2009-08-19, 02:44
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Är toleransen på opioider väldigt låg så tycker jag man får en hel dag på 2mg.
1mg på förmiddagen för att sedan fylla på med ytterligare 1mg framåt kvällen.
Har även ett välbehag dagen efter tack vare den långa halveringstiden.

Tror inte Kodeinet tar sig igenom suboxonet, men pröva för all del.
Det där med benso och sub är lite klurigt om man inte är van, så det skulle jag avråda.

Ok det är bra att veta i fortsättningen, kört 2-3 diazepam med mina ~1mg's subdoser fredaf, lördag och söndag. I måndags tog jag dock resten av tabben(4mg) och lite till med några benso och var riktigt noddig. Får ta det lugnt med det hetl enkelt.

Är det mindwr farligt med t.ex några xanor till än vad kloonazepam är.

Edit: provar 4 citodon och ser om det funkar helt enkelt.
Citera
2009-08-19, 11:51
Medlem
bioweapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Ok det är bra att veta i fortsättningen, kört 2-3 diazepam med mina ~1mg's subdoser fredaf, lördag och söndag. I måndags tog jag dock resten av tabben(4mg) och lite till med några benso och var riktigt noddig. Får ta det lugnt med det hetl enkelt.

Är det mindwr farligt med t.ex några xanor till än vad kloonazepam är.

Edit: provar 4 citodon och ser om det funkar helt enkelt.

Svårt att säga vilken benso som är minst farlig där men jag tror det är lugnt vilketsom! ta inte för mycket bara.....

Citodonen kommer inte att fungera!
Citera
2009-08-19, 12:40
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bioweapon
Svårt att säga vilken benso som är minst farlig där men jag tror det är lugnt vilketsom! ta inte för mycket bara.....

Citodonen kommer inte att fungera!

Kände inte av citodonen så mycket men tog 1mg klonazpeman till och 2 st 10mg's zolpidem så jag somnade in rätt gott ändå
Citera
2009-08-19, 16:35
Medlem
bioweapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Kände inte av citodonen så mycket men tog 1mg klonazpeman till och 2 st 10mg's zolpidem så jag somnade in rätt gott ändå

Låter mysigt!
Citera
2009-08-20, 10:14
Medlem
SMD FBs avatar
TJena! en liten fråga

Går det att boosta buprenorfin (sub) med lergigan? Någon som har testat? Blir man mer noddig eller bara trött? Lergigan tar ju bort klådan i alla fall..

Har även ikto och vallar men de vet jag redan att de boostar och har provat så det är inte roligt eftersom man redan vet vad som händer.
Citera
2009-08-20, 10:51
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
TJena! en liten fråga

Går det att boosta buprenorfin (sub) med lergigan? Någon som har testat? Blir man mer noddig eller bara trött? Lergigan tar ju bort klådan i alla fall..

Har även ikto och vallar men de vet jag redan att de boostar och har provat så det är inte roligt eftersom man redan vet vad som händer.

Nä det tycker jag inte. Har tagit mot klåda men någon skönare effekt blir det verkligen inte för mig iaf.

Tycker heller inte att man kan säga att benso boostar egentligen. Man lägger bara till ett rus ovanpå ett annat. Men det är väl högst personligt hur man uppfattar det hela antar jag.
Citera
2009-08-20, 15:26
Medlem
Jag har en liten fråga, hur långt innan kan jag ta kodein innan jag tar subuxone? Jag väntar alltid 24 timmar efter innan jag tar kodein igen, men hur länge ska man ha uppehåll innan man tar subuxone igen? Haha, va virrigt det blev. Kan jag ta kodein på morgonen och sen ta sub samma dag och subben tar över?
Citera
2009-08-20, 15:54
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Jag har en liten fråga, hur långt innan kan jag ta kodein innan jag tar subuxone? Jag väntar alltid 24 timmar efter innan jag tar kodein igen, men hur länge ska man ha uppehåll innan man tar subuxone igen? Haha, va virrigt det blev. Kan jag ta kodein på morgonen och sen ta sub samma dag och subben tar över?

Jag är inte säker, men jag har för mig att det är minst 4h som gäller ifall man skall ta sub efter opiater och vill slippa akuta abstienssymtom. +8h borde då vara tvärlugnt. Iof vet jag inte riktigt hur det är med kodein då det ju skall omvandlas till morfin via lever vilket ju kanske kan ta ett tag, jag säger dock +8h för att vara säker...
Citera
2009-08-20, 16:13
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
jag körde kodein ena dagen och dagen efter på kvällen tog jag sub totalt 6mg. Kände knappt av något alls. De 2 dagarna efter det fick jag feber, frossa, spydde fy fan...
Citera
2009-08-20, 16:57
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
jag körde kodein ena dagen och dagen efter på kvällen tog jag sub totalt 6mg. Kände knappt av något alls. De 2 dagarna efter det fick jag feber, frossa, spydde fy fan...

Låter inte alls roligt

Kan det bli så illa om man tar ub efter intag av annan opiat/opioid?

Är det samma sak med oxykodon?
Citera
2009-08-20, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Jag är inte säker, men jag har för mig att det är minst 4h som gäller ifall man skall ta sub efter opiater och vill slippa akuta abstienssymtom. +8h borde då vara tvärlugnt. Iof vet jag inte riktigt hur det är med kodein då det ju skall omvandlas till morfin via lever vilket ju kanske kan ta ett tag, jag säger dock +8h för att vara säker...

Ja, 8 timmar kör jag alltid annars, men nu tog jag precis 3 st för att hålla mig på banan, så kom jag över 4 mg sub så nu står jag med skägget i brevlådan och antar att jag väntar tills i morrn, ska bli sååå najs att få saker gjorda igen
Citera
2009-08-20, 19:39
Medlem
Citat:

Det tror jag iofs inte beror på kombinationen

För jag gör alltid så, ons-tors kodein, fre-mån ibland tisdag sub, har aldrig reagerat som dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in