2007-02-26, 12:18
Medlem
sickDAPiMPs avatar
Sjukt bra skrivet
Citera
2007-02-26, 13:49
Medlem
organiss avatar
intressant det här med muskeln. dock vill jag säga att jag aldrig skulle ta det im, de gånger jag råkat missa bara en droppe svider det hus över tak. är det dock någon som brukar göra på detta sett skulle de va intressant att höra va de har att säga -
Citera
2007-02-26, 13:55
Medlem
Rokos avatar
Du har fan läst på om mycket alltså.
Mycket bra jobbat!
Citera
2007-02-26, 16:38
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av organis
intressant det här med muskeln. dock vill jag säga att jag aldrig skulle ta det im, de gånger jag råkat missa bara en droppe svider det hus över tak. är det dock någon som brukar göra på detta sett skulle de va intressant att höra va de har att säga -
Om någon kommer över detta kan ju han eller hon testa:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19811113000027&DocTypeID =5&UserTypeID=2
Citera
2007-02-26, 16:56
Medlem
organiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Om någon kommer över detta kan ju han eller hon testa:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19811113000027&DocTypeID =5&UserTypeID=2
jaså va det bara på den det gällde, jaja då va det inget
Citera
2007-02-26, 21:27
Medlem
Björnfars avatar
Citat:
Nej, det var på Wikipedia som jag läste att buprenorfin har 31% sublingual biotillgänglighet och på Bluelight som jag läste att den intramuskulära biotillgängligheten var 90+%...

Ok. Då är vi säkra på att det verkligen stämmer. Det var ungefär samma siffror som jag läste om någonstans på erowid.

Citat:
Jag har hört att det skall vara väldigt dåligt att råka missa en IV-injektion och råka sätta den i muskeln istället, men det är ju iofs inte samma sak som att ta ett skott som från början är ägnat för muskeln... Något mer vet jag dock inte om den saken, så det är väl bäst att någon som är mer kunnig fyller i svaret...

Jo. Men vid en venmiss vid IV, så blir det ju någan slags mellanting av IV och IM (nästa nära subkutant också). Faran då beror väl mycket på att man orsakar venpunktering, med även risk för riktig venkollaps?

Vid riktig IM-injektion undviker man ju vener(kärl), och dessutom även nerver.

Eftersom det faktiskt finns flytande Temgesiq för IM-injektion, så måste faran möjligen ligga i Subutexens bindemedel om man krossar och tar detta IM.

När jag tog Subutex IM, så hade jag ny nål; gjorde rent noga med klorhexedin och filtrerade subben. Tömde väl vätskan närmare 2cm in i en lårmuskel (såg naturligtvis till att unvika kärl o nerver).

Så egentligen är väl frågan om Subutexens bindemedel är lika farliga (el farligare) vid IM som vid IV? Subutexen är ju känd för att vara lite vansklig att ta IV, eftersom det finns cellulosa i bindemedlet.
Citera
2007-03-03, 16:34
Medlem
Jag har en kort fråga om: Buprenorfinet är en antagonist till opiater är
den lika dan mot en annan antagonist som Metadon?
Frågan är alltså om den bryter effekten och gör mig sjuk om jag droppar
i mig en subb 8mg samma dag som jag har druckit ca 50mg Metta?
Citera
2007-03-03, 17:04
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillertrillaren
Jag har en kort fråga om: Buprenorfinet är en antagonist till opiater är
den lika dan mot en annan antagonist som Metadon?
Frågan är alltså om den bryter effekten och gör mig sjuk om jag droppar
i mig en subb 8mg samma dag som jag har druckit ca 50mg Metta?
Ja, så vitt jag vet så tar sub ut effekterna av buprenorfin och metadon ut varann, så du kommer att bli mindre opiatad om du blandar dessa två droger med varann än om du bara tar en av dem, och är du fysiskt beroende kommer du också att bli abstinent...

Ta inte detta som 100% fakta, eftersom jag inte är helt säker på hur blockningsmetoden fungerar så har jag inte skrivit så mycket om den i FAQ'n...
Citera
2007-03-03, 19:19
Medlem
snillet2s avatar
temgesiq på ampull är ganska svåra att få tag i! Används nästan enbart på inneliggande patienter och skrivs mycket sällan ut på recept!
Citera
2007-03-03, 19:23
Medlem
snillet2s avatar
Om nån har opiater (en sub) i blodet och tar buprinorphin (sub) så resulterar det i blixtsnabb abstinensutveckling! Inte kul jag lovar... har själv gjort det misstaget. Trodde horset gått ur kroppen och böejade känna mig dålig, hade gått ca 10timmar sen sista fixen. Slog i mig 2mg sub och blev knalldålig så jag trodde min sista stund på jorden var inne!

kan säga att det var som att slå i sig en avtändning som blev fullt utvecklad på 1minut.... HEMSKT!!
Citera
2007-03-03, 19:24
Medlem
snillet2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet2
Om nån har opiater (en sub) i blodet och tar buprinorphin (sub) så resulterar det i blixtsnabb abstinensutveckling! Inte kul jag lovar... har själv gjort det misstaget. Trodde horset gått ur kroppen och böejade känna mig dålig, hade gått ca 10timmar sen sista fixen. Slog i mig 2mg sub och blev knalldålig så jag trodde min sista stund på jorden var inne!

kan säga att det var som att slå i sig en avtändning som blev fullt utvecklad på 1minut.... HEMSKT!!
menar förståss (ej sub)
Citera
2007-03-07, 08:20
Medlem
Subtolerant

Jag är van att gå på kodein, tar ca 10-15 citodon om dan och tog subb (1/2 8mg) och kände praktiskt taget inte ett smack, kan det vara så att jag utvecklat en tolerans gentemot dem med mitt kodeinbruk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in