2010-09-28, 19:42
Bannlyst
precis vad som helst, lättare att säga vad man inte kan ta!
Citera
2010-09-28, 21:15
Bannlyst
Nämde detta kort i en annan tråd. Men borde man inte kunna byta från sub till en annan opiod i 2-3v. innan man kickar och därmed komma undan subbens långdragna helvete? Känns ju dumt och lida i onödan liksom.
Citera
2010-09-28, 21:48
Bannlyst
Den omtalande kratom sorten krypton gav en trevlig combo. Började nodda efter en ganska liten dosering av båda, samt en kall öl på det. Noddar inte längre på sub enbart..
Citera
2010-09-28, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carnalito
Nämde detta kort i en annan tråd. Men borde man inte kunna byta från sub till en annan opiod i 2-3v. innan man kickar och därmed komma undan subbens långdragna helvete? Känns ju dumt och lida i onödan liksom.

Skulle nog trappa ner på sub ett tag för att at blir mindre då och absolut mindre kraftigt. Själv hjälpte jag min bror att flytta när jag hade at ifrån sub och det var jobbigt och väldigt ansträngande. Myglade dock som fan!
Citera
2010-09-28, 22:41
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flohult1
Dom vill se vad du tar. De flesta- men inte alla- läggs in när man BÖRJAR sub-programmet för att dom ska kolla på vilken nivå man ska ligga OCH för att kolla så inte levervärdena blir urkassa. Inte lyckat att ha alkoholproblem om man vill komma med i sub-programmet då det sliter på levern dubbelt upp. En del blir liggande från fredag till och med söndagen för att ställas in på dosen man ska använda- men som sagt- inte alla blir inlagda, det är från fall till fall helt enkelt.
Okej. Får man buprenorfin på avgiftningen eller är det nolltolerans mot opioider precis innan man börjar på programmet?
Citera
2010-09-28, 22:49
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Den omtalande kratom sorten krypton gav en trevlig combo. Började nodda efter en ganska liten dosering av båda, samt en kall öl på det. Noddar inte längre på sub enbart..

Den måste jag pröva, har några här i trakten som chillar på krypton så det borde inte va så svårt att hooka upp!
Citera
2010-09-28, 23:12
Medlem
flohult1s avatar
Det beror alldeles på vad du går på- du ska absolut INTE sträva efter att dra i dig MER för att få komma in i Sub-programmet. Det går fortare att få hjälp om man FÖRST skaffar sig en handläggare på socialkontoret, istället för att ringa till beroendemottagningen och ställa sig i kö. Under tiden som utredningen pågår lämnar du urinprov varje vecka- ofta flera dgr i veckan, ibland även blodprover. Ser dom att du börjar med annan skit eller mER skit under utredningen så minskar dina chanser att få hjälp.

Det är svårt att svara på din fråga eftersom det beror på fall till fall, vilka droger och hur mkt som använts och säkerligen hur lång tid också. Du får ju ta tag i detta och börja sen får du se vart det leder. Lycka till ! .. Förresten, var HELT ärlig om din misär, dra varken ifrån eller lägg till - utan var HELT ärlig. Är man ärlig behöver man aldrig komma ihåg vad man sagt heller.
Citera
2010-09-28, 23:55
Bannlyst
Citat:

Ahhh, dy får överge den ursprungliga formlen och ta in xanor eller liknande medecin för att få den noddande efekten!

Sub plus benz funkar bra för mig så länge jag inte tar det dagligen utan max en gång i veckan typ. Då får jag en fin efekt av sub och benzo typ xanor och kan lätt nodda och vaknar först upp timmar senare med en stark känsla av att jag misssat något!

Så visst finns det saker att blanda med, typ benzo, kola, affe och en del andra "medeciner! Gäller bara att testa sig fram och inte överdriva det!
Citera
2010-09-29, 00:00
Bannlyst
Har träffat personer som har kommit in och personer som inte kommit in som är i värre missbruk än de som kom in. Det finns ju ett regelverk men enligt mig så kan det ibland bli orättvist i deras intagnings system.

De vill väla bara ha "halvavdankande" personner som har någon form av möjlighet att fullfölja prorammet för det är ju inte helt gratis om man säger så!

Visst vill 'ven jag in men det kan jag nog glömma i ett par år till!!
Citera
2010-09-29, 00:12
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flohult1
Det beror alldeles på vad du går på- du ska absolut INTE sträva efter att dra i dig MER för att få komma in i Sub-programmet. Det går fortare att få hjälp om man FÖRST skaffar sig en handläggare på socialkontoret, istället för att ringa till beroendemottagningen och ställa sig i kö. Under tiden som utredningen pågår lämnar du urinprov varje vecka- ofta flera dgr i veckan, ibland även blodprover. Ser dom att du börjar med annan skit eller mER skit under utredningen så minskar dina chanser att få hjälp.

Det är svårt att svara på din fråga eftersom det beror på fall till fall, vilka droger och hur mkt som använts och säkerligen hur lång tid också. Du får ju ta tag i detta och börja sen får du se vart det leder. Lycka till ! .. Förresten, var HELT ärlig om din misär, dra varken ifrån eller lägg till - utan var HELT ärlig. Är man ärlig behöver man aldrig komma ihåg vad man sagt heller.
Jag har haft lvu tidigare i mitt liv pga mitt heroinmissbruk. Vart inlåst i ca 5 månader sen efter 6 månader så släpptes det och jag började missbruka direkt. Sedan dess har jag vart på och av det många gånger. Har även blivit dömd för narkotikabrott och då var mycket heroin med i bilden då också.
Jag skall snart dra till en öppenvårdsmottagning där jag kommer berätta om mitt missbruk. De kommer säkerligen fråga vad jag vill ha för behandling och då kommer jag att svara substitutionsbehandling. Jag har ingen aning om vad mina chanser är att komma in för jag är väldigt ung (21 år) och jag tror att ingen vill att någon så ung skall få en sådan behandling. De ser väl att jag har mycket hopp kvar om att leva ett drogfritt liv. Jag pluggar även på högskola och har en del år kvar på den utbildningen så det är väl ytterligare en anledning kring varför jag inte bör få komma in på behandlingen.
Trots allt så faller jag tillbaka till mitt missbruk gång på gång på gång hela tiden och det blir bara värre och värre. Vill verkligen inte ha det såhär mer.
Citera
2010-09-29, 00:20
Medlem
Mandic!s avatar
Jag hade bytt ut subutex mot nån annan opiat/opioid. Vad sägs om tramadol?
Citera
2010-09-29, 00:26
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Jag hade bytt ut subutex mot nån annan opiat/opioid. Vad sägs om tramadol?

Smart när han har varit tramadolberoende? :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in