2012-04-21, 10:29
  #7789
Medlem
Skäggbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wierdlock
Hejsan. Jag är en buprenorfin-oskuld, men har en jäkla hög tolerans mot tramadol som jag äter en del.

Är i Thailand. Har för mig att man kan köpa temgesic receptfritt här. Någon som kan bekräfta detta? Och i så fall, ska jag börja med att snorta 1 mg eller ska jag dubbla det pga att jag har tolerans mot tramadol?

Har läst FAQ:n på sida 1 men tänkte kolla om någon kan svara på dessa frågor.

Btw, 1 mg... Det blir inte en speciellt stor lina det, va?

Tamgesic skall inte gå att köpa receptfritt i Thailand men jag har själv gjort det ett antal gånger, senast för 8 månader sedan. De säljs ofta i 0,2mg och 10 st = 2mg.. och till ett sjukt pris. Ej värt det. Din tramadol spelar inte så stor roll alls.
Citera
2012-04-21, 13:08
  #7790
Medlem
Kolatonys avatar
Jag har ingen nämnvärd tolerans på opi, och har dragit i mig omkring 2-3mg sub om dagen nu i 4 dagar, och undrar om detta kommer göra att jag får nån form av avtändning när detta går ur kroppen?
Citera
2012-04-21, 17:40
  #7791
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolatony
Jag har ingen nämnvärd tolerans på opi, och har dragit i mig omkring 2-3mg sub om dagen nu i 4 dagar, och undrar om detta kommer göra att jag får nån form av avtändning när detta går ur kroppen?

Om du inte missbrukat opiater innan så ska det inte ge nått nämnvärt obehag.
Citera
2012-04-21, 20:39
  #7792
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
ja, 16 mg är bra mycket mer än 8mg, du kommer känna stor skillnad, jag måste också ha 8mg för att bara va frisk, men på 16 blir jag skev

Tror jag tagit 12mg eller om det till och med var 14mg som mest innan fast kände inte så mycket mera då heller, fast tog i 2 stora omgångar så kanske lägga 2 samtidigt under tungan eller nu hur jag tar dom
kanske jag skall prova då... :P
Dags och ta en större paus ifrån det igen känns det som men är så svårt nu då tillgången till dom är lite enklare än vanligt just nu dessutom billigare :/

Tack för svar iaf!

*Och NEJ jag säljer ej några droger så ni behöver inte PM:a!*
__________________
Senast redigerad av A-llusion 2012-04-21 kl. 20:43.
Citera
2012-04-21, 20:58
  #7793
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-llusion
Tror jag tagit 12mg eller om det till och med var 14mg som mest innan fast kände inte så mycket mera då heller, fast tog i 2 stora omgångar så kanske lägga 2 samtidigt under tungan eller nu hur jag tar dom
kanske jag skall prova då... :P
Dags och ta en större paus ifrån det igen känns det som men är så svårt nu då tillgången till dom är lite enklare än vanligt just nu dessutom billigare :/

Tack för svar iaf!

*Och NEJ jag säljer ej några droger så ni behöver inte PM:a!*


Har man väl kommit upp i tolerans så blir ruset aldrig som tidigare oavsett dos. Man når en gräns då detta preparat endast tas i friskhetssyfte. Trist men sant. Efter uppehållet så kan man dock få en schysstare rus men redan efter ett par gånger är man uppe i samma doser som tidigare.
Citera
2012-04-21, 21:58
  #7794
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Ok, nu sitter jag smått i klistret igen. Kört sub i en månad dagligen, 72h sen senaste linan nu. Använt lyrica och flödder och har en del av det kvar. Hittils har det inte varit särskilt jobbigt alls, kanske pga lyran/flöddret eller bättre hälsa överlag, jag vet inte. Visserligen brukar det sätta igång på rikigt dag 3/4 för mig, men dessa första dagar har varit extremt mycket lättare än annars.

