2009-08-20, 19:49
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Det tror jag iofs inte beror på kombinationen

För jag gör alltid så, ons-tors kodein, fre-mån ibland tisdag sub, har aldrig reagerat som dig.
Det beror med största sannolikhet på kombinationen. Däremot så är det nog min kropp som inte gillar den kombon...
Citera
2009-08-20, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Det beror med största sannolikhet på kombinationen. Däremot så är det nog min kropp som inte gillar den kombon...

Jo, så är det nog
Citera
2009-08-21, 11:57
Medlem
Jag tog efter 5 och en halvtimme, funkade bra, inga bieffekter, slapp må dåligt i morse, är på banan igen, får in 3 8or idag Måste börja ransonera dock eftersom jag nu kan betrakta mig som beroende av skiten...

Börja aldrig med Sub! Det är ett helvete att ta sig ur skiten...
Citera
2009-08-21, 12:01
Medlem
NotBobHarriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Jag tog efter 5 och en halvtimme, funkade bra, inga bieffekter, slapp må dåligt i morse, är på banan igen, får in 3 8or idag Måste börja ransonera dock eftersom jag nu kan betrakta mig som beroende av skiten...

Börja aldrig med Sub! Det är ett helvete att ta sig ur skiten...

Tjena.

Jag beklagar beroendet, måste vara jobbigt. Hur länge körde du, och körde du varje dag eller hade du 2-3 dagars mellanrum? Börjar bli smått orolig själv, och vill helst slippa hamna i den sitsen. Synd att det är så jävla skönt bara..
Citera
2009-08-21, 14:37
Medlem
Drog 3mg sub igår efter ha hållit borta från opiater i över en månad. Shit va härligt... hade noll tolerans. Visserligen får man aldrig tillbaka sin opiat-naivitet helt, men det här kändes som att vara ny på det. Jag är fortfarande noddig nu efter att lunchkaffet boostat subben igen, 14 timmar efter sista linan i natt.

Sub är riktigt nice jävla nice drog när man inte är inkörd på den och beroende. Hade glömt det sköna med ruset.. senare tid var det alltid att man tar det för att slippa må dåligt. Skejthora det är värt att göra uppehåll! Gäller fan att inte torska IGEN.

Och du som skrev innan mig, tro mig du är redan lite beroende. Du funderar på att göra uppehåll.. men du kommer inte att göra det för du vill inte riktigt än. Du känner att du kan köra lite till.. lite till... lite till..

PS glöm vad du har läst på internet om att det är safe att använda subb var tredje-fjärde dag. Det där är bara inte sant, man blir beroende när man kör tillräckligt lång tid var fjärde dag också.
Senast redigerad av Addi^ 2009-08-21 kl. 14:48.
Citera
2009-08-21, 16:20
Medlem
Hur fungerar det att ta sub tillsammans med stilnoct? Större risk för andningsdepression eller ungefär som att blanda med vanlig benso?
Citera
2009-08-21, 16:27
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambience
Hur fungerar det att ta sub tillsammans med stilnoct? Större risk för andningsdepression eller ungefär som att blanda med vanlig benso?
Ja, vet inte hur mycket tyvärr..
Citera
2009-08-22, 16:18
Medlem
L.A.M.Fs avatar
om jag tar en halva sub 4-5 ggr varje vecka under en tvåveckors period, kan jag räkna med avis då? På vilket sätt i såna falll?

En fråga till , det måste väl ara lugnt om man tar den mängden två ggr i veckan i säg tre veckor och sen håller upp ett par veckor?
Citera
2009-08-22, 19:22
Medlem
Ikappenknapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
om jag tar en halva sub 4-5 ggr varje vecka under en tvåveckors period, kan jag räkna med avis då? På vilket sätt i såna falll?

En fråga till , det måste väl ara lugnt om man tar den mängden två ggr i veckan i säg tre veckor och sen håller upp ett par veckor?

De avis jag skulle fått är trötthet, lite depp/ångest i 2-3 dagar efter, stenhård i magen och troligtvis lite ont i huvudet.

Att du tar 2 gånger i veckan i 3 veckor och sen gör uppehåll några veckor är hel lugnt
Citera
2009-08-22, 21:56
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F

8mg/vecka i 3 veckor alltså, sen utan i 2 veckor. Beror väl på hur länge du gör det. Gör du det tillräckligt länge så kommer det inte hålla. Tänk på den långa halveringstiden

Funkar säkert ett tag. Hur länge beror på din psykiska och fysiska hälsa som ren. Det är vad jag tror iaf, vad tror du själv?
Citera
2009-08-23, 14:45
Medlem
minilogos avatar
En liten snabb fråga bara; Hur länge är det kvar i pisset? Hört allt mellan 4 dagar till 2 veckor?
väger dryga 75 kg.

M.
Citera
2009-08-23, 16:45
Medlem
SinCitys avatar
Biotillgänglighet vid olika administreringssätt?

Gjorde en sökning, men fann bara svar på det jag redan visste, nämligen att buprenorfin har väldigt låg tillgänglighet peroralt och att den är något bättre sublingualt. Frågan är dock hur stor biotillgänglighet substansen har vid rektalt intag. Någon som råkar veta detta? Är det liknande som vid vanligt morfin eller är det bättre/sämre? IV förstår man ju antagligen är bäst, men hur mycket skiljer det sig från rektalt intag?

Siffrorna är väl inte exakta, men ger kanske en fingervisning om hur det ligger till med morfin iaf, detta är vad jag läst främst här på FB dock så att.... Peroralt = 10-25%. Nasalt = 25-35%. Rektalt = 60-80%. IV = 95-100%... Sen får man väl ta detta med en liten nypa salt, men erfarenhetsmässigt personligen så stämmer det ganska bra då t ex Morfin Meda suger peroralt medan man får en riktigt fin effekt vid rektalt intag, och väldigt bra vid IV såklart...

Nån som har koll?

Peace!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in