Citat:
Ursprungligen postat av fettabryden
hur gick det? var försiktiga där ute..
peace
Ja tack för du frågade. Det gick inte så bra kan jag ju säga. Kunde inte sova på hela natten, spydde flera ggr (brukar aldrig spy på opiater), var mkt yr o illamående, otroligt spänd men samtidigt extremt (o mkt obehagligt) slö både psykiskt o fysiskt, höll tvångssmäsigt på med att skriva ett sms till min socsekreterare (angående avbokning av min tid dan efter) i FYRA timmar...etc etc.
Jag måde verkligen skit. Jag tog alldeles för mkt för att inte ha nån tolerans och i kombination med såpass mkt Iktorivil, andra tabletter, abstinens och stark trötthet så blev det som det blev.
Jag ska nog va glad att det gick såpass som det gjorde ändå. Det var trots relativt låg dos verkligen överdosvarning på det här. Jag minns inte ens allt, vaga minnen av lite andningsproblem från när jag någon gång slumrade till och jag tror att det var ett psykiskt omedvetet försvar att inte kunna/vilja somna utan att istället så extremt tvångsmässigt ägna mig åt smset.
Får väl försvara mig med att det tog ovanligt lång tid innan jag kände nån effekt (och att jag därför såklart underskattade verkan och tog mer) och att jag från när jag hade tolerans var van vid betydligt högre doser utan några som helst problem.
Även när jag inte haft tolerans har jag tagit högre doser än nu utan problem men kombinationen av allt blev uppenbarligen för mkt. Så man gör verkligen rätt i att vara lite försiktig med denna tablett som ju faktiskt är såpass stark.
Lätt att tappa respekten om man tagit något många gånger (och i högre doser) utan några problem att tala om. Och ändå var det bara några dagar sen jag själv i en tråd varnade för kombinationen benzo o starka opiater...
Så, så kan det gå och jag har lärt mig en läxa.