2010-06-26, 17:19
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
För fan. Inte 2 mg!

1 mg räcker gott och väl. Även det kan bli för mycket, men 1mg är en bra nybörjardos.

Skulle säga 0,5 mg, och senare dosera mer om det inte duger. Själv så ligger jag och spyr på 1 mg
Citera
2010-06-26, 17:36
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoras
Om du aldrig testat sub förut och har låg tolerans mot opiater skulle jag personligen rekomendera att börja med en halv kvart av en subutex 8a. Dvs 2mg.

Om du fixar en subutex 8mg så dela den först på hälften. Sedan tar du en halva och delar den igen på hälften.
Du har nu en kvart.

Dela den kvarten på hälften igen och ta det du får fram och krossa det så fint du kan.

Rulla en sedel (eller en del av vanligt skrivarpapper), dela upp pulvret till en smal lina och dra upp hälften av det SAKTA (inte som på film) i ena näsborren och det resterande i den andra.

Känns efter hur du mår efter 30 minuter. Känner du att du vill ha mer, fyll på.

Ha det bra och må väl! :-)

2 mg är ju lite o ta i om man är nybörjare.
Bättre att börja med 0.5 mg, finns ju risk för spykalas annars.
Citera
2010-06-26, 18:08
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Skulle säga 0,5 mg, och senare dosera mer om det inte duger. Själv så ligger jag och spyr på 1 mg

Håller med. Har gjort detsamma på 1 mg.
Citera
2010-06-26, 18:10
Medlem
Alvaros avatar
så här skrev jag i en annan liknande tråd för någon dag sedan:

Det är rätt sjukt egentligen.

Första gången jag testade sub för 2-3 år sedan läste jag på flashback om det innan och insåg att (eftersom jag tog ganska mycket droger) jag lätt kunde börja med 0.5 mg åtminstone då nybörjardosen man rekommenderade va 0.5-1mg.

Jag tog 0.5mg och spydde hela jävla kvällen.

Jag skulle helt klart inte rekommendera mer än 0.2mg som en förstados för en nybörjare. Ta 0.2mg vänta 1.5h och känn efter. Känner du inte ett piss så fyll på med 0.4 till, känner du av lite så fyll på med 0.2 till.

Hellre att man får ett svagt rus första gången än att tvingas ligga och spy i 8 timmar.

Ett tips är helt klart att fixa lite antihistaminer innan också!
Citera
2010-06-26, 19:11
Medlem
maxenmaxs avatar
Jag får tacka så mycket för alla svar.
Det har ju onekligen varit lite olika bud här vad gällande mängden man borde prova första gången, men som planerat blir det inte mer än maximalt 0,5mg. Frågan var väl mer HUR jag kan dosera rätt från en "B8".. får väl bli den här höguppdelningen då helt enkelt.

Hoppas det bär av nu på måndag.
Citera
2010-06-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster

Agreed. Börja med 0.5mg, stegra senare om du inte får önskad effekt. Vilket jag ändå tror du kommer få på en 0.5a.
Citera
2010-06-26, 19:50
Medlem
ingen har ju skrivit något om att ta 2 mg han skrev "en halv kvart"... det är ett milligram, och en kvart är två
Citera
2010-06-26, 19:57
Medlem
maxenmaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoras
Om du aldrig testat sub förut och har låg tolerans mot opiater skulle jag personligen rekomendera att börja med en halv kvart av en subutex 8a. Dvs 2mg.
)

Det är nog för att inte vilseleda ovanstående.
Citera
2010-06-26, 20:24
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Tackar! Men om man har Kodein i blodet. Kan man bli sjuk om man tar Sub?

Har blandat sub med oxy och kodein och tram m.m men aldrig fått blivit "sjuk".. Tror man måste vara riktigt torsk innan.. Torskare än jag ialf, om man kan..
Citera
2010-06-26, 20:53
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Har blandat sub med oxy och kodein och tram m.m men aldrig fått blivit "sjuk".. Tror man måste vara riktigt torsk innan.. Torskare än jag ialf, om man kan..

Jag tror också att man antingen måste vara rejält inbiten eller extra känslig för att nåt ska hända. Eller kanske att det krävs lite... jag vet inte.

