2009-06-14, 11:02
Medlem
Dajrojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
hur snortar ni er sub? Jag har ett jävla problem med att allt rinner ner i halsen, vilket har medfört att jag halvligger ner och drar linorna långsamt, gnuggar utav bara helvete, och sen halvligger framåt med gamnacke och försöker harkla upp allt i bihålorna igen... tips någon?

Innan du snortar så peta runt i näsborrarna(jag vet, fett grisigt) så du retar slemhinnorna att bilda lite mer slem. Snorta försiktigt så du inte drar ner det i halsen(inte som på film, när det drar i för kung o fosterland), lean back and enjoy
Citera
2009-06-16, 15:47
Medlem
Ta ett kort och platta till subben med det så pulvret blir riktigt små korn. Då åker inte lika mycket i halsen.
Citera
2009-06-20, 15:29
Bannlyst
Om man blandar subutex med benzo, hur stora doser är det vi snackar om då för att det skall vara farligt med t.ex Stesolid och Xanor, om man tar ungefär 4 xanor och kanske 6-8 stesolid
Senast redigerad av jidevag 2009-06-20 kl. 16:01.
Citera
2009-06-20, 16:22
Medlem
L.A.M.Fs avatar
...dumt att negligera risker då allt är idividuellt, men jag blandar allltid med några mg xanor och några öl när jag tar sub, allt mellan en fjärdis till en halv. Händer väl att det blir lite mer sub än så ibland t.om. Men om man har har hög GABA-tolerans så torde väl detta vara lugnt?

För att svara mer direkt på föregående fråga: Menar du den xanormängden + stesolidmängden eller antingen eller? Följdfråga: Hur blir du på benso, äter du varje dag som jag så är det ju givetvis inte lika farligt. Hur mkt sub ska du ta?
Lättare att svara på frågor om man har lite mer fakta att gå på.
Citera
2009-06-20, 16:28
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Tar man man metadontabletter oralt eller vinner man mkt mer på att snorta dom?
Citera
2009-06-20, 17:11
Bannlyst
Citat:
För att svara mer direkt på föregående fråga: Menar du den xanormängden + stesolidmängden eller antingen eller? Följdfråga: Hur blir du på benso, äter du varje dag som jag så är det ju givetvis inte lika farligt. Hur mkt sub ska du ta?
Lättare att svara på frågor om man har lite mer fakta att gå på.

Antingen eller, äter inte benzo så ofta men blir inte så jävla flöddrad på 4 xanor, brukar ta några(3-5) små linor tills jag blir bäng på subben, svårt att säga hur mycket.
Citera
2009-06-20, 18:01
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Tar man man metadontabletter oralt eller vinner man mkt mer på att snorta dom?

Denna frågan kanske skulle hamnat i opiat faq-tråden men jag kan ju svara här ändå.

Metadon har god biotillgänglighet oralt och ger bra effekt om man sväljer dom. Metadon tar dock rätt lång tid på sig att verka och jag tror inte man kan kringgå detta på något annat sätt än IV. Jag har inte snortat men däremot testat att ta Metadon rektalt och jag upplevde inte att de gick snabbare eller gav starkare effekt på det sättet.

Det finns ju både i tablettform och flytande vätska som smakar hallon, jag har skjutit båda och där kände jag definitivt av att metadonen började verka snabbt men fick ingen direkt 'kick' ändå.

Jag tycker oralt är det värdaste intagssättet i längden, iaf om man har tabletterna.
Citera
2009-06-21, 11:18
Medlem
tem04s avatar
Eller...

Citat:
Ursprungligen postat av Addi^
Ta ett kort och platta till subben med det så pulvret blir riktigt små korn. Då åker inte lika mycket i halsen.
Eller lägg Subben/sub biten i en sked ta sedan en mindre sked att krossa den med, det fungerar bra det med.
Citera
2009-06-22, 17:55
Medlem
CpGurrAs avatar
Tar subutex bort effekten av oxycontin?

mvh
Citera
2009-06-22, 19:20
Medlem
tem04s avatar
Jo visst var det så...

Citat:
Ursprungligen postat av ensamseglaren
6 timmar, plus/minus ett par. Min personliga uppfattning av Sub. För flera år sedan har jag för mig ruset var längre?
Från början när man tog Buprenorfin så satt 2 st 0,4 mgare Temmar i minst 12 timmar +. Tog man dom kring 18:00 på aftonen så gick det inte att sova på hela natten, det var tider det.
Nu så brukar jag ta 0,8-1,2 mg på morgonen när jag vaknar sen så måste jag fylla på efter ca 3-4 timmar. Men ca 6 timmar som du skriver ska vara en helt korrekt beskrivning av längden av effekten, i Fass står det om jag inte minns helt fel 6-8 timmar.
Citera
2009-06-22, 20:55
Medlem
Dikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA

mvh

Tar bort effekten gör den nog inte, Men det är korstolerans mellan dessa två
Citera
2009-06-22, 22:14
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dike
Tar bort effekten gör den nog inte, Men det är korstolerans mellan dessa två

Ok, men för subutex ska ju göra så att ex heroin inte ger något rus om man tagit subutex. Har nämligen tagit en mindre dos subutex tidigare idag pga en stukad fot men nu så börjar det göra ont igen och jag har bara en oxycontin 40mg tablett och det skulle vara jävligt onödigt att droppa pillret om det nu inte funkar, smartare spara den tills i morgon, ha lite ont över natten överlever man ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in