2009-12-01, 21:38
Medlem
Fetnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paroxyzm
P.g.a. helt igenkorkad näsa har jag nu vid tre tillfällen använt mig av rektal administrering (apotekets femmeters plastspruta med en sån där "sköld" avsedd för oralt bruk t.ex. småkids osv osv)... gjorde som jag läste i en annan tråd ang. rövpannor och satte en stump krympslang som jag värmde fast på pumpen, på det sättet slapp jag mangla upp hela pumpen i krysset. Sen är det bara att slita bort slangbiten, slänga den och sätta fast en ny.
Anyways nu är jag lite luddig så det blir mest svammel.

Det jag skulle komma fram till var iaf att vid samtliga tre tillfällen har effekten kommit igång på allvar ungefär cirkus 25-30 minuter efter "administrering", d.v.s. betydligt snabbare än när man nosar upp det. Och ta mig tusan om upptaget inte är bättre också...

Hmmm, låter som om man får testa att "mata" sitt rektum nästa gång man ska förgylla vardagen med denna substans.
Kan vara värt ett försök, lite mer krångel men man får ju alltid den trevliga upplevelsen av att pilla sig själv lite i dom förbjudna regionerna
Citera
2009-12-02, 03:37
Medlem
Bangar_intes avatar
Ska bupenorfin bara blocka effekten av andra opiater eller ska man bli sjuk också?

Isåfall hur blir man sjuk? Jag tog oxykodon, 60mg 8h efter senast sub intag och blev väldigt påverkad, dock inte lika mycket som 2 dagar efter ,en ändå tillräckligt och inte det minsta obehad. Varför? Fungerar inte den blockerande effekten för alla?
Citera
2009-12-02, 03:38
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
P.g.a. helt igenkorkad näsa har jag nu vid tre tillfällen använt mig av rektal administrering (apotekets femmeters plastspruta med en sån där "sköld" avsedd för oralt bruk t.ex. småkids osv osv)... gjorde som jag läste i en annan tråd ang. rövpannor och satte en stump krympslang som jag värmde fast på pumpen, på det sättet slapp jag mangla upp hela pumpen i krysset. Sen är det bara att slita bort slangbiten, slänga den och sätta fast en ny.
Anyways nu är jag lite luddig så det blir mest svammel.

Det jag skulle komma fram till var iaf att vid samtliga tre tillfällen har effekten kommit igång på allvar ungefär cirkus 25-30 minuter efter "administrering", d.v.s. betydligt snabbare än när man nosar upp det. Och ta mig tusan om upptaget inte är bättre också...

JAn har en pump utan sköld på 5ml som jag använder som är perfa, har också en utan sköld på 2ml som är ännu mindre som borde vara ännu mer perfekt. Dock har jag inte brutit den förpackningen då jag vill spara den.

Så det finns mycket enklare vis, leta efter en skön pump.

BTW så tog jag bort skölden på en sån spruta och slipade ner kanterna. Det fungerade bra det med, då slipper man mycket bök.
Citera
2009-12-02, 08:20
Medlem
majnejms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
BTW så tog jag bort skölden på en sån spruta och slipade ner kanterna. Det fungerade bra det med, då slipper man mycket bög!

Fixed that for ya
Citera
2009-12-02, 08:50
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ska bupenorfin bara blocka effekten av andra opiater eller ska man bli sjuk också?

Isåfall hur blir man sjuk? Jag tog oxykodon, 60mg 8h efter senast sub intag och blev väldigt påverkad, dock inte lika mycket som 2 dagar efter ,en ändå tillräckligt och inte det minsta obehad. Varför? Fungerar inte den blockerande effekten för alla?
Skulle också vilja veta exakt hur det funkar, för det sägs ju så himla olika...

Men vad jag förstått så beror det på... Det beror på vilken man tagit först och hur beroende man är och kanske hur mottaglig man är för det blockerande. Dosrelaterat också tror jag. Bland vänner, och mig själv, så är det lite olika om man kan blanda Sub med andra Opioider eller ej.

