2011-07-23, 17:04
Medlem
Tänkte tipsa om en sida jag precis blev tipsad om.

http://www.globalrph.com/opioidconverter2.htm

sry för korspost men tyckte att detta passade i flera stycken samlingstrådar.
Citera
2011-07-23, 17:11
Medlem
Frågan har ställts tidigare men hittar inget vettigt svar.

Hur länge syns buprenorfin i blodet? Lika länge som i urinet?

Säg att man tar 8mg under en helg och lite mer, hur länge bör jag räkna att dem ser det om jag lämnar ett blodprov? Ska lämna blodprov av en helt annan anledning men vet inte när.
Citera
2011-07-23, 17:27
Medlem
The Heirophants avatar
Sub verkar fungera väldigt dåligt för mig. Vet ej varför..

Ligger vanligtvis på 500mg/tradd eller Kodein/dag så lite tolerans har jag.

Tog ca.4mg nasalt igår kväll och det kändes mindre än ja, kändes nästan ingenting..
Ska testa med den sista halvan nu i eftermiddag så får jag se om det tar då..
Testade Sub för ca. ett år sedan med liknande resultat..

Måste man ta Sub ett par gånger för att "lära sig" ruset (som det kan vara med Tradd och Kod) eller vad kan det vara som gör att jag inte känner av den? Är min tolerans verkligen så hög pga. Tradden?

Denna gång var det Suboxone 8/2mg (från blister) och förra gången 2*8mg Subutex..

Största dos jag tagit är ca.4mg på en kväll, ska det verkligen behövas mer?
Citera
2011-07-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Heirophant
Sub verkar fungera väldigt dåligt för mig. Vet ej varför..

Ligger vanligtvis på 500mg/tradd eller Kodein/dag så lite tolerans har jag.

Tog ca.4mg nasalt igår kväll och det kändes mindre än ja, kändes nästan ingenting..
Ska testa med den sista halvan nu i eftermiddag så får jag se om det tar då..
Testade Sub för ca. ett år sedan med liknande resultat..

Måste man ta Sub ett par gånger för att "lära sig" ruset (som det kan vara med Tradd och Kod) eller vad kan det vara som gör att jag inte känner av den? Är min tolerans verkligen så hög pga. Tradden?

Denna gång var det Suboxone 8/2mg (från blister) och förra gången 2*8mg Subutex..

Största dos jag tagit är ca.4mg på en kväll, ska det verkligen behövas mer?

Nej du ska inte behöva köra in dig på sub, speciellt inte om du är van vid svagare opiater som kodein och tram.

Ganska märkligt om du inte känner något på 4mg fastän det är suboxone.
Blivit blåst kanske? Eller köpte du i blister?
Citera
2011-07-23, 17:42
Medlem
The Heirophants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Nej du ska inte behöva köra in dig på sub, speciellt inte om du är van vid svagare opiater som kodein och tram.

Ganska märkligt om du inte känner något på 4mg fastän det är suboxone.
Blivit blåst kanske? Eller köpte du i blister?

De är i blister och vänner som köpt samma mådde skitfint hela kvällen igår..
Likadant när jag köpte Subutex (De var Franska i blister) en kompis testade och det funkade perfekt men jag fick knappt ut nått av det..

Kan nog söka på mitt namn tidigare i denna tråd så ser du mina reaktioner då..

Fan, hade ju hoppats på en riktigt skön helg men det får väl bli att mosa tradd också då :-(

**EDIT**Såg nu att det var 2008 jag fick Sub sist men det spelar ju mindre roll, haha**EDIT**
Citera
2011-07-23, 18:23
Bannlyst
Citat:
De är i blister och vänner som köpt samma mådde skitfint hela kvällen igår..
Likadant när jag köpte Subutex (De var Franska i blister) en kompis testade och det funkade perfekt men jag fick knappt ut nått av det..

Kan nog söka på mitt namn tidigare i denna tråd så ser du mina reaktioner då..

