2008-03-08, 12:09
Medlem
Custom_mades avatar
Vad är normalpris/rimligt pris på subutex, 0.5 mg 2 mg respektive 8 mg?
Tacksam för svar fort!
Citera
2008-03-08, 12:40
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Vad är normalpris/rimligt pris på subutex, 0.5 mg 2 mg respektive 8 mg?
Tacksam för svar fort!
Tja, en krogfylla kostar ju kanske 300 SEK... Du kommer att finna subruset både mer euforiserande och långvarigt än krogfyllan... En subdos är 1 mg... Så då kan du nog betala 300/mg, dvs 2400 för en åtta... Fast har du tur kommer du undan med hela åttan för 300 eller ännu billigare... =)
Citera
2008-03-08, 15:24
Medlem
Custom_mades avatar
Ligger en dos på 1mg ? Dyrt isåfall om det ska kosta 300/mg.

EDIT: Men vad är normalpriset på sub?
Citera
2008-03-08, 16:28
Medlem
Citat:
Ligger en dos på 1mg ? Dyrt isåfall om det ska kosta 300/mg.

EDIT: Men vad är normalpriset på sub?

Ja och nej... En vanlig dosering är 1mg, men det Nemesis menar är att en sub 8mg går oftast inte för mer än 300kr. Så en dosering är mkt. billig om man inte har tolerans.
Citera
2008-03-08, 22:07
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkorrOrnitolog
Ja och nej... En vanlig dosering är 1mg, men det Nemesis menar är att en sub 8mg går oftast inte för mer än 300kr. Så en dosering är mkt. billig om man inte har tolerans.

Okej, är det en flummig dos lr? Om man bara vill ha lite "feelgood-känsla" då? Men vad gör man med en sub 8a? Delar den?
Citera
2008-03-08, 22:34
Medlem
Citat:
Okej, är det en flummig dos lr? Om man bara vill ha lite "feelgood-känsla" då? Men vad gör man med en sub 8a? Delar den?

Har du ingen opioidtolerans skulle en 1 mg:s dosering på sub kunna sänka dig totalt, så det är väldigt individuellt. Ja, en 8:a får man dela upp i önskat antal delar. Har du en aning erfarenhet och en liten tolerans sedan tidigare skulle jag tipsa att börja med 1 mg. Har du ingen tolerans kan du utgå från 0,5 mg.
Kom ihåg att tramadol exempelvis ger korstolerans, så har du pysslat med det tidigare kan du starta med 1 mg.
Citera
2008-03-09, 12:21
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkorrOrnitolog
Har du ingen opioidtolerans skulle en 1 mg:s dosering på sub kunna sänka dig totalt, så det är väldigt individuellt. Ja, en 8:a får man dela upp i önskat antal delar. Har du en aning erfarenhet och en liten tolerans sedan tidigare skulle jag tipsa att börja med 1 mg. Har du ingen tolerans kan du utgå från 0,5 mg.
Kom ihåg att tramadol exempelvis ger korstolerans, så har du pysslat med det tidigare kan du starta med 1 mg.

Korstolerans säger du, nja, kört tram några gånger, men det fungerar inte så bra på mig. Okej, då börjar det ju bli hyfsat billigt om man vill bli helsänkt.
Citera
2008-03-09, 13:04
Medlem
fentssons avatar
Kan man ta sub rektalt?

En sub 8mg kostar allt emellan 100-500kr beroende på vart i landet du finns och hur mycket du köper åt gången!

Kan man ta sub rektalt och hur bör man räkna om doseringen om man inte har någon nämnvård tolerans?
Citera
2008-03-09, 13:24
Medlem
Macgarvers avatar

Där stod det. Nä rektalt vinner du inget på vad jag vet...men osäker
Citera
2008-03-09, 13:31
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver

Där stod det. Nä rektalt vinner du inget på vad jag vet...men osäker

Jo jo, jag har ju läst det, men undrar ändå! Jag tillhör ju "rövligan" förstår du väl! Jag tycker om att trycka upp ett finger eller två för att sedan låta 5ml pumpen glida in försiktigt" (jag är hetro)
Citera
2008-03-09, 13:35
Medlem
Macgarvers avatar
hehe, så du har fått medlemskap i rövligan
Citera
2008-03-09, 13:58
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
hehe, så du har fått medlemskap i rövligan

Behöver man medlemskap för att vara med där? Får väll starta en egen klubb!
"två fingrar och en 5:a i krysset" kanske passar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in