Angående ordningen, vilket man tar först... Tar man t. ex. Oxy efter Bupre så kan effekten av Oxy minska eftersom opioidreceptorerna (eller något) är blockerade och inte kan ta upp Oxyt (typ då).

Men om man är fysiskt beroende av en Opioid (t. ex. Morfin då) och plötsligt tar Bupre så kan man åka på en abstinens eftersom Bupret slår bort Morfinet. Är man bara lite fysiskt beroende av Morfinet så kanske själva Bupre-ruset i sig räcker för att inte göra en abstinent då. Men för en Heroinist som får sitt Heroin bortslaget av Bupret... där räcker inte Bupet till för att hålla en frisk.

Men... om man INTE är fysiskt beroende av Morfinet (eller vad man tagit) och tar Bupre, så borde man ju inte bli abstinent när Bupret slår bort Morfinet... Då borde man ju alltså bara bli "nykter". Men jag vet som sagt var inte hur det ligger till, det är bara som jag tolkat att det borde fungera.

Som jag fattat det så beror det alltså på vilket man tar först.

Jag har läst någonstans (kanske här, minns inte) att man ibland inte vill sätta in Naloxon vid heroinöverdos eftersom personen kan bli så abstinent att det blir värre än själva överdosen. Men det blockerande i Bupre kan ju inte vara lika starkt som Nalox antar jag.

Jag har alltid kunnat blanda Bupre med andra Opioider... alltså jag har fått rus av den andra Opin trots att jag tagit Bupre. När jag första gången tog Bupre så hade jag tagit andra Opioider och jag blev inte sjuk. Nu på slutet så har jag märkt att Bupret blockerar nog mig mer än jag trott...

När jag för nån vecka sedan gick över på Oxy en vecka (frivilligt) så blev Oxyn bättre & bättre för varje dag tyckte jag, funkade bättre alltså. Efter ca 1 vecka slutade jag med Oxyn (tog slut) och jag tog Dolcontin istället... Samma dag som jag tog Dolcen så gav jag upp sub-vilan och tog igen. Jag kände inget konstigt förrän efter några timmar... då började jag ana abstinens, lite febersvid och lite molande i leder. Fick lite kallsvettningar också. Jag lade mig och sov men vaknade på natten, spysjuk. Jag mådde verkligen ap-illa och kräktes flera ggr. Blev även rejält akutdålig i magen.

Jag vet inte om det var Suben som slog bort Dolcen och Oxyn och gjorde mig abstinent eller om det är en slump att jag blev dålig just den natten. Det tog ju några timmar innan jag blev dålig. Iofs så slår ju inte jag i mig något och då kanske det kan ta längre tid, jag vet inte.

Hur som helst så är det på det viset jag fattat det som, att Bupre blockar/ger abstinet beroende på vilken ordning man tar, men alla säger ju så himla olika och det står lite olika på alla sidor också... iaf så nämns inte båda alternativen på de sidor jag läst.
Citera
2009-12-02, 14:05
Medlem
erections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Nån annan får svara på själva frågan för det har jag aldrig varit med om. Vem gör en lösning som man inte trycker i sig inom fem sekunder?

Sent svar.

Hade rökt gräs och vart för darrhänt för att skjuta i mig lösningen, så la den i byrålådan och glömde bort den. Filtrera den och injicera den utan problem så det gick.
Citera
2009-12-02, 14:43
Medlem
tem04s avatar
Filtrera??

Citat:
Ursprungligen postat av erection
Sent svar.

