2009-04-07, 23:16
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Måste bara meddela tråden att Dolcontina verkligen är synsk. Jag slet av mig Norspanplåstret i söndags morse då det hade noll effekt (förutom en hejdundrade huvudvärk) och tog några Citodon på kvällen. Och de hade lika bra effekt som vanligt.

Dolcontina
, hädanefter kommer jag rådfråga dig i allt.

Hon är rätt vass den där lilla dolcen Men synsk va kanske att ta i
Citera
2009-04-07, 23:32
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Måste bara meddela tråden att Dolcontina verkligen är synsk. Jag slet av mig Norspanplåstret i söndags morse då det hade noll effekt (förutom en hejdundrade huvudvärk) och tog några Citodon på kvällen. Och de hade lika bra effekt som vanligt.

Dolcontina
, hädanefter kommer jag rådfråga dig i allt.
Hahaha... ja, jag är nog synsk =) Eller inte Men bra att Citodonen hjälpte iaf =)
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Då'rå? Kanske jag visst dé är?

Citat:
Ursprungligen postat av KQED
Menar cb De gånger jag har mått illa (utan droger) och sedan rökt cb har illamåendet minskat rejält, vet inte om det är psykiskt, att jag fokuserar mer på min insida eller nåt..men ja, cb har lindrat mitt illamående förut.

Förövrigt kan det vara riktigt skönt att dra mycket sub och ta en cigg, mår rikigt bra då, nickokicken blir intensiv och jag noddar mycket. Dock brukar jag alltid spy efteråt, dock så brukar jag bli befriad från illamåendet efter min lilla spysession.

Anledningen till att jag undrar är att jag ska dra sub med en god vän imorgon, hon har aldrig gjort det förut. Har sagt att man blir illamående och så, och tänkte att jag kunde bespara henne illamåendet om röka hjälpte.. Men men, blir väl att prova =)

Tack för ditt svar
mvh en smått subbad KQED
Ja, du får prova... eller så kan du köpa såna postafen eller vad det heter... på apoteket. Ska hjälpa bra tydligen. Har för mig det är postafen man brukar prata om, annars så blir jag nog rättad

(Kanske jag inte är synsk iaf )
Citera
2009-04-08, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte

Nej. Synsk säger jag. Vill du slåss om saken? Va? Va? Kom igen då!

*Ska ändå logga ut strax*

Citat:
Ursprungligen postat av Lilla synska Dolcen
Hahaha... ja, jag är nog synsk =) Eller inte Men bra att Citodonen hjälpte iaf =)

Så klart att du är. Ja, det var bra att Cittarna hjälpte. Annars hade jag blitt ledsen i ögat...
Citera
2009-04-08, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Kan hålla med om allt du skrev där jag också. Precis så är det! På Opioider så är alla känslor fortfarande äkta på något vis, även om många säger att ens känslor på Opi är falska då... det är ingen äkta glädje man känner utan "problemen kvarstår"... om man nu hade bekymmer innan Opioiderna.

I mitt fall så ser jag Opioiderna mer som en medicin och jag tycker inte alla mediciner skapar falsk lycka eller dövar. Det tar upp mig på en mer normal nivå bara, där jag borde vara.

Första gången jag tog Opioider (Kod) så kändes det som jag blev den person jag var förr. Jag blev egentligen inte en ny människa, jag fick tillbaks min gamla personlighet. Som jag tidigare skrivit någonstans så dövar inte Opioiderna mig helt. Visst tar jag Opioider som tröst också men det tar inte bort det smärtsamma, jag kan bara hantera det bättre.

Men det här lömska finns ju där också och idag vet jag inte vad som är beroendet och vad som är den gamla nedstämdheten när jag inte har Opioider. Jag har ju förmodligen sabbat en del grejer i hjärnan (receptorer eller vad det är) så jag idag inte kan klara mig utan även om jag skulle ha blivit av med mina gamla nedstämdhetsproblem. Jag vet att jag är en total slav under Opioiderna och stora delar av dagen går ju till opitankar. Hela livet planeras ju efter Opioider också.

En annan lömsk grej är ju att man oftast inte ens vet hur mycket man älskar dom... förrän man blir utan, just för att det inte finns så mycket att "ta på" i ruset.

Enda skillnaden mellan ditt och mitt brukande är nog att du brukar oftare! Annars verkar det som att dom flesta här har samma syn på det!

Jag med blir en bättre människa, jag tror det beror på att jag inte tycker mina problem är så stora längre då, vilket ger mig motivation att ta tag i småsaker som disk, städa, tvätta osv osv som jag annars bara skjuter upp så mycket jag kan!
Citera
2009-04-09, 01:31
Medlem
xanax99s avatar
......

