2007-06-03, 18:51
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkorrOrnitolog
Vad kan 1 mg sub jämföras med om man snackar morfin, alltså om man snortar de båda?
75mg morfinsulfat gjorde iaf MIG lika hög, kanske lite högre, än 1mg Subutex... Men det är ju olika för olika personer, tror nog många kan klara sig med mindre morfin för att få samma effekt...
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Dextropropoxifen är allafall en opiod så det borde inte krocka.
Metadon lär också krocka med sub, och det är ju en syntetisk opioid det med, så jag tror inte det är så att Subutex bara blockerar icke-syntetiska morfinopiumderivat... Det har mer att göra med hur opioiderna påverkar hjärnan än varifrån de kommer som avgör ifall de blockeras av buprenorfin eller inte...
Citera
2007-06-04, 01:19
Avstängd
För att förtydliga mig så menar jag alltså vilket som ger skönast rus och vad som skiljer sig i rusväg.

Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Får man fråga hur sub står sig i förhållande till morfin?
Alltså morfintablett som krossas och snortas....
Citera
2007-06-04, 01:59
Medlem
Björnfars avatar
Citat:
För att fördtyliga mig så menar jag alltså vilket som ger skönast rus och vad som skiljer sig i rusväg.

Av morfin (särskilt om det är morfinhydroklorid) får de flesta ett skönt rus.

För dem som länge varit fysiskt beroende av morfin/heroin fungerar subutex bara som abstinens- och sug nedsättare, eftersom subutex endast stimulerar 80% av de opiatreceptorer som heroin/morfin/metadon stimulerar.

För oss som bara brukar är effekten av subutex individuell, beroende på personens beskaffenhet. Likadant tycks det vara med Tramadol och kodein.

På mig fungerar subutex bra, medan jag inte får någon större eufori av tramadol. För en del andra kan det vara precis tvärtom. Subutex är för mig nästan lika bra som morfin, och pga subbens långa duration så skulle jag därför hellre välja subben än morfinet om jag bara fick välja till en motsvarande lika stor dos av endera.

Morfin har ca 6h i halveringstid medan subutex har ca 24h. Man får alltså väga detta emot hur mkt bättre man tycker morfinet fäster på en själv. Ska man dessutom ta IV, så får man ju en liten kick av morfin, vilken i stort sett uteblir av subutex.
Citera
2007-06-04, 02:02
Avstängd
Nää, sprutor håller jag mig ifrån...är för feg
Men kan väl inte säga att jag inte fick någon eufori direkt på tramset jag heller. Hur länge håller ruset i sig på subb förresten? Står i valet och kvalet här om jag ska dra mig en lina på subban eller sälja den till min polare
Citera
2007-06-04, 02:16
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Hur länge håller ruset i sig på subb förresten? Står i valet och kvalet här om jag ska dra mig en lina på subban eller sälja den till min polare
Som mest påverkad är man kanske i 6-8h efter intaget, men ruset finns i bakgrunden i åtminstone 24h... Då effekten börjar avta kan du boosta den med benso, alkohol eller cigaretter...
Citera
2007-06-05, 15:55
Avstängd
Ok, laddar upp en lina nu. Första gången. Hur lång tid innan det slår?
Citera
2007-06-08, 12:36
Medlem
Är det nån mer än jag som tycker det svider när man drar i sig suben ? Jag tar ifs väldigt stora linor runt 4mg i stöten och det blir ju en hel del så jag blir tvungen att dela upp det till 2 linor så man tar en i varje näsborre . Eller är jag ensam om det . Kanske har jag dragit för mycket så det har bliivt irriterad eller nåt vad vet jag . Men iallafall nån som känner likadant ?
Tacksam för svar .

Må väl
/Rille
Citera
2007-06-08, 12:38
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillepille
Är det nån mer än jag som tycker det svider när man drar i sig suben ? Jag tar ifs väldigt stora linor runt 4mg i stöten och det blir ju en hel del så jag blir tvungen att dela upp det till 2 linor så man tar en i varje näsborre . Eller är jag ensam om det . Kanske har jag dragit för mycket så det har bliivt irriterad eller nåt vad vet jag . Men iallafall nån som känner likadant ?
Tacksam för svar .

Må väl
/Rille

Personligen tycker jag subutex har väldigt lite smak i näsan om man jämför med andra grejer som går upp i snoken.

Tycker det känns knappt.
Förörvrigt så borde du börja köra sublingualt ellr vafan det heter, fungerar bättre när man tar subutex dagligen.
Citera
2007-06-08, 12:44
Medlem
Citat:
Personligen tycker jag subutex har väldigt lite smak i näsan om man jämför med andra grejer som går upp i snoken.

Tycker det känns knappt.
Förörvrigt så borde du börja köra sublingualt ellr vafan det heter, fungerar bättre när man tar subutex dagligen.

Ok tack för svaret men vad menar du med sublingualt ? Under tungan eller ?

Må väl
/Rille
Citera
2007-06-08, 12:52
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ok tack för svaret men vad menar du med sublingualt ? Under tungan eller ?

Må väl
/Rille

Precis, ibörjan kan man tycka att det inte fungerar alls men redan efter 2-3 dagar så börjar det fästa bättre än nasalt tycker allafall jag.,
Citera
2007-06-08, 12:56
Medlem
Citat:
Precis, ibörjan kan man tycka att det inte fungerar alls men redan efter 2-3 dagar så börjar det fästa bättre än nasalt tycker allafall jag.,

Ok soft då provar jag det , tack polarn .

Må väl
/Rille
Citera
2007-06-08, 13:01
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ok soft då provar jag det , tack polarn .

Må väl
/Rille

Nemas problemas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in