2008-01-13, 20:08
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanum
Någon fara att blanda Ipren med sub? Är subpåverkad nu men har lite huvudvärk, så tänkte ta en Ipren. Ingen fara va?
Nej, det är inte någon fara.
Citera
2008-01-13, 20:14
Medlem
Arcanums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckt
Nej, det är inte någon fara.

Ok, tackar.
Citera
2008-01-13, 20:14
Medlem
RandomKnarkares avatar
Citat:
Någon fara att blanda Ipren med sub? Är subpåverkad nu men har lite huvudvärk, så tänkte ta en Ipren. Ingen fara va?

Ska inte vara några som helst problem. Kör på samma blandning själv just nu faktiskt
Citera
2008-01-16, 02:22
Medlem
Tänkte använda sub för att komma ur beroendet, så tänkte fråga hur man bör dosera osv. Ska man ta i förebyggande syfte eller kan man vänta på att absen börjar kännas, och sen försöka stå ut så länge man kan innan man tar? Hur mycket får man räkna med att det kommer gå åt på en vecka? Hur länge o hur mycket kan man ta innan man riskerar att bli beroende av såna istället? Är fast på ganska starka grejer, och är inställd på att det inte kommer bli helt smärtfritt även med sub, men klarar jag mig bara genom första veckans "sjukdomsperiod" så är det lugnt
När jag fått svar på detta så gäller det bara att hitta såna också, vilket antagligen är betydligt svårare haha.
Citera
2008-01-16, 02:44
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Icke!
Panodil forte ska vara bästa att ta till el alvedon forte
Citera
2008-01-16, 02:46
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j01m3
Tänkte använda sub för att komma ur beroendet, så tänkte fråga hur man bör dosera osv. Ska man ta i förebyggande syfte eller kan man vänta på att absen börjar kännas, och sen försöka stå ut så länge man kan innan man tar? Hur mycket får man räkna med att det kommer gå åt på en vecka? Hur länge o hur mycket kan man ta innan man riskerar att bli beroende av såna istället? Är fast på ganska starka grejer, och är inställd på att det inte kommer bli helt smärtfritt även med sub, men klarar jag mig bara genom första veckans "sjukdomsperiod" så är det lugnt
När jag fått svar på detta så gäller det bara att hitta såna också, vilket antagligen är betydligt svårare haha.
Vad tar du? Du vet att sub är helt sjukt jobbigt att tända av på? Går fan aldrig över...
Jag tar en jonk avis hellre, alla dagar.
Citera
2008-01-16, 03:42
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Mmm... På mig funkar ju Kodein jättebra även fast jag käkat dom så länge... Endast vid några tillfällen jag snurrat till toleransen så dom tappat effekt trots 15 st. Men då ska jag ha strulat till det rejält... Ja, jag väger pyttelite och klart det påverkar allt. Jag kommer iaf mycket billigare undan än dom flesta på alla Opi vilket är positivt Men negativt är att kroppen kanske tar mer stryk. Trots att det räcker med ynka 2 Cittar för att känna av det så tar jag ju dessa 2 Cittar flera ggr/dag. Så det är ju def inte bra.

Men jag håller med dig om ruset... Det sitter inte mer än ca 40 minuter vilket jag tycker är otroligt synd. Jag föredrar ju t.o.m. ruset jag får på Kodein framför andra Opi. Blir mycket varmare & mer bomullig på Kodein. Jag får ingen varm känsla alls av Sub t. ex. Ett helt annat rus... Men jag gillar Sub också. Helt klart... Men det jag saknar mest är Dolcontin... I Dolcar finns det saker som påminner om Kodein vilket det inte gör i t. ex. Sub.

Jo, Dolc e fint, fast så j-la rutten biotillgänglighet om man inte skjuter. Oxy tar bättre isf, dom är farligt bra även oralt!
Citera
2008-01-16, 03:47
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Jo, Dolc e fint, fast så j-la rutten biotillgänglighet om man inte skjuter. Oxy tar bättre isf, dom är farligt bra även oralt!
Mmm, skjutsen är ganska heroinlik oxå! Men doll 200mg är favoriten
Citera
2008-01-16, 04:21
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Icke!
Panodil forte ska vara bästa att ta till el alvedon forte
Nä, det är ju paracetamol... För mig brukar det inte hjälpa mot nån värk iaf... Ibuprofen har däremot alltid fungerat...

Sen finns ju aspirin också, men det är väl inte så bra för magslemhinnorna att ta ofta...
Citera
2008-01-16, 13:40
Medlem
Arcanums avatar
Några ganska komplicerade frågor:

Delade min första sub med en vän förra måndagen och eftersom personen som langade själv tog 1 mg för besväret med hemleverans, och att jag delade med en vän, så blev det ungefär 5 mg som jag tog till slut, uppdelat måndag-måndag, utom tisdag förra veckan. Jag ska av omständigheter lägga ner att ta opioider lika mycket som jag brukar, har inte fastnat fysiskt än men psyket börjar bli lite svagt, så jag ville bli av med tabletten så fort som möjligt, därför jag tog så många(?) dagar i rad. Har inte haft någon avtändning. När jag vaknade i natt så frös jag lite, men det var inte tala om frossa och inget som direkt störde min sömn, utom det har jag mått fint. Till min första fråga:

Eftersom buprenorfin har så lång halveringstid, finns möjligheten att abstinensen inte hunnit kicka igång ordentligt än? Eller är 5 mg på 7 dagar med en dags paus förra veckan så lite att det inte leder till något fystiskt beroende? Jag tog som sagt min sista dos i måndags eftermiddag, ganska så exakt 48 timmar sedan alltså, på max ungefär 1 mg.

Anledningen till att jag frågar är att jag råkade hitta (ja, faktiskt) en gammal OxyContin 40 mg som jag tänkte ta. Men det vill jag inte om buprenorfinabstinensen inte kickat igång ännu, och få en ännu värre abstinens än vad jag redan har (ingen alls m.a.o). Och sedan, är det ens någon idé att ta OxyContin idag då buprenorfinet kanske blockerar den i för stor grad?

Tack på förhand!
Citera
2008-01-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Vad tar du? Du vet att sub är helt sjukt jobbigt att tända av på? Går fan aldrig över...
Jag tar en jonk avis hellre, alla dagar.

Går på hydrovätska o oxypiller. Ja har hört det, därför jag undrar hur länge man kan hålla på innan man utvecklar beroende för såna istället. Hade tänkt mig 5-7 dagar, men är det tillräckligt för att man ska behöva möta en ny at så får jag tänka om.
Citera
2008-01-18, 20:00
Bannlyst
Subutexbehandling + körkort

Ponera att jag står på en subutexbehandling och vill ta körkort?
Vad säger egentligen länsstyrelsen om det?
Får jag ens ha ett körkort om jag tar sub dagligen?
Svar uppskattas från någon som är insatt i ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in