2009-12-08, 14:07
Medlem
felpost
Citera
2009-12-08, 14:20
Medlem
NotBobHarriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caution

Hehe, bra tips där, kungen! Känner mig väldigt sugen på någon skön människa (älskar alla sköna människor dvs trevliga, snälla och folk som är öppna för nya saker, detta även i nyktert tillstånd, såklart). Det kanske är lite väckt dock, jag är en sån kille som verkligen går ut på krogen bara för att jag njuter av att träffa så mycket trevliga människor. Alltså inte bara för att ragga, vilket jag fått intrycket att de flesta faktiskt gör.

Folk som ska bråka, slåss, kaxar, är arroganta, ja ni förstår, de som ska upprätthålla en fasad som tuffing går fetbort. Älskar att bara glida runt och snacka lite med alla, brukar beskriva det som att så ett litet frö hos varje person (nästan lite risk att jag outar mig här ), nästa gång man tar kontakt med dem har det växt lite mer än innan - och man känner varandra snäppet bättre.

Tala om att gå offtopic!

En lite skum grej är att jag inte känner någon vidare eufori eller stark känsla av välmående, trots en ganska god dos Subutex. Jag har inte sovit någonting alls föregående natt, och varit otroligt trött hela dagen, skulle det kunna ha något med saken att göra? Känner mig snarare riktigt flummig, inte alls speciellt opioidad. Däremot tveklöst påverkad. :>

Är det en lina till i varje borre som gäller gott folk?

Får be om ursäkt om det inte är tillåtet att flumsnacka på det här sättet i FAQ-trådarna, är väl ingen "vilka är bänga nu"-tråd direkt, men men. Man får inte alltid vara så principfast.

Körde kodeinet, blev inte riktigt nöjd dock så prövade utan vidare forskning att boosta med 30 mg stilnoct i näsan, var en kul upplevelse!

OT:
Kör som Dolcontina nämnde i sitt inlägg även vinklade sedel in mot näsvägen, sen drar jag samma lina "flera ggr" även det som dolcontnina. När jag dragit en bit så för jag bak huvudet med näsan upp i vädret och maserar sakta näsan, har fått för mig att detta ökar upptaget av buprenorfinet. Funkar för mig iaf, brukar masera c:a 3-4 ggr på 2 mg och slipper nästan helt nerrinnande i halsen.

Mvh
Citera
2009-12-08, 18:40
Medlem
Cautions avatar
Jo tack, det var en mycket trevlig kväll igår. Ska bli avslappnad kväll med Subutex idag också, sedan får det bli ett litet uppehåll så att inte toleransen ökar för mycket. Dessutom mycket att göra i plugget. Hur många dagar brukar ni köra Buprenorfin? Är det bara en dag i veckan som gäller - för toleransen byggs upp otroligt fort om man kör Subb kontinuerligt har jag förstått.

Tack för alla svar, ni är för goa alltså! Ska implementera era snort-knep. Föredrar ni många små linor eller ett fåtal stora? Xalterad; ser att du diggar många små, återdoserar du ofta då eller? Varierar inte detta lite med olika preparat dock?

Vad tycker ni förresten om att läsa under ruset? Jag tycker det kan vara väldigt avkopplande, man glider lätt in i bokvärlden eftersom man riktar sin uppmärksamhet helt och hållet mot händelseförloppet. Då man rökt Cannabis däremot blir minnet för dåligt, och det är svårt att hänga med sammanhängande. Eller hur upplever ni detta? Har pratat med några som tycker om att läsa efter att ha rökt, fattar inte hur de pallar i det tillståndet.

Jag håller med dig angående städningen Dolcontina. Det känns skönt och lätt att pilla med lite småsaker som behöver fixas - lika bra att ta tag i det direkt också, speciellt då det ändå känns roligt.

Någonting som jag vekligen njuter av, och som jag bara gör då jag tagit Opioider är att spela datorspel. Det är Warcraft 3, DOTA, som gäller, prova det ni, hur mys som helst!

Avslutningsvis vill jag också tala varmt om musikgruppen Enigma, otroligt skön musik då man vill koppla av. Låten "Beyond the Invisible" är en av de bättre. Länkar till en annan fin låt, passar dock bara då man VERKLIGEN vill ta det riktigt lungt. http://www.youtube.com/watch?v=CR3dM-GlZK8&feature=related

NotBobHarris Hur fan var det att blanda kodein och stilnoct? Visste förresten inte att man kunde snorta dem.

