2009-11-11, 18:22
  #2509
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tem04
Njaaa jag vill hellre påstå att du får ut högst hälften av ruset du fick dagen innan än om du tar lite mer.

Det håller jag absolut inte med om!
Visst man noddade kanske mer på första ruset, första dagen.
Men andra dagen så njuter man mer av de andra effekterna!

(Du har en lite konstig meningsuppbyggnad så jag kanske misstolkar dig).
Citera
2009-11-12, 04:41
  #2510
Medlem
slaeshs avatar
äre torka?
Citera
2009-11-12, 20:25
  #2511
Medlem
Gangster_mans avatar
Vad tycker ni om mitt inlägg? gav den ganska mycke tid

Citat:
Ursprungligen postat av Gangster_man
Hej!
Jag satt nyss och läste trådens början, den började nån gång året 2007. Jag märkte att tråden fortfarande är aktiv.
Jag vill börja med att tala om att jag har injicerat subutex i 3 dagar nu, jag har injicerat i intravenös form.
Jag läste sen här efter alla mina injektioner att det var farligt att injicera subutex rakt ut i blodet då de kan ge blodproppar och med tiden till och med försämrad syn.Detta är någonting jag inte visste sen tidigare.
Jag injicerade en halv sub i lördags och har sen dess kört på en hel subutex dagligen sen dess. Jävligt idiotiskt av mig med tanke på dessa fruktansvärda biverkningar man kan få.
Men nu till min kunskap.
Nemesis skrev att man tar upp hela 80% när man injicerar subutexen intramuskulärt. och de må hända men de gör jag aldrig igen.
Sist jag gjorde de så hm... HUR SKA JAG FÖRKLARA DETTA PÅ ETT BRA OCH FÖRSTÅELIGT SÄTT.
Jo låt mig förklara så här, till en början efter min intramuskulära injektion av subutex kändes de helt ok och de fungerade utmärkt, men ca tre veckor efter injektionen så hade mitt lår blåst upp sig som en ballong och jag hade feber.
Jag släpade mig till bussen som tog mig till vårdcentralen och därifrån fick jag en sjuktransport till sjukhuset, efter akuten hamnade jag på en infektions avdelning.
Jag opererades under narkos första natten där dom tömde en halvliter var från mitt lår där jag tre veckor tidigare satt nålen för att injicerade drogen.
Jag vaknade en halvtimme efter operationen på uppvaket som de kallas. När jag vaknade jag upp hade jag smärtor av dess like. dom gav mig intravenös smärtlindring och skjutsade upp mig till infektionsavdelningen.
Där märkte jag att dom fört in ett dräneringsrör från de öppna såret.

Jag fick sedan liga på infektionnsavdelningen i hela 9 dagar. Detta va långt över en månad sedan och jag går fortfarande till en distriktssköterska 3ggr i veckan för att spola såret och byta förband.

Vad jag vill ha sagt med detta är att......
Intravenösa injektioner av subutex är ju tydligen rent livsfarliga men intramuskulära injektioner som jag gjorde är ju som ni läst absolut lika korkade.

Mitt tipps är att om ni ska inta subutex/suboxone så snorta, fan dra upp de i snoken eller lägg dom under tungan så ni slipper alla problem och biverkningar.

