2008-09-27, 14:28
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Det låter ju bra. Kommer bli en del sub framöver, men därefter byter jag över till någon annan opioid igen. Borde inte kodein, morfin och givetvis opium vara mest skonsamt, iom att de är naturliga opiater? Någonstans känns det som det...
Kodein och Morfin är väl säkerligen rätt skönt har jag hört. Jag kan inte uppskatta dom iaf men det är inte många andra som säger att dom ogillar ruset så jag har lite svårt att rekommendera det. Opium låter dock rätt så spännande eftersom det inehåller bland annat alkaloiderna Morfin och Kodein så det skulle vara kul att se om det är någon skillnad på Opium då.

Men jag tycker att du ska testa det, Kodein kan du ju prova först och om du tycker att det är nog skönt är det väl bara att köra på det och duger inte det prova Morfin och är inte det nog starkt här så kör på Opium.
Citera
2008-09-27, 14:47
Medlem
Slingshots avatar
Har precis börjat käka Fluoxetin, är det grönt att köra på sub när man käkar detta?
Citera
2008-09-27, 17:08
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckt
Kodein och Morfin är väl säkerligen rätt skönt har jag hört. Jag kan inte uppskatta dom iaf men det är inte många andra som säger att dom ogillar ruset så jag har lite svårt att rekommendera det. Opium låter dock rätt så spännande eftersom det inehåller bland annat alkaloiderna Morfin och Kodein så det skulle vara kul att se om det är någon skillnad på Opium då.

Men jag tycker att du ska testa det, Kodein kan du ju prova först och om du tycker att det är nog skönt är det väl bara att köra på det och duger inte det prova Morfin och är inte det nog starkt här så kör på Opium.

Kodein och oxykodon har jag redan testat. Frågan gällde bara vilka opioider som bör vara minst skadliga för kroppen. Klassas f.ö. inte opium ganska långt ned på styrkeskalan för opioider? Naturligtvis lär påslaget vara starkare på opium vid rökning gentemot t ex oxy oralt, men röks det senare bör det väl slå hårdare...?
Citera
2008-09-27, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Jo, av egen erfarenhet är det oftast dem man kan köpa av.

För övrigt såg jag att mitt inlägg var lite konstigt formulerat - jag menade inte att man bör vara försiktig just för att det är svarta som säljer (alltså att man bör vara försiktig på grund av att de är svarta), utan helt enkelt att man bör vara försiktig, och att det är svarta som säljer.

Jo jag förstod vad du menade.
Egentligen så ska man inte handla på plattan då det är lite riskabelt.
Framförallt med tanke på snuten och chansen att bli blåst är något större där.

Vad jag har hört/läst så brukar det vara "svarta" som säljer Opi, rent generellt i de stora städerna i Norden.

WSB
Så du gillade inte min "konsekvens slutsats"?
Nä då får du vända dig till någon läkare eller forskare för nu blir jag sårad
Citera
2008-09-27, 21:04
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Kodein och oxykodon har jag redan testat. Frågan gällde bara vilka opioider som bör vara minst skadliga för kroppen. Klassas f.ö. inte opium ganska långt ned på styrkeskalan för opioider? Naturligtvis lär påslaget vara starkare på opium vid rökning gentemot t ex oxy oralt, men röks det senare bör det väl slå hårdare...?
Ja, jag har för mig att Opium inte är så starkt egentligen men det tanke på att det nu inehåller ungefär 10% till 12% Morfin så borde det ju vara lika skadligt om man får i sig lika mycket av ämnet från båda drogerna så jag vet inte hur man ska säga vilket som är mindre skadligt, det beror ju också på hur mycket man ska ta osv.

Edit: Sedan har jag för mig att Opium två stycker rusgivande alkaloider till utöver Kodein och Morfin så jag har ingen aning om hur man ska bedöma hur skadligt det är för kroppen.
Senast redigerad av Fuckt 2008-09-27 kl. 21:40.
Citera
2008-09-27, 22:06
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennix
WSB
Så du gillade inte min "konsekvens slutsats"?
Nä då får du vända dig till någon läkare eller forskare för nu blir jag sårad

Skulle givetvis stå "konsekvent slutsats". Tycker bara att det är dumt att säga att bara för att det är svårt/omöjligt att överdosera buprenorfin = risken att få leverskador...
Citera
2008-10-01, 01:37
Medlem
konrad knark registrera nytt konto och skicka mig ett pm med din mailadress om du läser det här.
Citera
2008-10-01, 04:36
Medlem
Så här ligger det egentligen till!

