2009-09-22, 11:47
Medlem
tem04s avatar
Tjenare dolk....

Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Helluuu =)

Hmmm... det där var skumt. Fattade jag det rätt, att hon visar på opiater när hon tagit Bup eller Tram? Och hon är hundra på att dom inte kollar det vid sidan om testet då?

Jag tycker det här med prover verkar helt knäppt! Har hört så många konstiga historier om att nån visar negativt fast dom är positiva... medan andra som är negativa åker dit för att dom visar positivt.

Skulle bli livrädd om jag fick lämna prover... kan ju tydligen visa hur som helst!
Kul att höra av dej.....jooo det är så att hon blir positiv på opiater....är hundra på att det inte har dubbelkollats på någon tramsticka....har haft singenopiat stickor här hemma som vist positivt på opiater när hon bara tagit Tradolan....jag har aldrig hört nån annan så det har blivit så på.

skicka ett pm till mig eller msn:a mej ...vill snacka lite....ha det gott
mvh tem
Citera
2009-09-22, 12:09
Medlem
Förlorar man sitt körkort/körtillstånd om man blir tagen med subutex? En vän råkade ut för en bilolycka och förlorade sitt körkort riktigt länge, mera än ett år eller två. Det va drograttfylla då, med skador och en kvaddad bil. (han åkte av vägen)

Säg att man har ett par åttor på sig vid en rutinkontroll men man är inte påverkad. Gör det något då?

Eller gör det skillnad om dom tar blodprov och det visar sig att du har tagit det när du körde bil. Förlorar man körkortet då om det handlar om små mängder i innehav och små mängder i blodet?

Har inte recept på sub.
Citera
2009-09-22, 12:24
Medlem
Milkes avatar
Hej helt ny inom opiat svängen. Enda jag testat är Tramadol.
Men nu är det så att jag ``snubblade´´ över en Sub 8mg igår och drog en lina med ca 1mg i (igår).
Till min fråga, hur snabb tollerans får man?
Kan jag dra en lina med 1mg i idag och en i morgon och få samma najsa resultat eller måste jag öka dosen.
Kanske värsta nybörjarfrågan men frågar man inte får man inget veta.
Kyss!
Citera
2009-09-22, 12:27
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milke
Hej helt ny inom opiat svängen. Enda jag testat är Tramadol.
Men nu är det så att jag ``snubblade´´ över en Sub 8mg igår och drog en lina med ca 1mg i (igår).
Till min fråga, hur snabb tollerans får man?
Kan jag dra en lina med 1mg i idag och en i morgon och få samma najsa resultat eller måste jag öka dosen.
Kanske värsta nybörjarfrågan men frågar man inte får man inget veta.
Kyss!

Har inte intagit stora mängder subutex/suboxone och dylika preperat men för mig ökade inte toleransen så snabbt iallafall. Så prova på att köra 1mg idag också.
Citera
2009-09-22, 12:33
Medlem
Milkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Har inte intagit stora mängder subutex/suboxone och dylika preperat men för mig ökade inte toleransen så snabbt iallafall. Så prova på att köra 1mg idag också.
Nä det har ju inte jag heller så man kanske helt enkelt ska testa. Ska bara få lite krubb i kistan och se till att skallen vaknar någorlunda. Den är bara en jävla gröt från X2or igår
Citera
2009-09-25, 11:06
Medlem
Subutexbehandling + körkort

jag har gått på Subutexbehandling i 8 månader & det va som helst inga problem att ta körkort . jag har missbrukat i 15år & tog nu vid 36års ålder körkort ,bättre sent en aldig
Citera
2009-09-25, 14:23
Medlem
Jungles avatar
Jaja det är inga problem.
Citera
2009-09-26, 00:29
Medlem
Jag måste bara tipsa om en komb som ger så underbar känsla:

Sub+Lyrica

Lyrican bostar suben otroligt mycket, man blir tvär flummig

Ta ca. 300-600mg Lyrica till 2-8mg sub, lovely
Citera
2009-09-26, 08:47
Medlem
Ida Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WrathInMe
Jag går på Suboxone-vård och har så gjort i 3 år nu... Känner ingenting av när jag tar mina milligram på morgonen... Inget alls! Så bilkörning är alltså inget problem. Som någon skrev tidigare så kan man kanske "nekas" att köra under inställning av medicinen, men inte efteråt. Bara för att du känner ett starkt rus av suben så betyder det ju inte att folk som gått på det regelbundet i 5-6-10 år, känner av det.

Citat:
Ursprungligen postat av bobcats73
jag har gått på Subutexbehandling i 8 månader & det va som helst inga problem att ta körkort . jag har missbrukat i 15år & tog nu vid 36års ålder körkort ,bättre sent en aldig

Flera bekanta på metadon/subutexprogrammet hade körkort sedan tidigare och då blev det inga problem ens vid inställningen. Om man inte har körkort: kan bli stor miss om man nämner subutexbehandling/metta = ex. 6års pissande (dyra prover) samt årligen/halvårsvis inkommande med intyg från mottagningen.
Citera
2009-09-26, 15:24
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Jag måste bara tipsa om en komb som ger så underbar känsla:

Sub+Lyrica

Lyrican bostar suben otroligt mycket, man blir tvär flummig

Ta ca. 300-600mg Lyrica till 2-8mg sub, lovely

Jasså? Boostar det bättre än benso?

Isåfall får jag inte glömma att fixa några hundra mg lyrica tills nästa gång jag ska prova på suboxone/utex

Ser fram emot mitt sjätte tillfälle och om det finns något som gör det ännu gemytligare borde detta provas!
Citera
2009-09-26, 16:15
Medlem
Ja sweetbirds påstående var lite korkat, tar opiater regelbundet och man känner inte nämnvärt av dem efter ett tag! Klart man får ha körkort om man är med i programmet!
Citera
2009-09-26, 19:07
Bannlyst
hur uppfattar nyktra personer en som är påverkad av till exempel subutex. Dvs, kan man umgås med kompisarna utan att de märker att man är påverkad? Givetvis menar jag vid små doser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in