Tack för mig/ MVH Loofen




peace
Citera
2009-11-12, 21:08
  #2512
Medlem
myllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gangster_man
Hej!
Jag satt nyss och läste trådens början, den började nån gång året 2007. Jag märkte att tråden fortfarande är aktiv.
Jag vill börja med att tala om att jag har injicerat subutex i 3 dagar nu, jag har injicerat i intravenös form.
Jag läste sen här efter alla mina injektioner att det var farligt att injicera subutex rakt ut i blodet då de kan ge blodproppar och med tiden till och med försämrad syn.Detta är någonting jag inte visste sen tidigare.
Jag injicerade en halv sub i lördags och har sen dess kört på en hel subutex dagligen sen dess. Jävligt idiotiskt av mig med tanke på dessa fruktansvärda biverkningar man kan få.
Men nu till min kunskap.
Nemesis skrev att man tar upp hela 80% när man injicerar subutexen intramuskulärt. och de må hända men de gör jag aldrig igen.
Sist jag gjorde de så hm... HUR SKA JAG FÖRKLARA DETTA PÅ ETT BRA OCH FÖRSTÅELIGT SÄTT.
Jo låt mig förklara så här, till en början efter min intramuskulära injektion av subutex kändes de helt ok och de fungerade utmärkt, men ca tre veckor efter injektionen så hade mitt lår blåst upp sig som en ballong och jag hade feber.
Jag släpade mig till bussen som tog mig till vårdcentralen och därifrån fick jag en sjuktransport till sjukhuset, efter akuten hamnade jag på en infektions avdelning.
Jag opererades under narkos första natten där dom tömde en halvliter var från mitt lår där jag tre veckor tidigare satt nålen för att injicerade drogen.
Jag vaknade en halvtimme efter operationen på uppvaket som de kallas. När jag vaknade jag upp hade jag smärtor av dess like. dom gav mig intravenös smärtlindring och skjutsade upp mig till infektionsavdelningen.
Där märkte jag att dom fört in ett dräneringsrör från de öppna såret.

Jag fick sedan liga på infektionnsavdelningen i hela 9 dagar. Detta va långt över en månad sedan och jag går fortfarande till en distriktssköterska 3ggr i veckan för att spola såret och byta förband.

Vad jag vill ha sagt med detta är att......
Intravenösa injektioner av subutex är ju tydligen rent livsfarliga men intramuskulära injektioner som jag gjorde är ju som ni läst absolut lika korkade.

Mitt tipps är att om ni ska inta subutex/suboxone så snorta, fan dra upp de i snoken eller lägg dom under tungan så ni slipper alla problem och biverkningar.

Tack för mig/ MVH Loofen


Jobbigt läge! Men bra att du delar med dig av denna erfarenhet! Hur funkade dem smärtstillande medlen? Menar, Subutexet blockerar ju som de flesta vet andra opiaters effekt. Och precis som du säger ska Subutex Snortas, allt annat är bara vanskligt!

Frid
Citera
2009-11-12, 22:33
  #2513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fettabryden
hur gick det? var försiktiga där ute..
peace

Ja tack för du frågade. Det gick inte så bra kan jag ju säga. Kunde inte sova på hela natten, spydde flera ggr (brukar aldrig spy på opiater), var mkt yr o illamående, otroligt spänd men samtidigt extremt (o mkt obehagligt) slö både psykiskt o fysiskt, höll tvångssmäsigt på med att skriva ett sms till min socsekreterare (angående avbokning av min tid dan efter) i FYRA timmar...etc etc.

Jag måde verkligen skit. Jag tog alldeles för mkt för att inte ha nån tolerans och i kombination med såpass mkt Iktorivil, andra tabletter, abstinens och stark trötthet så blev det som det blev.

Jag ska nog va glad att det gick såpass som det gjorde ändå. Det var trots relativt låg dos verkligen överdosvarning på det här. Jag minns inte ens allt, vaga minnen av lite andningsproblem från när jag någon gång slumrade till och jag tror att det var ett psykiskt omedvetet försvar att inte kunna/vilja somna utan att istället så extremt tvångsmässigt ägna mig åt smset.

Får väl försvara mig med att det tog ovanligt lång tid innan jag kände nån effekt (och att jag därför såklart underskattade verkan och tog mer) och att jag från när jag hade tolerans var van vid betydligt högre doser utan några som helst problem.

Även när jag inte haft tolerans har jag tagit högre doser än nu utan problem men kombinationen av allt blev uppenbarligen för mkt. Så man gör verkligen rätt i att vara lite försiktig med denna tablett som ju faktiskt är såpass stark.

Lätt att tappa respekten om man tagit något många gånger (och i högre doser) utan några problem att tala om. Och ändå var det bara några dagar sen jag själv i en tråd varnade för kombinationen benzo o starka opiater...