Fan, hade ju hoppats på en riktigt skön helg men det får väl bli att mosa tradd också då :-(

**EDIT**Såg nu att det var 2008 jag fick Sub sist men det spelar ju mindre roll, haha**EDIT**

Du blandar inte med kodein då? De slår ut varandra iaf...
Citera
2011-07-23, 19:12
Medlem
The Heirophants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure
Du blandar inte med kodein då? De slår ut varandra iaf...

Jag vet ju att Sub slår ut Kodein men visste inte att kodeinet då även tar bort "ruset" av sub?
Men nu spelar det ingen roll, har bara tagit Tradolan sen i Tisdags..

Tar sista subben nu, då blir det 4mg igår kväll(då kände jag av lite men hade tagit en karta tradd också) och 4mg nu.. Känner ingenting just nu, får vänta en timme nu efter sista linan så får jag återkomma.. Fan, ska det bli så här för?
Citera
2011-07-23, 19:18
Bannlyst
Citat:
Jag vet ju att Sub slår ut Kodein men visste inte att kodeinet då även tar bort "ruset" av sub?
Men nu spelar det ingen roll, har bara tagit Tradolan sen i Tisdags..

Tar sista subben nu, då blir det 4mg igår kväll(då kände jag av lite men hade tagit en karta tradd också) och 4mg nu.. Känner ingenting just nu, får vänta en timme nu efter sista linan så får jag återkomma.. Fan, ska det bli så här för?

Lider med dig att det inte fungerar. Är det någon drog jag skulle knulla med, om det gick, för att jag gillar den så mycket; Så är det sub.
Citera
2011-07-23, 19:39
Medlem
flygandApans avatar
Citat:

Kodein tar inte bort ruset av sub sas, möjligtvis att du har sån tolerans på andra opis att du inte får ut något av sub.
Citera
2011-07-23, 20:14
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Märkte en skillnad faktiskt på suben nu när jag börjat på ssri, slog hårdare och snabbare än förut. Någon som tycker likadant som mig?

Har hört både och, en del tycker det är sämre och andra att det är bättre men nu blev jag hyfsat svängd på 1mg redan efter 40min (tar alltid minst en timme för mig vanligtvis)

Jag märkte när jag käkade ssri att det gick snabbare ja, men sub för mig tar alltid MAX en kvart innan jag känner av det, annars äre något fel. på 1 timma är jag helt stukad

Sen någon som skrev att han inte kände av sub.. för mig, så slog sub som hårdast första gången, jag kunde inte gå eller ens stå upp på 1 mg.. Det får jag aldrig av sub, inte ens om jag käkar 2 åttor
Citera
2011-07-23, 20:26
Medlem
The Heirophants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
Jag märkte när jag käkade ssri att det gick snabbare ja, men sub för mig tar alltid MAX en kvart innan jag känner av det, annars äre något fel. på 1 timma är jag helt stukad

Sen någon som skrev att han inte kände av sub.. för mig, så slog sub som hårdast första gången, jag kunde inte gå eller ens stå upp på 1 mg.. Det får jag aldrig av sub, inte ens om jag käkar 2 åttor

Känner fortfarande ingenting.. 4mg idag sen jag började skriva här..
Jag drar en karta tradd eller två också få se om nått händer..

Tycker inte jag skulle ha SÅÅ jävla hög tolerans då Kodein är det starkaste jag tagit, annars är det tradd.. Tradd känner jag av efter en karta OM jag tagit det lugnt ett par dar före..

Men på denna subb, ingenting... snyft..
Får bli ett experiment senare och ta det riktigt på lågdos i en hel vecka före, då vore det väl fan?

Ha det gott, ni som kan Jag testar lite tradd jag..
Citera
2011-07-23, 20:34
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Kör ingen tradd, vad jag vet så blockerar subben dess effekt, dvs du kommer inte känna av dom, även om du inte känner subben.

Men har du gott om dom så kör, testa att vara ren från tradd några dagar, helst en vecka och kör sen 2 fete linor sub så borde du må susen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in