Heroin dämpar alla kroppens funktioner. Blodtrycket sjunker, tarmarna slutar arbeta osv. Konsekvenserna av detta är det enda som förstör kroppen.. alltså att man blir förstoppad till exempel.

Levern tar inte alls stryk av rena opiater, såvida dosen inte är hög! Opiater (generellt) är inte giftigt/skadligt. Men när man tar överdos så blir det väldigt skadligt. Bland annat på grund av att levern börjar tillverka massor med extra enzymer för att bryta ner den giftiga dosen opiat,, som sedan också gör det ännu värre.

DÅ blir opiater väldigt skadliga. Däremot får man räkna med alla andra skador som kan ingå, som att grejjerna är utblandade med gud vet vad. Då kan det ämnet vara mera skadligt än själva opiaten. Plus alla äckliga bieffekter av att injecera sina droger som ärrvävnad och infektioner, blodådrorna kollapsar och sånt.
Citera
2008-10-01, 19:00
Medlem
tem04s avatar
Tror inte att det var levern

Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Jag har ingen aning om hurvida det är skadligt eller ej, men min erfarenhet av det är att när jag tog sista dosen sub efter att ha tagit 8mg om dagen i en vecka fick jag lite ont i levern.
Inte vet jag men du hade nog inte skitit på en vecka....
Nog måste Buprenorfin vara en av dom ofarligaste opiaterna, jag tar Temgesic varje dag i smärtsyfte, ca 1,6-2 mg, ock man kan ta 24mg (nu) Förr gav dom 32mg/dagen till dom som behövde det. man ska nog inte ta sådana stora mängder i 50 år...... ....men Temgesic 4 st om dan borde enligt dom läkare jag pratat med vara skonsamt om man jämnför med Tradolan som är en populär värkmed. hos vissa läkare, GRAVIDA kvinnor får Trams utsatt. Och får Temmar istället mot smärta.
Citera
2008-10-01, 19:03
Medlem
tem04s avatar
Jaha??

Citat:
Vad tyckte du om oxy?
Tror att d va till dej jag sa att du skulle gilla det ....(minns ju inte alla inlägg)
Citera
2008-10-01, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addi^
Så här ligger det egentligen till!

Heroin dämpar alla kroppens funktioner. Blodtrycket sjunker, tarmarna slutar arbeta osv. Konsekvenserna av detta är det enda som förstör kroppen.. alltså att man blir förstoppad till exempel.

Levern tar inte alls stryk av rena opiater, såvida dosen inte är hög! Opiater (generellt) är inte giftigt/skadligt. Men när man tar överdos så blir det väldigt skadligt. Bland annat på grund av att levern börjar tillverka massor med extra enzymer för att bryta ner den giftiga dosen opiat,, som sedan också gör det ännu värre.

DÅ blir opiater väldigt skadliga. Däremot får man räkna med alla andra skador som kan ingå, som att grejjerna är utblandade med gud vet vad. Då kan det ämnet vara mera skadligt än själva opiaten. Plus alla äckliga bieffekter av att injecera sina droger som ärrvävnad och infektioner, blodådrorna kollapsar och sånt.
Med "överdos" av opiater, menar du då överdos i klassisk mening, dvs förgiftning av för mycket opiater (mer än kroppen vanligtvis klarar), eller menar du överdos som i "mer än i medicinskt syfte"? Dvs om man är ordinerad 60 mg kodein/dag men istället kommer upp i doser om 600 mg/dag efter ett tag när toleransen ökat - är det då skadligt? (Jag fattar ju att 600 mg är mer skadligt än 60 mg, men ändå - jag vill bara veta vad du avser med begreppet "överdos" i det här fallet.)

Mvh
/marilyn
Citera
2008-10-02, 14:24
Medlem
När det är mera än vad kroppen klarar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem