 1mg per dag. Då är det bra att ta en paus. Jag får lätta AT-symptom efter en veckas race med sub. Myrkryp, trötthet, osv.

Om du tar en veckas mellanrum mellan varje dos så tror jag inte du kommer märka någon särskild toleransökning. Min kropp är van vid opioider nu så jag mår nästan aldrig illa av dem längre. Sub gjorde mig lite illamående i början, dock ledde det aldrig till några spyor.
jag har inte heller spytt. Men skulle nog kunna göra det om jag körde i mig typ 3-4mg. tack för svaret btw.
Citera
2011-08-26, 08:54
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee

Jag har ju aldrig gillat ruset på Tram så jag kan inte jämföra det med ett rus på Sub rakt av... men jag blir (blev) mer påverkad av Suben. Däremot så... får jag inget kli på Sub, har aldrig fått det. Jag blir inte heller varm & go på Sub.

Har alltid sett Sub som en lite speciell opioid. Jag lärde mig gilla det, tvingades lära mig helt enkelt. När jag började med Sub var det Morfin som var min "Gud" och jag märkte aldrig att jag började gilla och älska Suben. Märkte det inte förrän jag bytte tillbaks till Morfin... besviken, vart är Suben?

Tycker Bupre verkar vara allmänt dålig på att smärtlindra faktiskt. Har kompisar som klagar på att diverse värk inte försvinner på det. Själv har jag upplevt iaf kroppsbedövning på det, i höga doser.

Sub kan iaf funka på lite olika vis, beroende på dos... mer olika än andra opioider tycker jag. En liten dos kan vara väldigt olik en större dos. Känner många lågdosare som alltid trott att Sub är en "uppåt"-opioid och de har varit övertygad om att man inte kan nodda på det. De har trott att de tagit stora doser och på de höga (som egentligen är låga då) doserna har de piggnat på sig, fått ork och energi. När man då börjat prata om att nodda så har de sagt att de inte kan nodda på Sub. Först några år senare har de fått i sig lite för mycket... och fått känna av det andra tyngre ruset. En del har också sagt att de inte gillar att nodda så därför tar de lite (fast de brukar envist hålla fast vid att det är mycket). Plötsligt hamnar de där av en olyckshändelse och efter det vill de uppleva det igen.

Men det funkar ju lite olika för folk också. När Suben funkade som bäst på mig så var den första morgondosen på 4 mg perfekt. Det perfekta noddruset fick jag dock inte förrän efter några påfyllningar så det var oftast lite senare på kvällen som jag började nodda. Men jag blev skönt sänkt av den där morgondosen.

Tram har jag aldrig blivit sänkt av på samma vis som på Sub. Jag började med Kodein, och tog det länge innan jag testade Tram. Jag upplevde Tram som väldigt syntetiskt, vasst och konstigt jämfört med Kodeinet. Jag fick alltid yrsel av Tram, blev illamående och fick lite svårt med motoriken. Skulle jag t. ex. dricka lite ur ett glas så kunde jag först missa glaset med handen, sen slå ut det i ett försök att greppa det. Rörelserna blev ryckiga. Men jag upplevde inte ruset som tungt... på det viset jag definierar "opitungt".
Citera
2011-08-26, 13:23
Bannlyst
Upplever också tram-ruset som ganska ryckigt, lite dampaktigt ibland. Därför jag ska testa sub och försöka nodda järnet
Citera
2011-08-26, 16:07
Medlem
abccbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambigram
Ngn i västernorrland som vill tjäna 600:- ?
Desperat!

Kranfiske ej tillåtet!
Citera
2011-08-26, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av abccba
Kranfiske ej tillåtet!

Jaså
Citera
2011-08-27, 11:34
Medlem
Tomatpures avatar
Hur länge synns subutex/suboxone på blodprov (drogtest)??
Citera
2011-08-27, 15:39
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Hur länge synns subutex/suboxone på blodprov (drogtest)??

Jag skulle säga 10 dagar för säkerhetskull, om du nu har "gått" på det, är det första gången så kan du kolla FAQ'en som vi har.. det är ungefär 4 dagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in