2013-06-11, 13:08
Medlem
JanDolmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartwhite
Var den mycket hårdare? Fick tag i en sub som var stenhård, gick inte krossa till pulver och tog riktigt lång tid för mig att krossa så det gick fint att snorta. Men funkade som den skulle

Japp var hård. Biten gick sönder ganska lätt. Men var som sagt mycket hårdare.
Citera
2013-06-11, 22:49
Medlem
Regiss avatar
Hade kört sub ett antal veckor, men slutade för en vecka sen. Har inte mått nå dåligt för jag har käkat tram ist.. Käkar ca 750mg per dag.

Men varje morgon jag vaknar mår ja jävligt kasst innan jag börjar äta tram. Då går de över efter ett tag.

Men är detta ett bra sätt att bryta på? Isf hur länge ska jag käka tram ungefär. Tramavis är väll mycke mildare än subavis iaf?

Så hur länge borde jag köra på tram, eller borde jag bryta helt nu?
Citera
2013-06-13, 03:17
Medlem
Det låter lite i tråden som att 1mg vore en ganska stor dos, även fast det rekommenderas som nybörjardos i första inlägget..

För en som aldrig tagit opioider (förutom en liten dos cocillana), är fortfarande 1mg lämpligt?

En till liten fråga;
Finns det bara två varianter av Suboxone och Subutex? Alltså de där rosa pillerna med N2/N8 på och de vita med B2/B8?

Finns det några utländska varianter? Vad är vanligast?
Citera
2013-06-13, 12:09
Medlem
znors avatar
Äter benso dagligen sen länge. Har intagit 1mg sub + 10mg flubromazapam + 15mg sobril idag.
Rätt lite benso med andra ord, vill ta mer men blir lite "feg" på sub.
Tagit sub kanske ett 10tal gånger totalt. Är det ok att ta lite mer benso? Och kanske 2-3st öl till?
Som sagt tolerans på benso, samt lite på alkohol kan jag tänka mig.
Citera
2013-06-13, 13:23
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThatCoolGuy77
Det låter lite i tråden som att 1mg vore en ganska stor dos, även fast det rekommenderas som nybörjardos i första inlägget..

För en som aldrig tagit opioider (förutom en liten dos cocillana), är fortfarande 1mg lämpligt?

En till liten fråga;
Finns det bara två varianter av Suboxone och Subutex? Alltså de där rosa pillerna med N2/N8 på och de vita med B2/B8?

i sverige finns inte dom gamla b8 kvar, subuxone finns kvar sen finns det 3 olika tillverkare av bubrenorfin och så finns väll bubrenotex också men dom är inte så vanliga.
Citera
2013-06-13, 14:33
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:

En till liten fråga;

1mg är lite. 2mg är bra, men kan vara för mycket för en ovan.
Tips: Köp Postafen (åksjuketabletter) och ät en sån 1h innan du tar Sub, så slipper du iillamående.
Citera
2013-06-13, 14:42
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:

En till liten fråga;

N2/N8 är ju subuxone, dom är 6-kantiga och vita.

Dom vanligaste nu tycker jag är dom ovala (b8-form) fast utan märkning och bara brytskåra (Vita) från Orifarm
Citera
2013-06-13, 20:26
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
N2/N8 är ju subuxone, dom är 6-kantiga och vita.

Dom vanligaste nu tycker jag är dom ovala (b8-form) fast utan märkning och bara brytskåra (Vita) från Orifarm

orifarm har ingen brytskåra så jag tror du menar sandoz.
Citera
2013-06-14, 09:06
Medlem
Jag har ätit tram massor gånger innan och den har varit en betydande faktor att jag klarat min utbildning samtidigt som den varit en del som gjort den svårare.

Jag blir oftast rätt död i huvudet av tram, inget är speciellt kul, men inte tråkigt heller. Fast det är skönt på något sätt.

Kan jag förvänta mig samma?

Hur mycket syns de att man tagit?

Efter hur många timmar är man helt bright igen?
Citera
2013-06-14, 09:33
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
orifarm har ingen brytskåra så jag tror du menar sandoz.
Ja, det stämmer, sandoz är det jag menar.
Citera
2013-06-14, 16:29
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokmastarn
Jag har ätit tram massor gånger innan och den har varit en betydande faktor att jag klarat min utbildning samtidigt som den varit en del som gjort den svårare.

Jag blir oftast rätt död i huvudet av tram, inget är speciellt kul, men inte tråkigt heller. Fast det är skönt på något sätt.

det beror ju på om du har tolernas för jag tror inte tram kan räknas som tolerans när det gäller sub, är det första gången du tar sub? Isf kan det synas att du tagit men det bero ju på dos men små pupiller kommer du få, och är det första gången så räkna med minst 24 timmar innan du börjar bli klar i huvudet =)
Citera
2013-06-14, 17:29
Medlem
lah-mis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokmastarn

Exakt så tycker jag det är, ännu mer än på tram. Jag blev väldigt märkbart påverkad första gången, men tog lite för mycket då... annars tycker jag inte det syns mer än på pupillerna. Jag tog sub igår runt 14, känner mig normal men mysig/avslappnad nu och när jag vaknade imorse. Har låg tolerans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in