2008-12-27, 23:06
Medlem
hcuos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckt
Om personen som ska sluta med det inte redan är beroende av WoW det vill säga. Annars är det ett mycket bra sätt att ersätta ett beroende med ett annat om inte annat kan man använda någon annan drog tills man har blivit av med Buprenorfin beroendet för då är det ändå lättare att kliva av drogen som man har använt till avtändningen än att kliva av direkt från Buprenorfin om man har varit beroende av det en längre tid.

Haha nja skrev inlägget i stridens hetta som man säger, va rätt subbad då.
Men det jag menade va att framåt slutet av ATn när man inte är sängliggandes men har ingen lust att göra nåt vettigt så funkade det rätt bra för mig att bara sätta mig vid datorn och dra på nåt simpelt spel som man inte behöver anstränga hjärnan alltför mkt med, om man dessutom tycker det är kul så tänker man ju inte alls på abstinensen heller.
Så jag lyckades ta mig igenom dom 3-4 månadernas abstinens som jag fick.
Citera
2008-12-28, 11:51
Medlem
Jag har haft ett dagligt intag av ca 8mg buprenorfin i ca 1 år, innan lika länge ungefär. Däremellan hade jag ett uppehåll på ca 3 månader.
Nu ska jag till Thailand i två veckor, ska jag försöka ta med mig ett förråd av sub eller finns det att tillgå där nere?
Jag vill ju inte få semestern förstörd av abstinens...

Helst av allt skulle jag vilja trappa ned och lägga av, men inte på semestern, kanske...
Citera
2008-12-28, 14:17
Medlem
sunfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOctopus
Jag har haft ett dagligt intag av ca 8mg buprenorfin i ca 1 år, innan lika länge ungefär. Däremellan hade jag ett uppehåll på ca 3 månader.
Nu ska jag till Thailand i två veckor, ska jag försöka ta med mig ett förråd av sub eller finns det att tillgå där nere?

Helst av allt skulle jag vilja trappa ned och lägga av, men inte på semestern, kanske...

Du får nog ta med dig isf för d e inte helt lätt o hitta där nere va jag hört. Jävligt riskabelt o plocka med dig sub ner oxå....finkan i thailand e inget spa.
Citera
2008-12-28, 14:56
Medlem
Ciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOctopus

Ta med i stället. Det är alltid bättre att vara på den säkra sidan. Plocka med något gammalt recept också, som du kan visa upp om någon börjar ställa frågor. Det bästa är att ha alla piller lösa i en påse i fickan när du går igenom flygplatser och andra riskområden. Har du dem i blister kan säkert metalldetektorn reagera på det, och du blir tvungen visa vad du har på dig.

Lycka till!
Citera
2008-12-29, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cipher
Ta med i stället. Det är alltid bättre att vara på den säkra sidan. Plocka med något gammalt recept också, som du kan visa upp om någon börjar ställa frågor. Det bästa är att ha alla piller lösa i en påse i fickan när du går igenom flygplatser och andra riskområden. Har du dem i blister kan säkert metalldetektorn reagera på det, och du blir tvungen visa vad du har på dig.

Lycka till!
De gånger jag har varit iväg på charter har jag knappt varit i närheten av något som kallas tull, min tanke var helt enkelt att ha dem lösa i en burk med alvedon eller så...
Jag kommer ju även ha med mig andra mediciner som jag står på. Men är de hårdare där i Thailand, första gången dit nämligen.
Men risken tycks mig minimal att bli utplockad för visitation så det är väl bara att lägga dem i resväskan tillsammans med övriga mediciner?
I vilket fall som helst finns det alltså inte att tillgå där nere? Valium o.dyl då, finns det?
Citera
2008-12-29, 12:56
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipher
Jag är beroende utav subutex igen. Mitt lilla lager har dock börjat sina, och tillgången är mager. Har en näve fentanyl liggandes; närmare bestämt tio plåster á 72 timmar. Hur långt efter sista intag utav buprenorfin kan jag få ut full effekt utav fentanylet?

Vänta en/ett par dygn tills du börjar bli dålig, fast vad jag har hört så "krockar" inte Buprenorfin mot Fentanyl som det gör mot morfin,heroin mm

Så det ska vara lugnt att blanda men vänta helst till du börjar bli dålig.

Lycka till
Citera
2008-12-31, 13:10
Medlem
Jag har fått ett gäng temgesic o,2mg och mår väldigt bra på en tablett ungefär 8-10 timmar om jag tar två tabletter istället kommer jag då må bra den dubbla tiden, eller kommer jag må skitbra 8-10 timmar.
Citera
2008-12-31, 13:55
Medlem
sunfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbe2
Jag har fått ett gäng temgesic o,2mg och mår väldigt bra på en tablett ungefär 8-10 timmar om jag tar två tabletter istället kommer jag då må bra den dubbla tiden, eller kommer jag må skitbra 8-10 timmar.

Mår du väldigt bra på en så tycker jag du ska fortsätta att ta en bara för tar du två st så höjer du bara din tolerans i onödan o du kommer inte märka nån överdrivet stor skillnad o du e snart uppe i 3, 4 , 5 st. Snorta den du tar ist så kommer du nog må bättre.
Citera
2009-01-04, 05:06
Medlem
Hittar ingen info om min fråga i FAQen så jag gör en post

Hur bra funkar Buprenorfin när det administreras rektalt?

Hade också tänkt att lösa upp en 8mg Subutex i 8ml vatten och förvara i spruta, så en unit på sprutan motsvarar 1mg, smidigt och enkelt

Försämrar vattnet potensen?
Skulle en annan vätska funka bättre?
Vart bör jag skjuta upp lösningen? (Allt utom intravenöst)
Citera
2009-01-04, 10:07
Medlem
sunfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buckla
Hittar ingen info om min fråga i FAQen så jag gör en post

Hur bra funkar Buprenorfin när det administreras rektalt?

Hade också tänkt att lösa upp en 8mg Subutex i 8ml vatten och förvara i spruta, så en unit på sprutan motsvarar 1mg, smidigt och enkelt

Försämrar vattnet potensen?
Skulle en annan vätska funka bättre?
Vart bör jag skjuta upp lösningen? (Allt utom intravenöst)

Visst funkar d rektalt men jag tycker d funkar bättre om man snortar eller tar d som man ska under tungan.

Hur länge ska du förvara den upplösta subutexen i sprutan? Nog ingen bra idé o förvara upplöst.

Vart du bör skjuta upp lösningen? Hehe......du får lotta om vilket av alla dina hål du helst vill skjuta upp i...snorta ist e mitt tips.
Citera
2009-01-06, 18:07
Medlem
Kingandaces avatar
hm. Nemesis tipsar om att 1 mg är en bra nybörjardos. Har dock läst runt lite om Subutex här på FB och det visar sig att många, väldigt många, tycker att 1mg är för mycket som nybörjardos. Ska ev. köra inom de närmsta dagarna för första gången. Har bara testat tramadol av opiater i mindre doser förr. Så, vågar jag köra på 1mg? Eller ska jag hålla mig till 0,5mg?
Citera
2009-01-06, 18:13
Medlem
rapemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
hm. Nemesis tipsar om att 1 mg är en bra nybörjardos. Har dock läst runt lite om Subutex här på FB och det visar sig att många, väldigt många, tycker att 1mg är för mycket som nybörjardos. Ska ev. köra inom de närmsta dagarna för första gången. Har bara testat tramadol av opiater i mindre doser förr. Så, vågar jag köra på 1mg? Eller ska jag hålla mig till 0,5mg?

0,5 skulle nog räcka, annars kan du ju alltid ta mer om du känner för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in