2007-03-07, 10:38
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOctopus
Jag är van att gå på kodein, tar ca 10-15 citodon om dan och tog subb (1/2 8mg) och kände praktiskt taget inte ett smack, kan det vara så att jag utvecklat en tolerans gentemot dem med mitt kodeinbruk?
Ja, korstolerans förekommer ju när det gäller alla opioider, så det är möjligt att det var därför det inte fungerade... Jag får själv väldigt bra effekt på 1mg, så om du inte fick det på 4mg måste du nog vara ganska tålig...
Citera
2007-03-08, 01:12
Medlem
snillet2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ja, korstolerans förekommer ju när det gäller alla opioider, så det är möjligt att det var därför det inte fungerade... Jag får själv väldigt bra effekt på 1mg, så om du inte fick det på 4mg måste du nog vara ganska tålig...
Dom slår ut varandra, därför ingen effekt!
Citera
2007-03-08, 04:32
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet2
Dom slår ut varandra, därför ingen effekt!
Jepp, om han hade kvar kodein i kroppen då han tog sub är det säkert orsaken...
Citera
2007-03-14, 06:34
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Q: Och nu till den viktiga frågan, hur känns ruset!?
A:
Medan exempelvis morfin och heroin har relativt lika rus för alla användare, skiljer sig buprenorfin en del från person till person, precis som tramadol. Vissa blir pigga och sociala medan andra blir dåsiga. Många blir bådeoch: Dåsiga då de ligger/sitter bekvämt och energiska då de gör något intressant. Detta växlande rus är inte lika vanligt bland morfinderivaten (oxykodon, kodein, heroin, etc) som brukar ha en mer jämnstark dimma hela tiden.
Rättelse: Oxykodon är inte ett morfinderivat, utan tillverkas från teiban precis som buprenorfin! Oxykodon är förresten också känt för att ge ett ganska piggt rus, men det skiljer sig från buprenorfin på det sättet att det har ganska kort verkningstid och inte blockerar... Om det ger en konstant morfindimma vet jag inte, då jag pinsamt nog inte har testat oxykodon, men kanske någon annan kan fylla i??
Citera
2007-03-14, 15:24
Medlem
Citat:
Vill bara tillägga att jag också går på kodein tidvis och när det var torka på det fick jag tag i Suboxone. Kände inte heller något, varken 10 eller 24 timmar efter intag av kodein. Eller, jag kände lite lite grann, men då tog jag en hel 8:a på en dag (jag hade två st, den andra delade jag upp). Jag tror det är toleransen som kan vara boven, har man väl byggt upp en fet opiattolerans så är det svårare att få effekt på starkare opiater jämfört med om man brukar dem sällan och således inte bygger upp nån särskild tolerans.

Det var dock på sätt och vis en skön upptäckt att Suboxone INTE var något för mig och att jag hellre fortsätter med kodein isf... Vill inte gärna ramla över på tyngre grejer då jag har en missbrukspersonlighet som heter duga...tyvärr.
Citera
2007-03-16, 12:01
Medlem
Rokos avatar
Bunorfin 0,2 mg (buprenorphinehydrocloride)

Vad är det för någonting?
Är väl samma verksamma ämne som i subutex?
Rimligt pris på dessa?
Citera
2007-03-16, 13:00
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roko
Bunorfin 0,2 mg (buprenorphinehydrocloride)

Vad är det för någonting?
Är väl samma verksamma ämne som i subutex?
Rimligt pris på dessa?
Tja, en dos buprenorfin ligger på 1mg om du inte har tolerans... Med andra ord är det helt rimligt att betala 20kr för ett sånt piller, då kostar en dos 100kr och blir inte dyrare än en fylla (men mycket skönare)...

Om du däremot har opiodtolerans kanske du vill ha tabletterna billigare, eftersom du då behöver mycket större doser... Avgör själv om det är värt det...
Citera
2007-03-21, 17:28
Medlem
Vet inte om detta behandlats i tråden, men,
Med tanke på preparatets "antagonistiska, eller blockerande effekter + den långa halveringstiden, går det öht att få effekt av subutex två dagar i rad?
Citera
2007-03-21, 18:03
Medlem
TomiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanakastre
Vet inte om detta behandlats i tråden, men,
Med tanke på preparatets "antagonistiska, eller blockerande effekter + den långa halveringstiden, går det öht att få effekt av subutex två dagar i rad?

Går att få effekt hur många dagar som helst i rad, förutom då toleransen ökat för kraftigt förstås
Citera
2007-03-21, 20:13
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Går att få effekt hur många dagar som helst i rad, förutom då toleransen ökat för kraftigt förstås
Dock så når ju toleransen ett "tak" med buprenorfin, så de som har varit beroende ett tag kan inte alls bli euforiska längre, utan bara friska... Med andra opioider brukar man dock ofta kunna fortsätta att bli hög ända tills det blir för dyrt att höja dosen ytterligare...
Citera
2007-03-23, 14:12
Medlem
En snabb fråga till bara, hur lång tid tar det för ruset att komma på sub om man snortar? Ganska omgående eller?
Citera
2007-03-23, 14:16
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanakastre
En snabb fråga till bara, hur lång tid tar det för ruset att komma på sub om man snortar? Ganska omgående eller?
Det tar ett tag jämfört med andra snortade droger, och det ger ingen kick, utan stiger sakta men säkert... Du kan nog räkna med att det dröjer åtminstone 30 min innan du är resonabelt subbad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in