2011-11-28, 01:42
  #7189
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Håller med "chaoswithin", och även dig...

Om man inte gillar Sub de första gångerna man provar, eller om man tycker det är ok, så är risken ändå ganska stor att man tillslut kommer älska det om man fortsätter ta det. Opioider kan vara luriga på det viset... man märker inte att man älskar dem förrän det är försent, om man nu är en sådan som inte gillade det från början... eller "bara" tyckte det var helt ok.

Många tror/tänker att "Så jävla bra var det inte! Överskattat som fan så det här kommer jag aldrig fastna på!". Men för varje gång de tar det så är det liiite bättre, så lite att man inte tänker på det då. Plötsligt en dag när man inte har något, och inte får tag på det heller, så känner man hur jävla mycket man skulle vilja ha det just nu! När man väl får tag på lite så känner man den där otroliga lättnaden... "Fy fan vad skönt det är ändå!" Man fortsätter att ta och nu är inte en abstinens långt borta heller.

...

Nej, opioider kan verkligen smyga sig på en.
Du beskrev just väldigt målande hur jag torskade, och jag visste ju vad jag gav mig in på också

Nä livsfarliga grejjor det här, på sätt och vis.
Citera
2011-11-29, 03:56
  #7190
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Vet någon varför jag inte får några rus av buprenorfin?
Jag har provat några gånger, första gångem var subuxone, då tog jag 4mg i rövpana och klände et truyck i bröstet och blev lite avslappnad i 20 minuter, sen kände jag inget mer.

Andra gången blev det subutex, under några timmar så snortade jag upp en hel B8:a men kände aldrig något direkt rus.

Tredje gången vilket var ganska nyligen, då blev det temgestic och då kände jag väldigt lite och blev på lite bättre humör och gladare och fick lättare att komma igång med saker, men inget speciell nodd-rus blev det, och då hade jag ändå käkat en hel ikto nån timme innan.

Har hört att folk är immuna mot buprenorfin, kanske jag är en sådan person.

Eller vad tror ni, vad gör jag för fel, mina kompisar blir helt sänkta på 0.5mg medan jag drar i mig en hel B8 och känner ingenting öht. Jag vet att man bara ska andas in pulvret inte snyta in det. Jag vet att man sa vara ren i näsan dvs. ha snutit sig innan.

Resten gäller alla syntetiska opioider så det som finns kvar för mig är Mrofin, Koedin och Tebain.
Och Kodein vill jag inte punda på för det sliter så på levern samt kliar som F*N.
Morfin var bäst tyckte jag, dock slog den inte tramadol när den väl fungerande. Men sen så finns det INGEN tillgång till Morfin i södra Sverige och någon postkran har ja absout inte hittat så jag går här och är deppig för jag inte kan få något rus... Nästan varit nära på att åka upp till plattan och köpa heroin då jag hört att det ska vara precis som morfin om man inte IV:ar det, och jag kör alltid rövpanna när jag tar morfin, men då har jag sjunkit till totala botten och då antar jag att ingen tillgång till morfin = köpa heroin. Tragiskt fan.

Och så vill jag passa på att ha gjort 1000 poster! Det visar precis hur seriös jag är som användare!

MVH
Citera
2011-11-29, 16:43
  #7191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-B.Alle
Vet någon varför jag inte får några rus av buprenorfin?
Hej Doktor B,
visst var det du som också slutade få effekt på tram efter kramp? Jag slutade få effekt på tram efter 2 krampanfall, men kodein har jag alltid fått bra effekt på (har haft förmånen att kunna få tag i rent kodein så jag slipper filtrera och sånt, tyvärr verkar tillgången på rent kod ha sinat nu men det är en annan historia...).

