2008-01-08, 10:57
Bannlyst
Tror ni det är lugnt att inta subutex, fast jag intog bzp för 20 och 22 timmar sedan?
Citera
2008-01-08, 11:33
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystice
Vilka doser ni talar om alltså... jag blir helt bestört och fruktansvärt avundsjuk . Första gången jag tog någon opiat på 6 år (och innan dess hade jag inte missbrukat utan endast testat någon gång) råkade det bli sub och jag fick snorta 6mg (jajjamän) innan ruset blev som det skulle. Lägg även till tramadol (uppskattningsvis 350+mg) samt diazepam (ingen tolerans, blev nog 20mg). Och det värsta är att jag skämtar inte. Om jag inte hade varit med om det själv hade jag inte trott på det, men det är dagens sanning. Har hört talas om att det ibland kan ta ett tag för kroppen att "fatta" vad för substans den får i sig och hur den ska reagera, men kom igen? Värt att nämna är väl också att jag vid det tillfället hade en övervikt på ~20 kg (som nu är "fixad"), men ändå.. sådana extrema mängder första gången???

Har sedan dess upptäckt och insett min "naturliga" resistens eller vad fan man nu ska kalla det, mot mina favoritdroger.. Vilket naturligtvis suger åsneröv pga den ekonomiska aspekten, men vad gör man? Hoppas på att någon knarkare/forskare hittar anti-opioid-genen och hur man förstör den? Ja, typ. Annars är det väl inte så mycket att göra åt saken.

Jag klarar mig på pyttedoser =) Iofs har jag fått gå upp när det gäller Sub, men ligger fortfarande på lite jämfört med andra. Första gången jag tog Sub tog jag 0,5 mg & det blev för mycket... 0,25 var perfekt Nu tar jag som mest 2 mg, men klarar mig på 0,5-1 för att inte bli dålig...

Tradolan/Tramadol räcker det med 100 mg & jag kan få ett skönt rus på endast 60 mg Kodein Men då får jag inte vara i Opi-obalans...

Jag har en helt underbar opikropp
Citera
2008-01-08, 22:14
Medlem
Mystices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Jag klarar mig på pyttedoser =) Iofs har jag fått gå upp när det gäller Sub, men ligger fortfarande på lite jämfört med andra. Första gången jag tog Sub tog jag 0,5 mg & det blev för mycket... 0,25 var perfekt Nu tar jag som mest 2 mg, men klarar mig på 0,5-1 för att inte bli dålig...

Tradolan/Tramadol räcker det med 100 mg & jag kan få ett skönt rus på endast 60 mg Kodein Men då får jag inte vara i Opi-obalans...

Jag vill mörda dig och ta över din kropp/ditt liv, can we make it happen?
Citera
2008-01-08, 22:16
Medlem
Escanios avatar
Citat:

du och ni andra som inte behöver några större doser kan skratta er lyckliga!
håller er till de svagare opioiderna så länge ni kan.. t.ex kodein, tramadol, subutex! för när man väl börjat med tyngre grejer ett tag så brukar man inte kunna gå tillbaks till de svagare opioiderna, Och det blir ofta dyrt!

jag började med tramadol 300mg och fick ungefär samma sköna rus som på de tynger opioiderna, nu känner jag inget mer än illamående på tramadol.
oxikodon är det jag kör oftast på nu, men jag behöver 160mg rektalt för att bli goo en kväll...
Citera
2008-01-08, 22:21
Medlem
Arcanums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escanio
håller er till de svagare opioiderna så länge ni kan.. t.ex kodein, tramadol, subutex!

Subutex räknas väl ändå inte som en svag opioid?
Citera
2008-01-08, 22:29
Medlem
Escanios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanum
Subutex räknas väl ändå inte som en svag opioid?

jag vet inte vad den ska klassas som... men jag tycker den tillhör de svaga opioiderna som påverkar max 80% av opioidreceptorerna och därför används för att sluta med tyngre opioider
Citera
2008-01-08, 22:41
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystice
Jag vill mörda dig och ta över din kropp/ditt liv, can we make it happen?

Mmm... Min opikropp är guld värd När det gäller Sub har jag klarat mig på typ 2 mg utspritt på en dag i typ... nästan 4 månader eller nåt. Inte förrän på slutet jag kommit upp i engångsdoser på 2 mg.

Citat:
Ursprungligen postat av Escanio
du och ni andra som inte behöver några större doser kan skratta er lyckliga!
håller er till de svagare opioiderna så länge ni kan.. t.ex kodein, tramadol, subutex! för när man väl börjat med tyngre grejer ett tag så brukar man inte kunna gå tillbaks till de svagare opioiderna, Och det blir ofta dyrt!

jag började med tramadol 300mg och fick ungefär samma sköna rus som på de tynger opioiderna, nu känner jag inget mer än illamående på tramadol.
oxikodon är det jag kör oftast på nu, men jag behöver 160mg rektalt för att bli goo en kväll...

