2010-03-09, 17:54
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution!
Ska man filtrera subben om man ska slå i sig den?

Edit: Vet många som inte gör det, så spelar det ngn roll om man drar genom bomull? Vilket är bäst? Med eller utan?

jag har slått i mig subben många gånger och jag har inte filtrerat den, men ska man göra det dagligen så är det nog säkrast att filtrera med tanke på alla bindemedel som finns i.
Citera
2010-03-10, 13:37
Medlem
Swingpjatts avatar
Ponera att någon utan tolerans snortar 1 mg subuxone. 4 dagar senare snortas ytterligare 1 mg. Om personen ett dygn senare får för sig att dra ännu ett tusendels gram upp i snoken, har denne att förvänta sig något rus, eller bör dosen ökas något?
Citera
2010-03-10, 16:00
Medlem
Menas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swingpjatt
Ponera att någon utan tolerans snortar 1 mg subuxone. 4 dagar senare snortas ytterligare 1 mg. Om personen ett dygn senare får för sig att dra ännu ett tusendels gram upp i snoken, har denne att förvänta sig något rus, eller bör dosen ökas något?

Sub har ett half-life of 32 timmar sa du kan latt rakna ut de.
Citera
2010-03-10, 18:32
Medlem
Swingpjatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mena
Sub har ett half-life of 32 timmar sa du kan latt rakna ut de.

Jag känner till halveringstiden, som för övrigt enligt trådens första inlägg - av Nemesis1 - ligger på 37 timmar, inte 32. Däremot svarar det inte på min fråga; Det jag undrade var om påfyllning efter 24 h är rusgivande eller inte i det givna fallet. Saken har undersökts och så var lyckligtvis fallet.
Citera
2010-03-11, 13:11
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
nån mer här som går eller har gått i sub programmet och tycker att subben inte fungerar längre? jag har tagit subutex i ca 2 år nu och jag har 24 mg men känner att det inte hjälper längre plus att jag börjar få abstinens känsla också. funderar på om jag ska gå över till metadon men det vill jag helst inte.

Vad är det för fel på dig, jag har haft 20mg i 2,5 år och klarar mig på det utan problem, om jag snortar så klarar man sig med 8mg, men det är klart som fan att man helst skulle vilja ta ett hekto om dan.

Jag tror nog mer att abstinensen sitter i din skalle. Tar du subben oralt eller dom det ska göras? Det vore riktigt slöseri det.
Citera
2010-03-11, 19:30
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Vad är det för fel på dig, jag har haft 20mg i 2,5 år och klarar mig på det utan problem, om jag snortar så klarar man sig med 8mg, men det är klart som fan att man helst skulle vilja ta ett hekto om dan.

Jag tror nog mer att abstinensen sitter i din skalle. Tar du subben oralt eller dom det ska göras? Det vore riktigt slöseri det.

jag lägger dom under tungan som vanligt, jag har pratat med andra i programmet som har liknande problem och för dom har varit så jobbigt att dom går över till metadon istället
Citera
2010-03-19, 13:01
Medlem
Kapillärs avatar
Hur många dagar kan ni ta Subutex i följd och slippa undan avtändning?

Jag har skjutit i mig sen i torsdags förra veckan, med en dags uppehåll däremellan vilket blir åtta dagar (fyra plus fyra). Har klarat fem dagar förr. Hoppas på att jag inte passerat gränsen.
Citera
2010-03-19, 15:56
Medlem
Morfars vredes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär

Jag har skjutit i mig sen i torsdags förra veckan, med en dags uppehåll däremellan vilket blir åtta dagar (fyra plus fyra). Har klarat fem dagar förr. Hoppas på att jag inte passerat gränsen.
Jag skulle tippa på att det beror väldigt mycket på vilken person du frågar. Men det låter som en väldigt lång tid du tagit tycker jag. Har väl legat på fem dagar i sträck som max; jag fick dock ingen AT av det. Däremot en väldig saknad av subbet när effekten börjar avta. ;p
Citera
2010-03-19, 16:19
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär

det beror väll på vad för doser du tar per dag? ligger du på låga doser så blir det nog ingen at direkt.
Citera
2010-03-19, 16:50
Medlem
Lethals avatar
tog igår några smulor suboxone, kanske runt en fjärde del, har ingen tolerans av det. känner fort av lite effekter av det typ som man kan göra dagen efter. vågar jag dricka nått(isåfall lungt/lite) på krogen, är lite orolig av att få andnings depression så tror jag ska skippa alkoholen ikväll men det skulle vara intressant å höra.
Citera
2010-03-19, 18:12
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lethal
tog igår några smulor suboxone, kanske runt en fjärde del, har ingen tolerans av det. känner fort av lite effekter av det typ som man kan göra dagen efter. vågar jag dricka nått(isåfall lungt/lite) på krogen, är lite orolig av att få andnings depression så tror jag ska skippa alkoholen ikväll men det skulle vara intressant å höra.

Om du tog det igår ska det inte vara några problem att dricka ikväll, du behöver inte vara orolig för att få andnings depression.
Citera
2010-03-19, 20:27
Medlem
gloooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Om du tog det igår ska det inte vara några problem att dricka ikväll, du behöver inte vara orolig för att få andnings depression.

Precis, jag har varit ett par år i programet och kan intyga att det är säkert och lungt efter så många timmar samt den låga dosen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in