Intressant nog, om det nu var du som slutade få effekt på tram, så får inte jag heller något vidare rus på Sub. Minns när jag köpte 2 st första gången, kände mig som värsta smutsiga pundaren för de skulle ju vara så STARKA. Men precis som du blev jag besviken. Gick på Sub i 3 måndader utan att fastna, och då tog jag upp till 16 mg/dag nasalt. Opiatabstinensen försvann, men inget rus att tala om. Blev hyfsat frisk, men fick dålig blodcirkulation (frös som fan) och blev inte ett dugg illamående. Kunde lätt dra i mig 8 mg på raken utan mer "rus" än att känna mig liiiiiiiiiiiite salongsberusad...och frisk då, från abstinens.

I efterhand ser jag det lite som en gudagåva att jag inte verkar kunna fastna på Sub då det är tillräckligt jävligt att försöka sluta med kodein och benso... men då och då har jag varit tvungen att köpa Sub när kodeintorkan tagit vid (som nu). Och då tar jag inte ASmycket kodein heller, var nere på 300 mg/dag sist jag började med Sub igen. (Och jo, jag väntar givetvis tills kodeinet gått ur innan jag tar Sub när så är fallet, så det rör sig inte om en blockering pga buprenorfinet).

Min TEORI är att om man en gång blivit "immun" mot syntetiska opioider så är det kört, då kan man bara köra opiater om man nu vill få ett rus. Men vad jag vet är jag rätt ensam om den teorin: du verkar dock kunna backa upp den? Kan det vara så att tram och sub går på samma/liknande receptorer i hjärnan? Medan rena opiater funkar annorlunda? Jag vet inte, jag vet bara att jag blivit immun mot tram och bara mår dåligt av dem och att jag mår OKEJ på Sub men långtifrån BRA. De rus jag läser om att folk får på buprenorfin är så långt från min verklighet på Sub att jag blir förvånad varje gång jag läser om det... Men som sagt, jag är faktiskt glad att det är som det är eftersom jag INTE vill fastna på skiten. (Fast på opiater är jag dock fortfarande trots en del småuppehåll, frivilliga och ofrivilliga...men jag är på väg att trappa ner IGEN och hoppas det går bättre denna gång...).

Ville bara dela med mig av detta så du vet att du inte är ensam...

Mvh
/marilyn
Citera
2011-11-29, 17:36
  #7192
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Hej Doktor B,
visst var det du som också slutade få effekt på tram efter kramp? Jag slutade få effekt på tram efter 2 krampanfall, men kodein har jag alltid fått bra effekt på (har haft förmånen att kunna få tag i rent kodein så jag slipper filtrera och sånt, tyvärr verkar tillgången på rent kod ha sinat nu men det är en annan historia...).

Intressant nog, om det nu var du som slutade få effekt på tram, så får inte jag heller något vidare rus på Sub. Minns när jag köpte 2 st första gången, kände mig som värsta smutsiga pundaren för de skulle ju vara så STARKA. Men precis som du blev jag besviken. Gick på Sub i 3 måndader utan att fastna, och då tog jag upp till 16 mg/dag nasalt. Opiatabstinensen försvann, men inget rus att tala om. Blev hyfsat frisk, men fick dålig blodcirkulation (frös som fan) och blev inte ett dugg illamående. Kunde lätt dra i mig 8 mg på raken utan mer "rus" än att känna mig liiiiiiiiiiiite salongsberusad...och frisk då, från abstinens.

I efterhand ser jag det lite som en gudagåva att jag inte verkar kunna fastna på Sub då det är tillräckligt jävligt att försöka sluta med kodein och benso... men då och då har jag varit tvungen att köpa Sub när kodeintorkan tagit vid (som nu). Och då tar jag inte ASmycket kodein heller, var nere på 300 mg/dag sist jag började med Sub igen. (Och jo, jag väntar givetvis tills kodeinet gått ur innan jag tar Sub när så är fallet, så det rör sig inte om en blockering pga buprenorfinet).