Tram har jag aldrig gillat nåt vidare. Jag har haft Kodein & Dolcontin som favoriter... Och det har jag klarat mig på i 8 år. Men den sista tiden så har Dolc försvunnit helt här och Sub har varit det enda som man kunnat köpa... tyvärr. Hur det är att sluta med Sub jämfört med Dolc vet jag inte. Men jag behövde inga stora doser när det gäller Dolc heller.
Citera
2008-01-09, 00:53
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Mmm... Min opikropp är guld värd När det gäller Sub har jag klarat mig på typ 2 mg utspritt på en dag i typ... nästan 4 månader eller nåt. Inte förrän på slutet jag kommit upp i engångsdoser på 2 mg.

Tram har jag aldrig gillat nåt vidare. Jag har haft Kodein & Dolcontin som favoriter... Och det har jag klarat mig på i 8 år. Men den sista tiden så har Dolc försvunnit helt här och Sub har varit det enda som man kunnat köpa... tyvärr. Hur det är att sluta med Sub jämfört med Dolc vet jag inte. Men jag behövde inga stora doser när det gäller Dolc heller.

Tyckte kodein va helt ok när man va färsk på opi, men knappt ens då. Redan från början får man ju trycka i sig en hel karta för å få ett hyffsat, men ack så kortvarigt, rus. Va de förresten inte du som vägde typ 30kg? Kanske inte så konstigt isf att du klarat dig på så låga doser.
Citera
2008-01-09, 20:30
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanum
Snortade som sagt 1 mg tidigare idag, hur riskfyllt är det beroendemässigt om jag tar lika mycket på fredag igen? Hade därefter tänkt att hålla det till en gång i veckan (fredagen därpå m.a.o), jag var bara nyfiken att testa idag då jag fick hem tabletten. Är det undantaget okej? Kan vänta till lördag om inte annat, men vore trevligast att nodda om helgerna i fortsättningen.
Så länge du kan hålla dig till 1mg per fredag blir du inte beroende...
Citera
2008-01-09, 20:35
Bannlyst
Nemesis1, o du store! du kanske kan svara på min fråga,

en kompis till mig testade sub häromveckan. Första gången tog han ca. 1mg nasalt och det hela slutade med att han kramade toalettstolen en hel dag samt fick feber. Ingen euforikänsla alls, bara yrsel.
Andra gången var ett par dagar efter, (då jag övertygat honom om att de kunde vara en engångsföreteelse - spyorna, etc.) då han tog 0,5mg nasalt, men samma grej hände då, fast inget spymaraton. Illamåendet och yrseln fanns dock där hela tiden igen.

Så, varför får han ingen effekt? vad är grejen? Han tar inga SSRI-preparat
Citera
2008-01-09, 22:40
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Tyckte kodein va helt ok när man va färsk på opi, men knappt ens då. Redan från början får man ju trycka i sig en hel karta för å få ett hyffsat, men ack så kortvarigt, rus. Va de förresten inte du som vägde typ 30kg? Kanske inte så konstigt isf att du klarat dig på så låga doser.

Mmm... På mig funkar ju Kodein jättebra även fast jag käkat dom så länge... Endast vid några tillfällen jag snurrat till toleransen så dom tappat effekt trots 15 st. Men då ska jag ha strulat till det rejält... Ja, jag väger pyttelite och klart det påverkar allt. Jag kommer iaf mycket billigare undan än dom flesta på alla Opi vilket är positivt Men negativt är att kroppen kanske tar mer stryk. Trots att det räcker med ynka 2 Cittar för att känna av det så tar jag ju dessa 2 Cittar flera ggr/dag. Så det är ju def inte bra.

Men jag håller med dig om ruset... Det sitter inte mer än ca 40 minuter vilket jag tycker är otroligt synd. Jag föredrar ju t.o.m. ruset jag får på Kodein framför andra Opi. Blir mycket varmare & mer bomullig på Kodein. Jag får ingen varm känsla alls av Sub t. ex. Ett helt annat rus... Men jag gillar Sub också. Helt klart... Men det jag saknar mest är Dolcontin... I Dolcar finns det saker som påminner om Kodein vilket det inte gör i t. ex. Sub.
Citera
2008-01-13, 19:53
Medlem
Arcanums avatar
Någon fara att blanda Ipren med sub? Är subpåverkad nu men har lite huvudvärk, så tänkte ta en Ipren. Ingen fara va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in