Japp Dolcontina (gillade ditt namn föresten) postafen är det de söker, hjälpte mig och mång av mina vänner
Citera
2009-04-10, 01:12
Medlem
Brukar ni nodda på Sub? Och hur mkt tar ni iså fall för att få en nodd.
Citera
2009-04-10, 01:51
Medlem
Barréshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addi^
Brukar ni nodda på Sub? Och hur mkt tar ni iså fall för att få en nodd.

ja, 1-1.5 mg..
Citera
2009-04-10, 12:13
Medlem
accidentallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barrésh
ja, 1-1.5 mg..

själv får jag komma upp i typ 3mg för att nodda, tycker egentligen inte om den speciella sortens noddighet jag får av sub så brukar inte sträva efter det
men de flesta brukar väl (utan tolerans) nodda på typ 1mg?
Citera
2009-04-10, 12:21
Medlem
Dikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av accidentally
själv får jag komma upp i typ 3mg för att nodda, tycker egentligen inte om den speciella sortens noddighet jag får av sub så brukar inte sträva efter det
men de flesta brukar väl (utan tolerans) nodda på typ 1mg?

Fattar inte hur ni får effekt på så små doser, jag får lov att ta 4mg för att få något riktigt rus, så har det vart sen första gången med
Citera
2009-04-10, 12:28
Medlem
accidentallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dike
Fattar inte hur ni får effekt på så små doser, jag får lov att ta 4mg för att få något riktigt rus, så har det vart sen första gången med

Jag är nog egentligen som du när det gäller sub, förutom det att jag får den effekt jag vill ha på små doser som 2-2,5 mg. Jag tycker egentligen inte om ruset jag får av sub och vill därför bara ha så pass mycket att jag blir lite mer välmående men så pass lite att jag inte riktigt känner att det är sub jag tagit. Det skulle alltså lika gärna kunna vara morgonen efter en tramkväll i effektliknad eller ngt.
Annars så ja, för att bli sk. subbad behövs väl 3-4mg men dit vill jag inte
Citera
2009-04-10, 14:21
Medlem
Jag begriper inte hur vissa verkar tåla subb så bra utan att ha en jäkla tolerans. En subb 8mg motsvarar 20st temgesic 0,4mg. I början på min sorgliga karriär på buprenorfin så mådde jag kanon på 0,2mg temgesic om dagen.
Tog dock endast i veckorna då för att fixxa att jobba "hade gjort illa ryggen" och jobbade som fordons elektriker ett yrke som verkligen frestar på ryggen.
Jag gick på denna lilla dos i ca 2år måddde lika bra varje dag ,dock så rökte jag som fan av temgesicen ca30 cigg vanliga om dagen.
Men sen en helg så vart jag bjuden på hur mycket tema jag ville bara jag fixxade kranens bil med elfel .Efter den dagen så gick toleransen spikrakt upp.Behövde en 4-5st 0,4tema bara för att jobba en dag. Sen så dök subben upp på marknaden wow vilket lyft hur lite jag en tog så vart det för mycket nästan.Började i samma veva söka hjälp emot mitt beroende .Det tog fyra år innan den kom då hade jag gått över till heroin.
När de ställde in min subb dos så låg jag på 32mg om dagen dvs 80st temgesic 0.4 varje dag.Nu har jag gått i 5år . Fick en ny läkare som skrev ut mig rakt av efter ett tag för att jag inte tålde suboxone som de tvångsbytte till och vägrade att gå på metadon .Jag vill verkligen lägga av med detta Men fick ingen ner trappning utan från 32mg till 0mg på en vecka Jag lovar att det känns i kroppen. Klarar av dagen på 2mg ca i väntan på alla anmälningar m.m som jag gjort socialstyrelsen hsan patient nämden till och med polisanmälan för förtal.Finns det någon här på forumet som fixxat att lägga ner subutex bruk efter flera år på riktiga doser dvs 24mg och uppåt så är jag tacksam för alla tips via pm Har fått tag på lite xanor emot den värsta ångesten .
Men värst är nätterna
Citera
2009-04-10, 16:24
Medlem
Finns många som har lagt ner sub! Leta efter trådar om det. Sub är lätt att trappa ner jämfört med andra opi. Så du trappar ner det lätt över lång tid. Sen när du är på låg dos börjar du med att ta varannan dag, sen var tredje.

När du ligger på typ 0,5 mg så hoppar du av. Man trillar dit igen när det blir jobbigt, men det är okej det är del av att bli nykter. Man lyckas inte med det plötsligt på en dag. Det viktiga är att fortsätta jobba och kämpa och inte skita i allting och köra fullt ut igen när du ligger på låg dos! Då får du gå igenom allt från början.

När jag började med sub kunde jag må SKITBRA och nodda och vara helt jonkad på max 0,8 mg. Sen gick toleransen upp och då försvann det, gick inte att nodda ens om jag tog 4mg direkt. Sen slutade jag med Sub, och har börjat från början nu med att sniffa typ 0,5mg-1mg åt gången. Jag mår bra på det, men jag NODDAR fortfarande inte! Just att nodda tyckte jag va det skönaste med sub, men jag verkar inte kunna göra det längre trots att jag tog ner min tolerans. Någon annan som ha fått det problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in