Min TEORI är att om man en gång blivit "immun" mot syntetiska opioider så är det kört, då kan man bara köra opiater om man nu vill få ett rus. Men vad jag vet är jag rätt ensam om den teorin: du verkar dock kunna backa upp den? Kan det vara så att tram och sub går på samma/liknande receptorer i hjärnan? Medan rena opiater funkar annorlunda? Jag vet inte, jag vet bara att jag blivit immun mot tram och bara mår dåligt av dem och att jag mår OKEJ på Sub men långtifrån BRA. De rus jag läser om att folk får på buprenorfin är så långt från min verklighet på Sub att jag blir förvånad varje gång jag läser om det... Men som sagt, jag är faktiskt glad att det är som det är eftersom jag INTE vill fastna på skiten. (Fast på opiater är jag dock fortfarande trots en del småuppehåll, frivilliga och ofrivilliga...men jag är på väg att trappa ner IGEN och hoppas det går bättre denna gång...).

Ville bara dela med mig av detta så du vet att du inte är ensam...

Mvh
/marilyn

Många (dock inte jag) tycker ju att Tram och Sub liknar varandra så kanske det är något med det. Jag tycker att rusen är långt ifrån varandra men förr tyckte jag att "uppåteffekten" liknande varandra. Väldigt många blir ju mer uppåt än nedåt av både Tram och Sub, iaf om Sub tas i mindre doser.

Ang det jag fetmarkerade i ditt inlägg. Blodcirkulationen... jag får också extremt låg sådan på Sub =/ På andra opioider blir jag varm men just Sub... näe. Är iskall hela tiden. Saknar att vara varm så satans mycket varje gång jag byter till Sub från Oxy Andra verkar ju svettas som fan på Sub! Alla mina vänner gör det, svettas alltså. Men jag blir som en isbit!

Det där med blockeringen... I den ordningen (Kodein till Sub) så sker ju ingen "blockering" utan det blir "bortstörning" istället, om man tar för tidigt då. Tar man däremot en annan opioid efter Sub så blockerar Suben och man får inget rus.
Citera
2011-11-29, 18:16
  #7193
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Ang det jag fetmarkerade i ditt inlägg. Blodcirkulationen... jag får också extremt låg sådan på Sub =/ På andra opioider blir jag varm men just Sub... näe. Är iskall hela tiden. Saknar att vara varm så satans mycket varje gång jag byter till Sub från Oxy Andra verkar ju svettas som fan på Sub! Alla mina vänner gör det, svettas alltså. Men jag blir som en isbit!


Jag svettas järnet när jag tagit sub. Blir FÖR varm, det är inte ens skönt. Hade hellre blivit kall.
Citera
2011-11-30, 00:11
  #7194
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Jag svettas järnet när jag tagit sub. Blir FÖR varm, det är inte ens skönt. Hade hellre blivit kall.

Mmm, har en kompis som fullkomligt dryper av svett när hon kommer in efter att ha varit ute... tar ju bara en liten stund att ta av sig jackan och sånt men det räcker för att det ska börja droppa svett från pannan.

Jag blir väldigt varm av Oxy men aldrig på det där jobbiga viset, som många blir på Sub då. Kroppstemperaturen blir perfekt liksom. Varm och go bara, och jag fryser inte över huvud taget när jag går ut... vilket jag alltid gör annars, hur än mycket jag klär på mig.

Jag hatar Sub pga den dåliga blodcirkulationen jag får! Spelar ingen roll hur mycket jag klär på mig heller, är som en isbit iaf eftersom det kommer inifrån. Under första halvan av dagen (typ) så kan jag sitta inne med först en vanlig tröja, en stickad tjock kofta, en TILL stickad kofta, en stor sjal virad flera varv, uppdragen över ansiktet och fingervantar, plus ett täcke virat runt mig... och ändå är jag blålila om läpparna och har istappsnäsa pga kylan. Blir även alldeles stel i lederna. Senare på dagen blir jag iaf lite varmare. Vet inte om det beror på att jag fått i mig mer Sub då eller om jag bara tinat upp lite. Men kalla fötter, händer och näsa har jag hela tiden.

