Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-B.Alle
Jag har nog aldrig varit såhär tveksam till något, som jag tidigare skrev har jag brukat tram till och från i över ett år, senaste 3 månaderna en gång i veckan och det har gått bra, känner ingen abstinens eller sug i veckorna för man vet att när fredagkvällen väl kommer så får man ta sig några hundra mg tram.
Nu vart det ju så att jag uppskattar noddningen mest, och det är något som har uppstått mer sällan på trammisarna. Och ju högre doser man trycker i sig destå lättare ökar man ju risken för krampen.
Nu var det ju så då att jag kom över en Subuxone 8:a, och sub är ju starkare än tram och jag har läst att många noddar loss på låga doser.
Men vad som snurrar runt i skallen sen någon dag tillbaks nu, är det verkligen en bra idé att testa?
Jag mår dåligt och har mått dåligt under en längre period men jag hoppas ändå på en ljusare framtid och jag har ingen lust att gå och kära ner mig i sub bara för att jag var dryg och testade. Men jag måste medge, det är lite spännande ändå.
Vad tycker ni, önskar gärna råd, ska den i näsan eller åka i toaletten...
Nu vart det ju så att jag uppskattar noddningen mest, och det är något som har uppstått mer sällan på trammisarna. Och ju högre doser man trycker i sig destå lättare ökar man ju risken för krampen.
Nu var det ju så då att jag kom över en Subuxone 8:a, och sub är ju starkare än tram och jag har läst att många noddar loss på låga doser.
Men vad som snurrar runt i skallen sen någon dag tillbaks nu, är det verkligen en bra idé att testa?
Jag mår dåligt och har mått dåligt under en längre period men jag hoppas ändå på en ljusare framtid och jag har ingen lust att gå och kära ner mig i sub bara för att jag var dryg och testade. Men jag måste medge, det är lite spännande ändå.
Vad tycker ni, önskar gärna råd, ska den i näsan eller åka i toaletten...
Mådde inte heller så bra när jag började. Tyckte dock jag hade rätt bra kontroll över det första tiden, men innerst inne visste jag att det bara var en tidsfråga innan jag var fast. Men jag kände att det var skitsamma. Och jag kan inte direkt säga att jag ångrar mig heller. Håller mig dock på låga doser, och har alltid gjort. Min ekonomi går ihop och livet fungerar mycket bättre än det gjorde under tiden jag söp för mycket.
Dock började jag med Krypton, inte Tramadol, men dom två kan man väl säga ligger rätt nära varandra. Då K innehöll o-desmethyltramadol.
Men om du känner att du har kontroll över ditt intag av Tramadol, så skulle du ju egentligen klara av att hålla Subben på den nivån också. Men mår du dåligt så tror iaf jag att det bara är en tidsfråga innan du är beroende.
Eftersom du behöver så pass höga doser av Tram för att må bra (1000mg) så vore det ju egentligen "nyttigare" att ta Sub istället. Slipper du risken för kramp iaf.
En annan sak med Sub, som du måste tänka på, är ju den långa halveringstiden. Alltså, om du tar Sub en gång/veckan, fast en väldigt hög dos, så kan det ju bli så att du fortfarande har lite Sub kvar i dig nästa vecka när du tar igen. Och på så vis kan du bli beroende utan att direkt märka av det! Nån får gärna rätta mig om jag har fel här.