2010-12-29, 13:42
Medlem
henkishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambigram
Hur många suboxone får man inneha för att det ska räknas som ringa narkotikabrott?
Har läst 2st ā 8mg, true or false?
När jag åkte dit på husrannsakan och hade en halv 8a hemma så sa de att de va tur att jag inte hade mer för att det räcker med 2 stycken 8mg för att åka på narkotikabrott och då skulle jag antagligen fått fängelse. Det var någon civilare på narkotikaroteln som sa det så vet inte hur pass pålitlig infon är.
Citera
2010-12-29, 17:13
Medlem
Kompromissens avatar
Har norspan 10 mg på recept men får ingen smärtlindrande effekt, hur lång tid tar det innan jag kan fa effekt av andra opioider? Tog bort plåstret imorse, enda jag har liggandes hemma är lite kodein (som inte fungerar på mig) och en massa tiparol (tramadol). Har jag fattat rätt att tramadol inte riktigt blockeras av buprenorfin? Läkaren skulle höra av sig imorgon eftermiddag men vore skönt veta tills dess så jag får sovt inatt.
Citera
2010-12-29, 21:31
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryPotterfanNr1
Tack för svaret!
Tror MDMA skulle passa mig, så måste testa nån dag, tyvärr är det ju inget man kan gå på varje dag.
Jag har verkligen fattat tycke för Oxycontin, mycket skönare än sub.

Instämmer, men så är ju oxy bland det skönaste man kan komma över också. Oxykodon är statens heroin.
Citera
2010-12-30, 00:18
Medlem
Ninyah218s avatar
tramadol är en av få opioider som det går att boosta sub effekten med, ska själv dra i mig lite b8 nu till dom 400mg tramadolen jag har käkat..
Citera
2010-12-30, 08:51
Bannlyst
Hade en 1.8~mg subutex. Har snortat 3 linor varje timme nu och nu ere slut. Första gången på sub, vet inte riktigt om jag känner något. Svagt illamående, tung i kroppen o skön typ..

Kan tillägga att jag har dragit 3 linor tjack under natten. första linan togs vid 8snåret., ganska bra kvalité, min puls slår 40slag på 15sek. (vilopuls)

Jag som är immun mot subb eller??
Citera
2010-12-30, 09:49
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woopidoo
Hade en 1.8~mg subutex. Har snortat 3 linor varje timme nu och nu ere slut. Första gången på sub, vet inte riktigt om jag känner något. Svagt illamående, tung i kroppen o skön typ..

Kan tillägga att jag har dragit 3 linor tjack under natten. första linan togs vid 8snåret., ganska bra kvalité, min puls slår 40slag på 15sek. (vilopuls)

Jag som är immun mot subb eller??

1,8mg sub är inte mycket. Har du desutom tagit tjack så brukar folk säga att det kör över ruset av det mesta annat du stoppar i dig. Att du inte tog 1,8mg på en gång utan spred ut det bidrar också till att du inte känner av nått. Nästa gång du ska ta subb pröva ta minst 1,5mg/2mg direkt så kommer du känna av det
Citera
2010-12-30, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Philosopher
1,8mg sub är inte mycket. Har du desutom tagit tjack så brukar folk säga att det kör över ruset av det mesta annat du stoppar i dig. Att du inte tog 1,8mg på en gång utan spred ut det bidrar också till att du inte känner av nått. Nästa gång du ska ta subb pröva ta minst 1,5mg/2mg direkt så kommer du känna av det

Okej Jag känner ju av det, tung, skön, varm Vill dock känna mer. Min polare spydde kaskadspyor på 1mg..
Citera
2010-12-30, 10:03
Medlem
henkishs avatar
Citat:
Okej Jag känner ju av det, tung, skön, varm Vill dock känna mer. Min polare spydde kaskadspyor på 1mg..
Man brukar säga att en nybörjardos ligger på 1mg men vissa blir helt borta på 0.5mg första gången medans andra behöver 2mg eller mer.

Att ta en Postafen (Åksjuketablett) innan man tar suben hjälper mot illamåendet.
Citera
2010-12-30, 10:23
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:

Ofta är det inte mycket mer än så man "ska" känna... tung, skön, varm. Klart man kan bli ännu tyngre, skönare, varmare men väldigt många lär sig älska "bara" tung, skön och varm... många lär sig älska t.o.m. mindre än det. Det går ju att öka på dosen så man blir extremt tung och skön, så man börjar nodda, men många föredrar att inte bli så påverkade. De vill bara ha det där "lilla" och mår skitbra på det.

I början kan man tycka att det man känner inte var så speciellt som man trott, men sedan lär man sig älska det. Ruset förändras alltså inte alltid, det blir inte tyngre... men ens åsikter om hur skönt det är förändras.

Svårt att förklara det där men det är så många blir beroende, utan att märka något. De tycker inte det är nån stor grej alls och tror att de inte kommer bli beroende av något som inte är så överväldigande. Plötsligt en dag, när man inte har tillgång till det, så börjar man önska att man hade. Så får man tag på lite och tycker det är lite skönare än sist. Nästa gång man inte har så är suget ytterligare lite större och tillslut så gör man vad som helst för att bli lite tung, skön och varm.
Citera
2010-12-30, 15:20
Medlem
Surrealismens avatar
Frågor om Subutex

Ahoy kära Flashbackare!

Tänkte inta lite Subutex kring nyåret och har lite frågor angående det. Eftersom jag har fler frågor orkade jag inte söka upp varje enskilt svar utan gör en egen tråd istället - ni får leva med det.

Förra gången jag tog det så fick jag inte den skjutsen jag hade förväntat mig och misstänker att jag måste ha snortat det fel. Men som jag har fattat det i efterhand så ska man snorta det lite försiktigt och tydligen inte som jag snortar Amfetamin?

Finns det några liknande risker som krampanfall eller dylikt? Vill verkligen inte uppleva sån skit igen. Beroende-risken tar jag.

Vad är en bra nybörjardos? Jag vill ju verkligen få effekt och gärna nodda lite men samtidigt inte bara må dåligt.
Citera
2010-12-30, 15:29
Medlem
Mandic!s avatar
Jag har glömt om Subutex är starkt för näsan, Suboxone (samma ämne) är det dock inte. Känns som man snortar citrus. Kör på i lagom takt i snoken, och kör på 1 mg ungefär.
Citera
2010-12-30, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Surrealismen
Ahoy kära Flashbackare!

Tänkte inta lite Subutex kring nyåret och har lite frågor angående det. Eftersom jag har fler frågor orkade jag inte söka upp varje enskilt svar utan gör en egen tråd istället - ni får leva med det.

Förra gången jag tog det så fick jag inte den skjutsen jag hade förväntat mig och misstänker att jag måste ha snortat det fel. Men som jag har fattat det i efterhand så ska man snorta det lite försiktigt och tydligen inte som jag snortar Amfetamin?

Finns det några liknande risker som krampanfall eller dylikt? Vill verkligen inte uppleva sån skit igen. Beroende-risken tar jag.

Vad är en bra nybörjardos? Jag vill ju verkligen få effekt och gärna nodda lite men samtidigt inte bara må dåligt.

prova en fjärde del av den, vet dock inte om du ska snorta det?
har kompisar som kör sub och har fått frågan hela tiden att prova det och då vill dom ge mig en fjärdis.
upplever att dom blir mer välmående och speedade av den dosen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in