2015-08-24, 01:47
  #12517
Medlem
Psyktabus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
om målet är att ta det varje dag?
ja fortsätt tills du når 24mg om dagen, sen får du byta till metadon.
själv har jag inte tagit sub sedan ett par månader, och stoppat i mig 11mg sen i fredags e.m
varit riktigt riktigt mysigt.
men skall chilla nu från det iallafall ett dygn, måste få lite ordentlig sömn, o inte bara halvdvala.

Äh jag tänker aldrig bli en daglig brukare. Jag kör sparodiskt, vissa veckor kör jag, andra inte. Tänker inte förstöra min nyktra tid helt

Tänkte mer om det kanske tog tex 2 veckor innan du behöver byta till 2 mg om du kör varje dag eller nåt.
Citera
2015-08-24, 02:00
  #12518
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyktabu
Äh jag tänker aldrig bli en daglig brukare. Jag kör sparodiskt, vissa veckor kör jag, andra inte. Tänker inte förstöra min nyktra tid helt

Tänkte mer om det kanske tog tex 2 veckor innan du behöver byta till 2 mg om du kör varje dag eller nåt.
men nu säger du ju emot dig själv. tar du de varje dag så måste du tillslut höja hela tiden.
tar du det bara få och då räcker ett par mg för att ha de gott.
men jag skulle vilja påstå att det tar ca en veckas dagligt bruk på 1mg för att sen tvingas höja dos. beror helt och hållet hur stor missbrukare du har i dig samt hur mkt själv disciplin du har i dig samt varför du äter sub och vad ditt mål är. många faktorer inblandat i när en doshöjning blir dags.
för mig om jag kör ett race så kommer jag snabbt upp till 8mg på ett dygn, tar bara nån dag ju.
så tar du de terapeutiskt eller tar du de i russyfte och hur många dagar i sträck tänker du ta? tar du de för att hålla abstinens på annan opioid nere klarar du dig nog på 1mg iaf en vecka beroende på hur stark din f. d abstinens var och tar du det som en hobby drog då och då kan du nog hålla det på 1'mg om dan hur länge du känner för det.
bara du har svaret på frågan genom att testa själv.
Citera
2015-08-24, 02:08
  #12519
Medlem
Psyktabus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
men nu säger du ju emot dig själv. tar du de varje dag så måste du tillslut höja hela tiden.
tar du det bara få och då räcker ett par mg för att ha de gott.
men jag skulle vilja påstå att det tar ca en veckas dagligt bruk på 1mg för att sen tvingas höja dos. beror helt och hållet hur stor missbrukare du har i dig samt hur mkt själv disciplin du har i dig samt varför du äter sub och vad ditt mål är. många faktorer inblandat i när en doshöjning blir dags.
för mig om jag kör ett race så kommer jag snabbt upp till 8mg på ett dygn, tar bara nån dag ju.
så tar du de terapeutiskt eller tar du de i russyfte och hur många dagar i sträck tänker du ta? tar du de för att hålla abstinens på annan opioid nere klarar du dig nog på 1mg iaf en vecka beroende på hur stark din f. d abstinens var och tar du det som en hobby drog då och då kan du nog hålla det på 1'mg om dan hur länge du känner för det.
bara du har svaret på frågan genom att testa själv.

Jo! Jag brukar ta droger ungefär typ 4 dagar i sträck och sen ta en paus osv. Ibland händer det att man kör en vecka och sen tar tex 10 dagarns paus, men det är mer sällan att jag har sånna långa pauser tyvärr. Vill numera vara hög iaf en dag i veckan.

Tar det för att jag försvinner, min olyckliga kärlek spelar ingen roll, alla stress och krav bortglöms, mina värk i kroppen av all stress försvinner och ersätts av ett varmt välbehag

Brukar ta 1 mg och sedan fylla på med 1 mg till efter en timme. Men det skumma är att ibland så blir man as skön, men den senaste gången tex så blev jag mest illamående och kände inte super mycket :/
Citera
2015-08-24, 02:14
  #12520
Medlem
Psyktabus avatar
Funderar på att testa oxy, metadon eller morfin som en lyx, bara för att jag är nyfiken. Men sånt florerar inte på Stockholms gator på samma sätt som sub tyvärr. Även tramadol är löjligt lätt att få tag på.
Citera
2015-08-24, 02:18
  #12521
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyktabu
Funderar på att testa oxy, metadon eller morfin som en lyx, bara för att jag är nyfiken. Men sånt florerar inte på Stockholms gator på samma sätt som sub tyvärr. Även tramadol är löjligt lätt att få tag på.
är det suboxone eller subutex du kör?
för på mig har de två helt olika effekter där subutex är betydligt starkare medans vissa verkar tycka de är snarlika.
metadon finns det en sjysst inrikes kran, fast 100kr för 20mg är svindyrt vet ej vad det kostar på gatan dock.
Citera
2015-08-24, 02:24
  #12522
Medlem
Psyktabus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
är det suboxone eller subutex du kör?
för på mig har de två helt olika effekter där subutex är betydligt starkare medans vissa verkar tycka de är snarlika.
metadon finns det en sjysst inrikes kran, fast 100kr för 20mg är svindyrt vet ej vad det kostar på gatan dock.