Så, så kan det gå och jag har lärt mig en läxa.
__________________
Senast redigerad av Sagoland 2009-11-12 kl. 22:55.
Citera
2009-11-12, 23:40
  #2514
Medlem
Ehe... Vågar man fråga detta nu efter ovanstående?

Men.. är det dumt/farligt att kombinera Ritalin (ala snortning) och Subutex?

(Låg dos Subutex idag kan jag ju då tillägga...)

Tänkte på det här med att det inte ska va så bra att blanda uppåt o nedåt?

Har då även Iktorivil och Lyrica ("normala" doser idag) ordinerat om det gör någon skillnad att tala om.

(Edit: Flera timmar sen jag tog Suben och har inte tänkt ta mer idag men den sitter ju i, i evigheter. Ritalin är jag däremot sugen på att ta lite mer.)
__________________
Senast redigerad av Sagoland 2009-11-12 kl. 23:48.
Citera
2009-11-13, 00:31
  #2515
Medlem
Juggen-92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagoland
Ehe... Vågar man fråga detta nu efter ovanstående?

Men.. är det dumt/farligt att kombinera Ritalin (ala snortning) och Subutex?

(Låg dos Subutex idag kan jag ju då tillägga...)

Tänkte på det här med att det inte ska va så bra att blanda uppåt o nedåt?

Har då även Iktorivil och Lyrica ("normala" doser idag) ordinerat om det gör någon skillnad att tala om.

(Edit: Flera timmar sen jag tog Suben och har inte tänkt ta mer idag men den sitter ju i, i evigheter. Ritalin är jag däremot sugen på att ta lite mer.)
Tycker att det är rätt schysst att blanda Centralstimulantia med Sub. Nästan säker på att du kommer må schysst så länge du inte börjar må illa. Vet några som blir det av liknande blandningar men fördelarna brukar överväga nackdelarna.

Till och med jag som avskyr uppåt kan tycka att det är helcool så länge jag tagit subben!
Må väl!
Citera
2009-11-13, 01:01
  #2516
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagoland
Ehe... Vågar man fråga detta nu efter ovanstående?

Men.. är det dumt/farligt att kombinera Ritalin (ala snortning) och Subutex?

(Låg dos Subutex idag kan jag ju då tillägga...)

Tänkte på det här med att det inte ska va så bra att blanda uppåt o nedåt?

Har då även Iktorivil och Lyrica ("normala" doser idag) ordinerat om det gör någon skillnad att tala om.

(Edit: Flera timmar sen jag tog Suben och har inte tänkt ta mer idag men den sitter ju i, i evigheter. Ritalin är jag däremot sugen på att ta lite mer.)


Ja det kan vara en skön kombination. Klart är att Upp-Ner kommer att påverka ditt hjärta.
Hur mycket vet jag inte då jag inte har kombinerat just ritatlin och sub.

God natt, har lite Z---- i mig så nu slutar tangentbordet skriva rätt.
Citera
2009-11-13, 03:01
  #2517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggen-92
Tycker att det är rätt schysst att blanda Centralstimulantia med Sub. Nästan säker på att du kommer må schysst så länge du inte börjar må illa. Vet några som blir det av liknande blandningar men fördelarna brukar överväga nackdelarna.

Till och med jag som avskyr uppåt kan tycka att det är helcool så länge jag tagit subben!
Må väl!

Tack.

Jag kan inte heller med uppåt om det är bara är uppåt. Måste ha någon form av nedåt med.

Har funkat sådär m Ritalin ihop m Suben men jag vet inte vad det är som hänt... Sub brukade vara en favoritdrog, men den här omgången har jag haft svårt att tolerera den (allmänt, inte bara under ovan beskrivna natt).

Inte alls samma bra, uppåteffekt som vanligt och massa jobbiga bieffekter. Vilket väl är lika bra...


(Andra CS än Ritalin hatar jag oavsett.)
__________________
Senast redigerad av Sagoland 2009-11-13 kl. 03:39.
Citera
2009-11-13, 03:21
  #2518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Ja det kan vara en skön kombination. Klart är att Upp-Ner kommer att påverka ditt hjärta.
Hur mycket vet jag inte då jag inte har kombinerat just ritatlin och sub.