Jag vet iaf att jag kan blanda Kodein med Sub utan jag blir sjuk. Jag kunde de första åren på Sub även blanda med Oxy och Dolc, åt båda håll. Men... jag kom tydligen till en punkt där något hände. Då hade jag hoppat av den dagliga Suben (kanske låg på 1½-2 B8/dag då) och tog Oxy i ca en vecka. Avslutade med Dolc innan jag samma dag, senare på kvällen (tror jag det var), tog Sub igen. Då blev jag dålig & kräktes. Jag var dock inte speciellt abstinent i övrigt så jag vet inte jag.

Nu... gick jag över på Oxy i ca 2 veckor kanske. Avslutade med lite Dolc och gick över på Sub igen. Nu funkar dock inte Suben som den ska, får inget rus. De första dagarna fick jag inte heller någon energi men den har jag fått tillbaks nu. Igår var jag dålig i magen men tog jag en annan Opioid som nog inte var så bra. De sista dagarna har jag alltså blandat lite hur som helst och det jag känner är lite värk i benen men det är så lite så jag inte bör klaga plus dålig mage då.

Min poäng är alltså att jag tror man kan blanda när man ligger ganska lågt ned och inte håller på och blandar hit och dit i frustration. Har även vänner som kan ta Dolc regelbundet för att när det är slut ta lite, lite Sub utan att bli sjuka. Verkar vara lite individuellt också kanske, om man läser här i trådarna... eller så skriver man bara det man läst, hur det ska funka, men man kanske inte själv har varit med om att man blivit sjuk.
Citera
2010-06-26, 21:12
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Jag tror också att man antingen måste vara rejält inbiten eller extra känslig för att nåt ska hända. Eller kanske att det krävs lite... jag vet inte.

Jag vet iaf att jag kan blanda Kodein med Sub utan jag blir sjuk. Jag kunde de första åren på Sub även blanda med Oxy och Dolc, åt båda håll. Men... jag kom tydligen till en punkt där något hände. Då hade jag hoppat av den dagliga Suben (kanske låg på 1½-2 B8/dag då) och tog Oxy i ca en vecka. Avslutade med Dolc innan jag samma dag, senare på kvällen (tror jag det var), tog Sub igen. Då blev jag dålig & kräktes. Jag var dock inte speciellt abstinent i övrigt så jag vet inte jag.

Nu... gick jag över på Oxy i ca 2 veckor kanske. Avslutade med lite Dolc och gick över på Sub igen. Nu funkar dock inte Suben som den ska, får inget rus. De första dagarna fick jag inte heller någon energi men den har jag fått tillbaks nu. Igår var jag dålig i magen men tog jag en annan Opioid som nog inte var så bra. De sista dagarna har jag alltså blandat lite hur som helst och det jag känner är lite värk i benen men det är så lite så jag inte bör klaga plus dålig mage då.

Min poäng är alltså att jag tror man kan blanda när man ligger ganska lågt ned och inte håller på och blandar hit och dit i frustration. Har även vänner som kan ta Dolc regelbundet för att när det är slut ta lite, lite Sub utan att bli sjuka. Verkar vara lite individuellt också kanske, om man läser här i trådarna... eller så skriver man bara det man läst, hur det ska funka, men man kanske inte själv har varit med om att man blivit sjuk.

Mmm jag har också kunnat hoppa från preparat fram och tillbaka utan större problem, lite magproblem är inget jag förknippar med att det skulle vara subbens fel (eller bytets fel). Så det är nog individuellt och om man har gått på heroin i 20 år dagligen med stor tolerans så är det nog lite annorlunda.

Roligt att se dig igen BTW <3 <3 har saknat dig faktiskt
Citera
2010-06-26, 23:10
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvantzoom
ingen har ju skrivit något om att ta 2 mg han skrev "en halv kvart"... det är ett milligram, och en kvart är två

"Om du aldrig testat sub förut och har låg tolerans mot opiater skulle jag personligen rekomendera att börja med en halv kvart av en subutex 8a. Dvs 2mg."

TS hade ju lätt kunnat missförstå det, eftersom det står just "2 mg", och då är det väl bra att folk påpekar om att det kanske är lite för mycket?
Senast redigerad av mrsQ 2010-06-26 kl. 23:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in