2008-03-04, 23:15
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ja, antingen är det Temgesic eller Subutex du får...

...eller så är det Halcion, Mogodan och Flunitrazepam som kommer efter Stilnoct och Imovane när det gäller sömnmediciner...

Citera
2008-03-04, 23:18
Medlem
Mortal Sins avatar
Tackar för svaret Nemesis lika behjälplig som alltid.
Citera
2008-03-04, 23:40
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortal Sin
Tackar för svaret Nemesis lika behjälplig som alltid.
Ingen orsak... Jag måste dock tillägga att Subutex och Temgesic inte är några mediciner som man får utskrivna för sömnen, jag gjorde mig bara lustig av att du frågade om sömnmedicin i tråden om buprenorfin, då buprenorfin är en tung smärtstillande medicin och ett heroinsubstitut... Mogodan, Halcion och Flunitrazepam är dock seriösa svar på vilka läkemedel som skrivs ut i Sverige mot sömnproblem...
Citera
2008-03-05, 09:39
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortal Sin
Har fått prova på både Atarax och Zopiklon 7,5 mg för att råda bukt på mina sömnproblem och ångest. Någon som vet vad nästa tablett/tabletter på skalan kan tänkas bli?

Stilnoct har jag avsagt5 mig då de inte fungerar på mig i syfte att somna blir pigg på dem hehe.

Jag gillar att läsa på om de piller man eventuellt kan få så man har lite koll.
Namedroppa gärna några olika som är starkare än zopiklon men tillhör samma grupp insomnings/ångestdämpande piller.

Mortal Sin

Jag har med gått igenom dessa sömnhjälpande medceniner, till sist så fick Nitrazepam det vill säga Mogodan som redan nämns här i texten. De fungerar fint på mig.
Citera
2008-03-05, 10:39
Medlem
ChrisAofCourses avatar
Sub: När kan man svälja...

Citat:
Ursprungligen postat av j01m3
Så, har testat sub för att se hur det hjälper mot abs, och det var en riktig mirakelmedicin måste jag säga, skulle ju kunda tända av när o hur som helst bara man har tillgång till det. Ganska dryga också, räckte med en halv åt gången för mig, som ändå har missbrukat starka grejer dagligen ganska länge. Så tummen upp för dom!
Som tips kan jag säga att det kändes mycket lättare att gå från hydro till ingenting, än från t ex oxy eller jonk till ingenting, mycket behagligare "övergång" om man kan säga så, lite plågor är det ju alltid, men blev förvånad över att det flöt så pass bra.

MEN ett litet problem med sub. När fan får man svälja egentligen? Smälter dom under tungan, men efter 5 min e käften helt fylld av saliv, så mycket att det blir jobbigt. Känns ju inte så trevligt att svälja en käft full av 15 min gammal saliv heller, så man vill helst spotta. Så frågan är hur lång tid det tar för subben att sugas upp av slemhinnorna, och man kan göra sig av med överskottssaliven. Den smakar sub ganska länge, så antar att det sitter kvar i saliven sålänge den smakar så? Enormt tacksam för tips här, dom är ju så grymt dyra, o sällan man får tag på fler än några st åt gången, så vill ju utnyttja dom så bra det bara går (o nej, säg inte snorta haha).

Har tagit sub nu i fem år (tre lagligt) och märkt att man kan svälja sub och saliv ganska snabbt. 2-3 minuter typ. Har stoppat i mig 4 st 8mg och så har det löst sig, men spottat ut det efter någon minut och sparat det jag spottat ut. Sen någon dag senare när jag skulle ta det jag spottat ut (de hadde torkat till en stor vit klump) så funkade det inte lika bra, så jag tror att Buprenorfinet "går" inn ganska snabbt i slemhinnan i munnen.
Citera
2008-03-05, 17:38
Bannlyst
Undrar om subutex rektalt ger samma effekt som nasalt?
Citera
2008-03-05, 17:47
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 021/Whizzcomp
Undrar om subutex rektalt ger samma effekt som nasalt?
Borde funka bättre?
Citera
2008-03-06, 10:34
Medlem
Psynovas avatar
Vad kan 200mg roppar kosta styck? Ja har blivit erbjuden 60 spänn styck..
Citera
2008-03-06, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psynova
Vad kan 200mg roppar kosta styck? Ja har blivit erbjuden 60 spänn styck..

vad snackar du om? 200 mgs roppar? En sån Skulle slå ut en elfant i flera dygn.. Fel tråd också.
Citera
2008-03-07, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisAofCourse
Har tagit sub nu i fem år (tre lagligt) och märkt att man kan svälja sub och saliv ganska snabbt. 2-3 minuter typ. Har stoppat i mig 4 st 8mg och så har det löst sig, men spottat ut det efter någon minut och sparat det jag spottat ut. Sen någon dag senare när jag skulle ta det jag spottat ut (de hadde torkat till en stor vit klump) så funkade det inte lika bra, så jag tror att Buprenorfinet "går" inn ganska snabbt i slemhinnan i munnen.

Tackar för tipset! Blir en rejäl klunk efter 2-3 min haha, men bättre än att ha det i käften så länge att det hinner bli kallt :P

Vet inte om jag frågat tidigare, men nån som vet hur länge det syns i tester? Blir blodtappning och labtest om ca en månad för mig. Börjar på sub-kuren nästa vecka, så räknar med väl att vara helt ren ca 3 veckor o några dagar innan det e dags.
Citera
2008-03-08, 01:52
Medlem
LookAlives avatar
Det är ingen risk att överdosera sub såpass att det blir farligt, om jag kommer ihåg rätt?

Till skillnad från andra opioider t ex.

Är bara tvungen att fråga innan jag kör mer.
Citera
2008-03-08, 05:48
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LookAlive
Det är ingen risk att överdosera sub såpass att det blir farligt, om jag kommer ihåg rätt?

Till skillnad från andra opioider t ex.

Är bara tvungen att fråga innan jag kör mer.
Att överdosera på enbart Subutex är väldigt svårt men många har dött av att blanda sub med alkohol och/eller benso... Annars så är det även väldigt svårt att överdosera på ökända opioider som heroin utan alk/bens...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in