Jag har funderat lite, och tänkte såhär, om jag kör sub/andra opioider säg var 3/4e dag permanent i princip (vilket är vad jag vill göra konsekvent) och då tar en lagom lina imorn då min tolerans gått ner lite, sen håller på såhär med gradvist mindre doser, borde jag inte i princip kunna minimera ATn? Eller gör minsta lilla opiodintag att hela processen startar om totalt? Känns inte helt logiskt enligt mig. Känns mer logiskt att det vore möjligt att gradvis, långsamt kunna trappa ur och minimera avtändningen. För mig är det måste att använda opioider 1-2 dagar i veckan, jag måste ha det för att orka med livet. Så oavsett vad jag gör nu, så kommer jag ändå börja köra igen om kanske 10-14 dagar igen. Men varför lida mer än nödvändigt, varför inte sluta lidandet imorn och få lite andrum, för att gradvist göra hela processen mindre och mindre påfrestande?

Har tänt av typ sju ggr från opioider (sub de flesta gångerna) och visst en månad som det är nu är ju ingen megadeal, men det blir värre proportionerligt sett för varje gång. Vad tror ni? På sikt minskar ju mängderna buprenorfin och dess spårämnen etc om jag gör på detta vis, fast något långsammare än om jag slutar cold turkey i två veckor. Då tar jag hellre en mjukare, längre resa, då jag som det ser ut inte kan tänka mig ett liv utan regelbundet opiodanvändande. I skrivande stund tänker jag inte ta något dock, då jag många hundra mg Lyrica samt ett par mg Xanor i mig. Vore visserligen en rätt skön blandning men jag har blivit mer förståndig på sistone.
__________________
Senast redigerad av Lurvelpajsaren 2012-04-21 kl. 22:09.
Citera
2012-04-22, 14:51
  #7795
Medlem
Caacrinolaass avatar
Sitter med 2st Temgesic 0.4. Har hyfsad opi-tolerans, vad tror ni? Likabra att dra i sig hela alltet på en gång?
Drog ca 0.2 lina nyss, får se om det ger nå effekt annars går jag på resten
Har även nån stav hemma för att boosta på lite men vill helst inte ta det i onödan.
Citera
2012-04-22, 16:45
  #7796
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caacrinolaas
Sitter med 2st Temgesic 0.4. Har hyfsad opi-tolerans, vad tror ni? Likabra att dra i sig hela alltet på en gång?
Drog ca 0.2 lina nyss, får se om det ger nå effekt annars går jag på resten
Har även nån stav hemma för att boosta på lite men vill helst inte ta det i onödan.

Du kommer behöva allt, även staven.
Citera
2012-04-22, 16:49
  #7797
Medlem
Caacrinolaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Du kommer behöva allt, även staven.

Jo den tanken slog mig också. Så jag har nu tryckt i mig hela rasket och mår prima fisken, kanske man kan få nåt gjort idag
Citera
2012-04-23, 23:23
  #7798
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caacrinolaas
Sitter med 2st Temgesic 0.4. Har hyfsad opi-tolerans, vad tror ni? Likabra att dra i sig hela alltet på en gång?
Drog ca 0.2 lina nyss, får se om det ger nå effekt annars går jag på resten
Har även nån stav hemma för att boosta på lite men vill helst inte ta det i onödan.


Hade du bankat dom så hade du ju mått prima ^^
Citera
2012-04-23, 23:48
  #7799
Medlem
Slingshots avatar
Fler som tycker sub funkar bra mot alla sorts beroenden? Jag är heltorsk på gobbe och sub är det enda som håller mig borta från det några längre perioder och andra droger som tjack, benso o alkohol.
Citera
2012-04-24, 11:19
  #7800
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Fler som tycker sub funkar bra mot alla sorts beroenden? Jag är heltorsk på gobbe och sub är det enda som håller mig borta från det några längre perioder och andra droger som tjack, benso o alkohol.

Det är ett bra substitut mot de flesta andra droger har jag läst någonstans men för mig funkar det bra mot andra droger, suget är inte lika mycket som när man inte tagit sub.
Så är det för mig iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in