Hade rökt gräs och vart för darrhänt för att skjuta i mig lösningen, så la den i byrålådan och glömde bort den. Filtrera den och injicera den utan problem så det gick.
Jag själv slår ej i mig någonting och det är nog en anledning till att jag lever.
Men här så slår folk som jag ungås med Temgesic å Sub, dom lägger bara ner Temmen i pumpen å låter den lösa upp sig sen så drar dom i sig skiten, lika så med Sub (det är exakt samma bindmedel i båda preparaten.)
Att slå i sig piller är aldrig att rekomendera men just Buprenofin som är en tabl. som ska smälta undertungan så borde den vara ofarligast att slå i sig, min läkare vet att vissa som han skriver ut Temgesic till slår i sig dom men inte bryr han sig, tycker att han lika gärna skulle ge dom injekttionsvätska.
Ja själv har temmar å brukar snorta dom å har 4 st/per dag + massa benzo på apodos, så jag slipper jävlas att beställa recept dom skrivs ut ett år i taget, å jag hör av alla som slår i sig skiten att det sitter i kortare stund än om man snortar.
Citera
2009-12-02, 15:04
Medlem
Paroxyzms avatar
Citat:
JAn har en pump utan sköld på 5ml som jag använder som är perfa, har också en utan sköld på 2ml som är ännu mindre som borde vara ännu mer perfekt. Dock har jag inte brutit den förpackningen då jag vill spara den.

Så det finns mycket enklare vis, leta efter en skön pump.

BTW så tog jag bort skölden på en sån spruta och slipade ner kanterna. Det fungerade bra det med, då slipper man mycket bök.

Jag har även en sån som jag slipat ner kanterna på men den har jag inte testat ännu då jag hittade krympslangen i samma veva. Och hur mkt jag än slipade så såg den inte så rolig ut att ta upp i tarmen....
Men 2ml varianten borde fungera hur bra som helst, det är bara att göra lösningen med 2ml istället för 3ml som jag gjort... Ska försöka jaga tag i en sån vid nästa tillfälle jag får tag på en sub
Citera
2009-12-02, 15:13
Medlem
erections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tem04
Jag själv slår ej i mig någonting och det är nog en anledning till att jag lever.
Men här så slår folk som jag ungås med Temgesic å Sub, dom lägger bara ner Temmen i pumpen å låter den lösa upp sig sen så drar dom i sig skiten, lika så med Sub (det är exakt samma bindmedel i båda preparaten.)
Att slå i sig piller är aldrig att rekomendera men just Buprenofin som är en tabl. som ska smälta undertungan så borde den vara ofarligast att slå i sig, min läkare vet att vissa som han skriver ut Temgesic till slår i sig dom men inte bryr han sig, tycker att han lika gärna skulle ge dom injekttionsvätska.
Ja själv har temmar å brukar snorta dom å har 4 st/per dag + massa benzo på apodos, så jag slipper jävlas att beställa recept dom skrivs ut ett år i taget, å jag hör av alla som slår i sig skiten att det sitter i kortare stund än om man snortar.

Medveten om vad du skriver. Men tack för omtanken!
Har också många i mina omgivning som också bara lägger ner pillerna, skakar och skjuter. De har gjort så i ca tio års tid.

Mm, om han vet det borde han verkligen ge IV-vätska istället.
Eftersom tem är så mycket mer kompakta och mindre potenta tycker man att det borde vara mer bindemedel i dem.
Citera
2009-12-02, 16:00
Medlem
henke1984s avatar
köp ett kitt avmaskningsmedel för katter på apoteket, följer med en fin doseringspump då

Citat:
Jag har även en sån som jag slipat ner kanterna på men den har jag inte testat ännu då jag hittade krympslangen i samma veva. Och hur mkt jag än slipade så såg den inte så rolig ut att ta upp i tarmen....
Men 2ml varianten borde fungera hur bra som helst, det är bara att göra lösningen med 2ml istället för 3ml som jag gjort... Ska försöka jaga tag i en sån vid nästa tillfälle jag får tag på en sub
Citera
2009-12-02, 19:17
Medlem
Tr0bles avatar
Runt 200kr är väll normalt.

Förutom nu när man behöver som mest så är det helt tomt för mig.
Jävla skit huvudstad/kontakter
Citera
2009-12-02, 22:53
Medlem
visslarens avatar
150kr i Uppsala. Tyvärr är det mest Suboxone som säljs...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in