2007-11-18, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EkorrOrnitolog
sublingualt, alltså under tungan är iof. inte detsamma som oralt.

Ladydo.. Tar du sub oralt kommer du kanske ha 30% biotillgänglighet så det är ett ruskigt slöseri..
Mmmm.

Men eftersom hon inte är ute efter ruset, så är under tungan antagligen det bästa sättet, om hon inte vill sitta och nodda.
Citera
2007-11-18, 22:48
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Vad yrar du om?

Det går alldeles utmärkt att ta det oralt, fast du skall inte svälja det, det ska smältas under tungan..

Precis, alltså inte oralt, utan sublingualt.
Citera
2007-11-19, 00:53
Medlem
Roygbivs avatar
Gah, jag blir galen. Har varit utan sub i ett par månader, och eftersom jag flyttat till en helt ny stad så finns det inte längre möjlighet att köpa det. Finns det någon snäll själ som känner till nån sida där det går att få tag på det?
Citera
2007-11-21, 23:54
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roygbiv
Gah, jag blir galen. Har varit utan sub i ett par månader, och eftersom jag flyttat till en helt ny stad så finns det inte längre möjlighet att köpa det. Finns det någon snäll själ som känner till nån sida där det går att få tag på det?

inte sub, men rxpuravida har temegesic.

/Fordie
Citera
2007-11-22, 21:05
Medlem
cacti88s avatar
Efter att ha varit helsåld på sub håller jag nu på att ta mig ur skiten och fyfan va skönt det är!(Sen att man missbrukar allt annat e ju en annan sak )

Tänkte bara kolla en liten grej, någon annan som märkt att man får svullet ansikte på sub? Jag tycker mig alltid få en lite konstig hy några timmar efter intagen dos, kanske bara inbillning?
Citera
2007-11-22, 22:09
Medlem
Roygbivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
inte sub, men rxpuravida har temegesic.

/Fordie

ohooo, intressant. Kan man snorta detta såsom man kan snorta sub. 0.2 mg per tabb, ligger inte subutex på 8 mg per tabb?
Citera
2007-11-22, 22:32
Medlem
Roygbivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cacti88
Efter att ha varit helsåld på sub håller jag nu på att ta mig ur skiten och fyfan va skönt det är!(Sen att man missbrukar allt annat e ju en annan sak )

Tänkte bara kolla en liten grej, någon annan som märkt att man får svullet ansikte på sub? Jag tycker mig alltid få en lite konstig hy några timmar efter intagen dos, kanske bara inbillning?

Direkt taget ur fass
Sluta att ta Temgesic och kontakta omedelbart läkare om du får något av följande symptom (angioödem):

• svullnad av ansikte, tunga eller svalg

• svårigheter att svälja

• nässelutslag och andningssvårigheter.

Som sagt temgesic, men är ju samma verksamma ämne.
Citera
2007-11-27, 23:54
Medlem
Kapillärs avatar
Överväger att skjuta mitt Subutex. Har lite frågor, om någon vänlig själ har lust att hjälpa till.
  • Dos för en ganska van opioidbrukare, dock utan någon större tolerans?

• Finns det något sätt att minimera hur mycket bindningsmedel jag får i mig?

• Hur skiljer sig intravenös administration från nasal, vad det gäller rus?

• Kan man begränsa illamående, som jag är känslig för, på något vis?

• Detta är (förhoppningsvis) en engångsgrej. Risker?
Citera
2007-11-28, 00:16
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Överväger att skjuta mitt Subutex. Har lite frågor, om någon vänlig själ har lust att hjälpa till.
  • Dos för en ganska van opioidbrukare, dock utan någon större tolerans?
  • Finns det något sätt att minimera hur mycket bindningsmedel jag får i mig?
  • Hur skiljer sig intravenös administration från nasal, vad det gäller rus?
  • Kan man begränsa illamående, som jag är känslig för, på något vis?
  • Detta är (förhoppningsvis) en engångsgrej. Risker?

1) Man brukar ju ange 1 mg som vanlig nasal dos för folk utan tolerans, när det gäller subutex. Tänk 0,5 mg IV.

2) Filtrera genom exempelvis bomull.

3) Det vet jag inte.

4) Atarax, Postafen, Lergigan eller andra antihistaminer.

5) Vid långvarigt bruk slits ju venerna ordentligt av subutex. Risken vid engångsanvändning är att du skjuter utanför venen, varpå en böld/broskbit kan uppstå under huden.
Citera
2007-11-28, 00:27
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
1) Man brukar ju ange 1 mg som vanlig nasal dos för folk utan tolerans, när det gäller subutex. Tänk 0,5 mg IV.

2) Filtrera genom exempelvis bomull.

3) Det vet jag inte.

4) Atarax, Postafen, Lergigan eller andra antihistaminer.

5) Vid långvarigt bruk slits ju venerna ordentligt av subutex. Risken vid engångsanvändning är att du skjuter utanför venen, varpå en böld/broskbit kan uppstå under huden.

Tack så mycket för de hjälpsamma svaren.
Citera
2007-12-01, 17:17
Bannlyst
Har brorsan här, han har tagit ca 6 Dexofen 100 mg för kanske 3-4h sen. Nu vill han ta Subutex. Jag har för mig att det inte är någon idé, eller att det rentav kan vara farligt. Hur ligger det till egentligen? Någon som vet?
Citera
2007-12-01, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barone911
Har brorsan här, han har tagit ca 6 Dexofen 100 mg för kanske 3-4h sen. Nu vill han ta Subutex. Jag har för mig att det inte är någon idé, eller att det rentav kan vara farligt. Hur ligger det till egentligen? Någon som vet?
Ja väldigt farligt. Han ska inte ta subutex nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in