Ja, det är ingen bra kombo eg.
__________________
Senast redigerad av Sagoland 2009-11-13 kl. 03:43.
Citera
2009-11-13, 09:31
  #2519
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagoland
Tack.

Jag kan inte heller med uppåt om det är bara är uppåt. Måste ha någon form av nedåt med.

Har funkat sådär m Ritalin ihop m Suben men jag vet inte vad det är som hänt... Sub brukade vara en favoritdrog, men den här omgången har jag haft svårt att tolerera den (allmänt, inte bara under ovan beskrivna natt).

Inte alls samma bra, uppåteffekt som vanligt och massa jobbiga bieffekter. Vilket väl är lika bra...


(Andra CS än Ritalin hatar jag oavsett.)
Läste dina andra inlägg här också, att det blivit dåligt ihop med blandningar.

Hur var det förut när du tog Suben då? Käkade du andra saker ihop med den då också? Och hur mycket har du tagit förr, när det var bra?

Nu den här perioden... har du haft andra saker i dig varje gång du tagit? Som t.ex. Lyrica, Ritalin eller Iktorivil? Har du fått i dig mer Sub nu än förr? T. ex. för att du inte tycker dig få effekt så du fyller på... såg att det var så en gång iaf. Tänkte om kanske de andra medicinerna saktade ned tiden det tar för Suben att verka, och då fyller du på... och när det väl slår så blir det för mycket då.

Försök tänka efter om det är något som är annorlunda nu mot för förr... mediciner eller själva intagningssättet, med påfyllningar och sådant. Annars kanske det bara är så att det inte är för dig längre, och kanske lika bra det ja
Citera
2009-11-13, 11:27
  #2520
Medlem
Juggen-92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Läste dina andra inlägg här också, att det blivit dåligt ihop med blandningar.

Hur var det förut när du tog Suben då? Käkade du andra saker ihop med den då också? Och hur mycket har du tagit förr, när det var bra?

Nu den här perioden... har du haft andra saker i dig varje gång du tagit? Som t.ex. Lyrica, Ritalin eller Iktorivil? Har du fått i dig mer Sub nu än förr? T. ex. för att du inte tycker dig få effekt så du fyller på... såg att det var så en gång iaf. Tänkte om kanske de andra medicinerna saktade ned tiden det tar för Suben att verka, och då fyller du på... och när det väl slår så blir det för mycket då.

Försök tänka efter om det är något som är annorlunda nu mot för förr... mediciner eller själva intagningssättet, med påfyllningar och sådant. Annars kanske det bara är så att det inte är för dig längre, och kanske lika bra det ja
Tänkte i liknande banor när jag skrev mitt inlägg men eftersom jag ej hade tagit min Sub så orkade jag inte formulera det.

Tar jag kombinationen Lyrica + Sub så mår jag riktigt grymt. Hört flera andra som säger precis som jag känner där; att Lyrican potentierar Suben. Har däremot en del vänner som bara blir helgroggy och mår illa av den blandningen.
Doserna behöver inte vara höga i denna blandningen. Mindre än normalt i alla fall.

Sub och Ikto verkar många tycka är riktigt grymt men jag kan inte hålla med. Det är nämligen så att jag blir sjösjuk på den kombinationen och skulle jag blanda in Lyrica i den ekvationen så skulle det antagligen snurra som fan!
Att blanda Iktorivil med Heroin och Morfin gillar jag däremot!

Just Ritalin har jag bara blandat med Sub enstaka gång och då var antagligen även Benzo med i bilden då jag inte minns... Gillade aldrig Ritalin själv men det blev väldigt populärt bland många av mina kamrater.

Ville mest bara rekommendera Sagoland att försöka att ta en sak i taget, sedan testa 2 och sedan kanske tre olika substanser på samma gång. Kan förstå att du inte får ett så angenämt rus av den där kombinationen då du inte är inkörd på Suben.

Orkade skriva lite mer med apelsin i blodet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in