2010-08-19, 23:03
Medlem
Mandic!s avatar
Inte en aning faktiskt, men Lyrica boostar ju rejält iallafall.
Citera
2010-08-20, 01:26
Medlem
vore nog bäst att avstå en dag iallafall, inte värt risken, vem vet kanske händer nåt just den gången..
Citera
2010-08-20, 05:47
Medlem
rök cb, tycker det är underbart med sub
Citera
2010-08-20, 10:39
Medlem
Kanske inte motsvarar sub, men dock kan rädda en undan de värsta AT-symptomen: Lyrica och nån benzo
Citera
2010-08-20, 11:43
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Kan ju säga att jag mår bättre nu har blivit lite tröttare och fyllt på lite, nu är det bara skitnajs. Ändå väldigt subtilt på något sätt, men förstår verkligen att folk fastnar. Speciellt folk som inte känner trygghet till vardags och så. Får se till att spara resten till regniga dagar.

Det där du skrev om att "många säger att det växer på en" tycker jag stämmer... men det är väldigt svårt att förklara hela grejen.

Man kan som behöva hitta ruset, eller lära sig känna igen det. Skriver man så så låter det ju som att ruset är så svagt att det nästan inte känns, om man nu måste "leta" efter det... men så är det ju inte. Det är inte heller så att man medvetet verkligen letar... det bara sker, typ.

Iaf så har jag märkt (på vissa sorter) att ruset blir starkare och starkare för varje gång, utan att jag egentligen märkt det. Så jävla svårt att förklara... Jag kan som ha blivit lite besviken först men sen efter ett tag (av flera intag då) så upptäcker jag plötsligt att jag älskar det och att ruset är jättestarkt. Jag har dock inte märkt övergången utan jag har älskat det en lång tid utan att jag tänkt på det.

En annan grej jag märkt (ofta under min kodeinperiod) är att om ruset inte kommit när det borde så kan jag som känna efter... leta efter små tecken som tyder på att ruset finns där. När jag identifierat tecknen så kan jag som "skjutsa igång" det, ibland genom att andas rätt och slappna av. Men detta behövs ju bara på mindre doser som inte alltid slår på som man vill. På starkare doser behöver man ju inte göra så för då kommer ruset oavsett.

Låter ju skitflummigt men det har varit så för mig =)

Men iaf så är den här växande biten helt sann för mig. Sub är sådant exempel för mig... jag blev besviken första gången och ogillade drogen länge. Tog det varje dag för att jag inte fick tag på annat just då. Jag märkte inte att jag hade gått från "missnöjd" till "avguda" förrän jag fick tag i min huvuddrog Dolcontin igen. DÅ kände jag att Sub var ju fan det bästa som fanns! Efter det fick jag alltså en helt annan syn på ruset, det kändes mycket mer och bättre, fast det egentligen inte var någon skillnad mot för innan.

Just Sub tycker jag också kan ha ett mer subtilt rus än andra opioider, trots att det egentligen "känns" mest för mig. Väldigt knepig känsla... Jag kan alltså känna mig aptung i kroppen och huvudet plus sitta och nodda och ändå så tycker jag ruset är "subtilt". Går ju egentligen inte att använda det ordet på något jag upplever som väldigt starkt, men det gör jag =)

När det gäller just Sub så tror även många att de inte kan få effekt på drogen... de tycker de känner så lite. Jätteofta är det bara en dosfråga. De tror att de tagit mer än de faktiskt gjort och allt brukar lösa sig när de tagit drogen några ggr och då lagt på lite mer för varje gång. Känner folk som trott att de tagit runt 3 mg/dos när det i själva verket bara tagit en fjärdedels mg.
Citera
2010-08-20, 11:55
Medlem
Yohomies avatar
Kör på riktiga morfinderivat istället!

Edit: såg att du höll på att trappa ner. Tycker som en del andra skrivit tidigare att du borde köra på kodein. Krypton tycker jag du ska skippa då atn på det är minst lika påfrestande som den tramadol ger.
Sen vet man aldrig vad som är nerlagt i krypton då jag vägrar tro att det enbart är extrakt från kratomlöven.
Senast redigerad av Yohomie 2010-08-20 kl. 12:44.
Citera
2010-08-20, 15:22
Bannlyst
Min vän dog av den blandningen, trots tolerans, somnade bara in...
Citera
2010-08-20, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Kör på riktiga morfinderivat istället!

Edit: såg att du höll på att trappa ner. Tycker som en del andra skrivit tidigare att du borde köra på kodein. Krypton tycker jag du ska skippa då atn på det är minst lika påfrestande som den tramadol ger.
Sen vet man aldrig vad som är nerlagt i krypton då jag vägrar tro att det enbart är extrakt från kratomlöven
.

Efterssom det var jag var den ända som nämnde Krypton i tråden så menade jag inte att han skulle ta det varje dag så att han går över till det istället och blir beroende. Menade istället att han kunde använda olika droger varje dag istället för en för att inte fastna i nån annan specifik drog (som Krypton tex). Det var så jag gjorde iallafall.

Läs mitt första inlägg, jag är idag inte fysiskt beroende av Tramadol längre men får dock återfall.
Citera
2010-08-20, 16:44
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Fan vilket misstag att gå in i den här tråden igen.. 17 dagar utan sub efter 2år+ användande och det är fortfarande helvetet på jorden.. Får räkna med några månaders fysisk abstinens, men det blir ialf bättre.. Nu ska jag hålla mig borta härifrån för jag skulle gå långt för en 8a just nu, otroligt långt. Önska mig lycka till och jag önskar er ett lyckat rus och att ni slipper fastna, ni som inte redan har det alltså. Kram på er alla!
Lycka till och hoppas du klarar det!
Kämpa på

MVH minilogo
Citera
2010-08-20, 17:45
Medlem
Dog han nyligen? här i stlhm?
Citera
2010-08-20, 17:46
Medlem
thegoldenboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Jag gillar verkligen subutex, men jag mår alltid så förfärligt illa om jag ska få något vidare bra rus.

Tänker testa postafen nästa gång jag ska köra (imorgon), och jag undrar hur effektivt det egentligen är?

Extremt effektivt.

Postafen är anledningen till att jag till slut fastnade för sub (och andra opioider).
Citera
2010-08-20, 18:20
Medlem
cyberdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamseglaren
Min vän dog av den blandningen, trots tolerans, somnade bara in...

Nuff said, jag skiter i o blanda Men halveringstiden för sub är väl 42h? Alltså borde jag väl vänta två dygn innan jag kör lyrica?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in