Blev som vanligt långt, lätt och roligt att skriva mycket då man pudrat näsan, hoppas det underlättar med styckindelningen, så kan man välja vad man pallar läsa.

Önskar er alla en trevlig kväll, och ha det bara bäst!
Citera
2009-12-08, 23:32
Medlem
Camazotzs avatar
Jag har kört runt två gånger i veckan under ett antal månader, ingen nämnvärd toleransökning faktiskt, klarar mig fortfarande väldigt bra på 1,5-2mg. Anser mig fortfarande vara något av en "nybörjare". Men så har jag ju faktiskt en utbildning att sköta...

Nej men mer än två gånger i veckan ska du inte ta om du vill behålla tolerans och inte bli fysiskt beroende, en gång per vecka ger nog knappt någon skada alls på kropp eller psyke.

Brukar ha problem med läsning, när jag hamnar i noddstadiet har jag svårt för att fokusera på handlingen. Jag läser hellre nykter.

Nodda lugnt!
Citera
2009-12-08, 23:36
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Tack för alla svar, ni är för goa alltså! Ska implementera era snort-knep. Föredrar ni många små linor eller ett fåtal stora? Xalterad; ser att du diggar många små, återdoserar du ofta då eller? Varierar inte detta lite med olika preparat dock?

Japp, blir lite återdosering lite nu och då, men det funkar utmärkt att även köra flera små linor i rad, med ett kort mellanrum mellan varje dårå.
Blir betydligt bättre upptag hur man än vrider och vänder på det, små linor get bättre upptag.

Citat:
Vad tycker ni förresten om att läsa under ruset? Jag tycker det kan vara väldigt avkopplande, man glider lätt in i bokvärlden eftersom man riktar sin uppmärksamhet helt och hållet mot händelseförloppet. Då man rökt Cannabis däremot blir minnet för dåligt, och det är svårt att hänga med sammanhängande. Eller hur upplever ni detta? Har pratat med några som tycker om att läsa efter att ha rökt, fattar inte hur de pallar i det tillståndet.

Brukar plugga eller läsa en go bok relativt ofta, men att diska, städa och plocka förekommer nog oftare.

Citat:
Någonting som jag vekligen njuter av, och som jag bara gör då jag tagit Opioider är att spela datorspel. Det är Warcraft 3, DOTA, som gäller, prova det ni, hur mys som helst!

Har bytt till HoN, typ DotA remade. Men överlag så spelas det mycket vid opirus.
Citera
2009-12-09, 00:29
Medlem
pundarfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtefiluren
Det skiljer väldigt mycket mellan städerna, i Skellefteå så är enda kravet att du ska ha fått i dig lite brass genom passiv rökning, då är du kvalificerad. eller sniffat på en ölburk. Det är helt sjukt att dom släpper igenom småbarn som inte ens vet vad horse är.

Jag hålller med dig, jag vet en i skellefteå som aldrig testat någon form av behandlingsform , det enda denna person har testat är katacepran eller vad det heter, en blodtrycksmedicin som skall dämpa abstinens och sug men det hjälpte visst inte så blev raka vägen in i subutexprogrammet, kan tillägga oxå männsikan har ej testat heroin, aldrig gått på tunga opiater, endast skjutit subb..
Citera
2009-12-09, 00:36
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pundarfan
Jag hålller med dig, jag vet en i skellefteå som aldrig testat någon form av behandlingsform , det enda denna person har testat är katacepran eller vad det heter, en blodtrycksmedicin som skall dämpa abstinens och sug men det hjälpte visst inte så blev raka vägen in i subutexprogrammet, kan tillägga oxå männsikan har ej testat heroin, aldrig gått på tunga opiater, endast skjutit subb..
kontinuerligt eller vid enstaka tillfällen?
Citera
2009-12-09, 00:49
Medlem
AntiAliass avatar
I Skåne är det ett år som gäller för subutex vet jag till 100%
det har nyligen ändrats från två år till ett.
Citera
2009-12-09, 00:51
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
I Skåne är det ett år som gäller för subutex vet jag till 100%
det har nyligen ändrats från två år till ett.
Ändrats från fyra till två år på metta-programmet?
Citera
2009-12-09, 01:16
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB

Det vet jag inte däremot, men om det är så hade jag kanske övervägt att söka in faktiskt.
Citera
2009-12-09, 03:31
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Så sjukt att man måste låta det gå så långt att man får dokumenterad OD och inte får komma med i programmet innan det går så långt.
Citera
2009-12-09, 09:37
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB

Jag vet folk som inte har 4 år dok och har metadon, har du fått sub godkänt så är det bara att byta efter ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in