Köper inte via nätet bor hemma Kör subutex
Citera
2015-08-24, 02:33
  #12523
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyktabu
Köper inte via nätet bor hemma Kör subutex
aha . där ja bor e de torka på allt förutom tunga saker :/ o lyra o tram såklart.
finns inte en enda subutex i hela byn, finns dock massa suboxone men nu kan jag ju aldrig gå tillbaka till det.
morfin brukar va lätt o hitta också bland tjack pundarna runt centralen men med 20% oral biotillgänglinghet känns de helt värdelöst.
o oxy är ju heeeelt för högt prissatt för vad man får ut. har testat två gånger först 40 "sen 60 o kände inte ett piss men det var ju cepe dyrt . medans en subutex kostar knappt 300 o räcker minst 30-40 h om man racear eller en hel vecka om man tar de lugnt.
metadon också helt galet prissatt, 200kr för 40mg som räcker typ 6h..
Citera
2015-08-24, 02:39
  #12524
Medlem
Psyktabus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
aha . där ja bor e de torka på allt förutom tunga saker :/ o lyra o tram såklart.
finns inte en enda subutex i hela byn, finns dock massa suboxone men nu kan jag ju aldrig gå tillbaka till det.
morfin brukar va lätt o hitta också bland tjack pundarna runt centralen men med 20% oral biotillgänglinghet känns de helt värdelöst.
o oxy är ju heeeelt för högt prissatt för vad man får ut. har testat två gånger först 40 "sen 60 o kände inte ett piss men det var ju cepe dyrt . medans en subutex kostar knappt 300 o räcker minst 30-40 h om man racear eller en hel vecka om man tar de lugnt.
metadon också helt galet prissatt, 200kr för 40mg som räcker typ 6h..

Jo, det är dyrt att knarka tyvärr. Känns som att sub och tram är dem ända som är värda att ta. Kanske något annat som en lyx.

Nu går jag offtopic, men när man tänker efter så är det ända lätt värt pengarna. Om man ska ut på klubben eller en bar så brukar man lägga typ ca 500 spänn iaf för en kväll. För en hundring kan kan jag bli hög på tram hela dagen och ännu billigare med sub. Mer nöje för pengarna enligt mig
Citera
2015-08-24, 07:53
  #12525
Medlem
Är det värt att köpa Norspan 20ug/h för att
Gotta sig med?

Eller är det bättre att köpa sandoz?
Citera
2015-08-24, 17:47
  #12526
Medlem
Sallinskiis avatar
Suboxone... Hur pass snabbt ökar er tolerans? Första gången jag tog suboxone tog jag ~1.5mg nasalt och blev lite smått påverkad, nu kan jag dra i mig 3-4mg utan att de händer ett skit i princip... Har t.om. gått så långt att jag provade att ta 3.5-4mg upplöst i ~95 gradigt vatten Rektalt, då jag hört att de skulle slå bättre då, men de tycker jag inte de gjorde...

När de gällde subutex så kunde jag ta 1-1.5mg/ dag (nasalt) i 2-5 dagar i sträck utan att behöva höja dosen och fick ut samma rus som vid första intaget och dessutom var de ju ett markant mycket bättre rus än de lilla jag får på på Suboxone...

Och en fråga till, blockerar subuTEX så att man inte kan få ut "rus" av andra opioder/opiater precis som SuboXONE gör med sitt jävla naloxone...?


Någon mer än jag som har de så här? Är de normalt eller är de något fel på mig? hahaha...


Mvh.
__________________
Senast redigerad av Sallinskii 2015-08-24 kl. 17:50.
Citera
2015-08-24, 18:18
  #12527
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sallinskii
Suboxone... Hur pass snabbt ökar er tolerans? Första gången jag tog suboxone tog jag ~1.5mg nasalt och blev lite smått påverkad, nu kan jag dra i mig 3-4mg utan att de händer ett skit i princip... Har t.om. gått så långt att jag provade att ta 3.5-4mg upplöst i ~95 gradigt vatten Rektalt, då jag hört att de skulle slå bättre då, men de tycker jag inte de gjorde...

När de gällde subutex så kunde jag ta 1-1.5mg/ dag (nasalt) i 2-5 dagar i sträck utan att behöva höja dosen och fick ut samma rus som vid första intaget och dessutom var de ju ett markant mycket bättre rus än de lilla jag får på på Suboxone...

Och en fråga till, blockerar subuTEX så att man inte kan få ut "rus" av andra opioder/opiater precis som SuboXONE gör med sitt jävla naloxone...?


Någon mer än jag som har de så här? Är de normalt eller är de något fel på mig? hahaha...


Mvh.

Ja, Subutex blockar också, dock inte alls lika mycket som Suboxone.
Citera
2015-08-24, 19:31
  #12528
Medlem
Tja! Det är såhär att jag skall åka på semester och vill inte få sub AT när jag är där.

Tror ni man kan klistra på ett Norspan plåster o gå igenom tullen med?

Det står väl inte på själva plåstret vad det är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in