Fattar inte varför just Suben inte kan ge mig den där typiska opioidvärmen, bomullstäcket. De flesta brukar ju bli alldeles för varma, som du då.
Citera
2011-11-30, 00:30
  #7195
Medlem
Vatos.Locoss avatar
kom att tänka på en sak nu när jag tagit lite sub för 2 timmar sen ungefär.. är det bara jag som har svårt att få upp kuken under rusets gång?
Citera
2011-11-30, 01:10
  #7196
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
kom att tänka på en sak nu när jag tagit lite sub för 2 timmar sen ungefär.. är det bara jag som har svårt att få upp kuken under rusets gång?


Nej, det är inte bara du Extra jobbigt om man går på det regelbundet och har flickvän. Skitjobbigt att få orgasm, ibland går det inte alls.
Citera
2011-11-30, 01:41
  #7197
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Nej, det är inte bara du Extra jobbigt om man går på det regelbundet och har flickvän. Skitjobbigt att få orgasm, ibland går det inte alls.


fan va tråkigt då.. aja får väll hitta på något annat hehe
Citera
2011-11-30, 02:17
  #7198
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Mmm, har en kompis som fullkomligt dryper av svett när hon kommer in efter att ha varit ute... tar ju bara en liten stund att ta av sig jackan och sånt men det räcker för att det ska börja droppa svett från pannan.

Jag blir väldigt varm av Oxy men aldrig på det där jobbiga viset, som många blir på Sub då. Kroppstemperaturen blir perfekt liksom. Varm och go bara, och jag fryser inte över huvud taget när jag går ut... vilket jag alltid gör annars, hur än mycket jag klär på mig.

Jag hatar Sub pga den dåliga blodcirkulationen jag får! Spelar ingen roll hur mycket jag klär på mig heller, är som en isbit iaf eftersom det kommer inifrån. Under första halvan av dagen (typ) så kan jag sitta inne med först en vanlig tröja, en stickad tjock kofta, en TILL stickad kofta, en stor sjal virad flera varv, uppdragen över ansiktet och fingervantar, plus ett täcke virat runt mig... och ändå är jag blålila om läpparna och har istappsnäsa pga kylan. Blir även alldeles stel i lederna. Senare på dagen blir jag iaf lite varmare. Vet inte om det beror på att jag fått i mig mer Sub då eller om jag bara tinat upp lite. Men kalla fötter, händer och näsa har jag hela tiden.

Fattar inte varför just Suben inte kan ge mig den där typiska opioidvärmen, bomullstäcket. De flesta brukar ju bli alldeles för varma, som du då.

Jag blir varm i bålen, och kall i armar och ben. Lite märkligt... Oxy och heroin blir man varm i hela kroppen. Heroin sömnig, noddig, och oxy pigg och ska jämt fixa grejer. Så som amfetamin var en gång i tiden, i början...
Citera
2011-11-30, 16:13
  #7199
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arxx
Jag blir varm i bålen, och kall i armar och ben. Lite märkligt... Oxy och heroin blir man varm i hela kroppen. Heroin sömnig, noddig, och oxy pigg och ska jämt fixa grejer. Så som amfetamin var en gång i tiden, i början...

När jag väl blir varm senare på dagen, efter nån påfyllning Sub, då är det också bara själva bålen som blir varm. Lite knepigt ja.

Ang Oxy så blir jag först otroligt sänkt... kan inte ha ögonen öppna, noddar ihop helt. Kan t.o.m. börja droppa saliv från munnen Men efter att det släppt och jag börjar piggna på mig... då jävlar får jag energi!
Citera
2011-11-30, 20:49
  #7200
Medlem
Vatos.Locoss avatar
när jag tar sub och lägger mig i sängen så känns det som jag slutar andas och höra , det liksom spänner till i hela kroppen (vilket är ganska skönt) och blir så i flera minuter.. någon som känner igen sig?

blev en liten näsa ikväll igen hehe ligger i badkaret och mår som en kung. godkväll folk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in