2010-05-14, 19:27
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Jag står inför ett litet "dillemma" så jag behöver eran hjälp. Har kört sub i ca 2 veckor till och från med 2-3 dagars mellanrum ungefär då och då och det har funkat utmärkt i stort sett för att få ner toleransen - Har tagit pauserna då jag märkt att toleransen blivit för hög helt enkelt. I alla fall, nu i onsdags tog jag min sista lina och märkte att det inte gav mig allt för mycket och var också smått orolig att jag skulle få en AT efter 3 dagar ifall jag inte tog något.

Men nu är det fredag och jag tog senast i onsdags som sagt och det skulle kännas så jäkla gött med en liten lina nu när det är "helg" men vad tycker ni jag ska göra - Vänta 1 vecka (tills nästa onsdag för att få ner toleransen helt) eller vänta tills imorgon/söndag och se ifall jag får någon AT och rida ut den och sedan köra på?

Vänta längre. Alltid bättre att välja att bygga självdisciplinen, som du gör när du väntar längre

Se till att det inte blir en för stor vana att köra så ofta. Opi* funkar bäst när man bara kör det nångång/månad.

Edit: också bra att veta var ens gränser går ungefär.
Citera
2010-05-14, 19:41
Medlem
Astronomics avatar
Kan man ta flera linor av Buprenorfin vid flera olika tillfällen samma dag/kväll eller är det onödigt av någon anledning.
Citera
2010-05-14, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Vänta längre. Alltid bättre att välja att bygga självdisciplinen, som du gör när du väntar längre

Se till att det inte blir en för stor vana att köra så ofta. Opi* funkar bäst när man bara kör det nångång/månad.

Edit: också bra att veta var ens gränser går ungefär.

Mjo, det är sant för just nu vet jag faktiskt inte exakt hur bra självdisciplin jag har

Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
Kan man ta flera linor av Buprenorfin vid flera olika tillfällen samma dag/kväll eller är det onödigt av någon anledning.

Jag tycker det är onödigt fast jag gör det själv ofta Man höjer toleransen onödigt snabbt genom att göra så.
Citera
2010-05-14, 20:14
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stureson
nej.

just därför jag frågar, jag vet att skiten är en opioid men den har inte samma egenskaper som de andra preparaten som tramadol,kodein,morfin etc etc.

men ditt ägg..! alla opioider även t om opioider som inte korsar blod/hjärn-barriären som loperamid t ex har en förstoppande effekt på tarmarna. Det är liksom en ganska grundläggane egenskap även om olika opioider ger ett olikt narkotiskt rus såklart.
Citera
2010-05-14, 20:46
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Mjo, det är sant för just nu vet jag faktiskt inte exakt hur bra självdisciplin jag har

Jag tycker det är onödigt fast jag gör det själv ofta Man höjer toleransen onödigt snabbt genom att göra så.

Men blir man mer fjusad av det menar jag?
Citera
2010-05-14, 20:47
Medlem
Astronomics avatar
Hur är det att blanda Buprenorfin och Tramadol. Någon som blockerar varandra? Farlig kombination?
Citera
2010-05-14, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
Men blir man mer fjusad av det menar jag?

Jo då Du kan blanda tramadol och sub. Subet tar inte ut tramadolen.
Citera
2010-05-15, 04:34
Bannlyst
Har gått på subutex i ca 2 veckor, max 2-3 dagars uppehåll då och då. Tror ni jag får någon avtändning nu? Den bör i så fall komma efter ca 3 dygn right? Har xanor till hands som också bör hjälpa i så fall? Ge synpunkter
Citera
2010-05-15, 04:38
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Har gått på subutex i ca 2 veckor, max 2-3 dagars uppehåll då och då. Tror ni jag får någon avtändning nu? Den bör i så fall komma efter ca 3 dygn right? Har xanor till hands som också bör hjälpa i så fall? Ge synpunkter
Personligen kör jag ofta race på mellan 2-4 veckor, och låter det gå 3-7 dagar emellan, och hitills inte råkat ut för min första AT, är medveten om att den är i antågande dock.
Men mao har du tur så har du, annars har du otur :P
Citera
2010-05-15, 15:16
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Har du kört på mycket opioider innan så blir abstinensen bra mycket tyngre än om man är relativt ny inom det området. Du kanske blir lite förkyld, hård i magen och deppig. Mycket mer än så blir det nog inte om man är ung och frisk (vilket jag antar att du är?).
Citera
2010-05-15, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Personligen kör jag ofta race på mellan 2-4 veckor, och låter det gå 3-7 dagar emellan, och hitills inte råkat ut för min första AT, är medveten om att den är i antågande dock.
Men mao har du tur så har du, annars har du otur :P

Låter lovande, får hoppas att jag har samma tur då

Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Har du kört på mycket opioider innan så blir abstinensen bra mycket tyngre än om man är relativt ny inom det området. Du kanske blir lite förkyld, hård i magen och deppig. Mycket mer än så blir det nog inte om man är ung och frisk (vilket jag antar att du är?).

Jag har ju kört både tramadol och sub periodvis flera gånger innan - Men ung och frisk är jag så får hoppas att jag slipper undan AT

Har en fråga också, tog 4mg sub igår, borde väll vara lugnt och ta 1mg xanor idag då eller?
Senast redigerad av lawrenceee 2010-05-15 kl. 16:31.
Citera
2010-05-15, 18:36
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Låter lovande, får hoppas att jag har samma tur då

Jag har ju kört både tramadol och sub periodvis flera gånger innan - Men ung och frisk är jag så får hoppas att jag slipper undan AT

Har en fråga också, tog 4mg sub igår, borde väll vara lugnt och ta 1mg xanor idag då eller?
Det är helt lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in