Citat:
Ursprungligen postat av bom
Ska inte sub vara skönare än tramadol fan? Jag har dragit sub i näsan nu en del gånger och jag har tyckt att jag blir skönare på tram ruset....
För sub är väl starkare än tram? Kan man tycka så olika då att jag blir sönare av tram ruset? :S
Känns inte som att nån skulle kunna tycka tram är skönare än morfin lixom

Smaksak ja... Som någon skrev.
Jag tycker mycket, mycket mer om Sub än Tram... som jag inte gillar så jättemycket alls faktiskt. Har aldrig gjort. I motsats till ingenting så är Tram himmelriket

Känns fel att säga att jag inte tycker om en Opi, men när jag säger att jag inte tycker om den så är det alltså i jämförelse med annat
Men... det att du gillar Tram bättre än Sub då. Om jag får välja rus helt & hållet... jag kan få lite olika rus på samma Opi nämligen... Men när Citodon funkar exakt som det ska så slår det både Sub och Morfin för mig. Jag föredrar alltså Citodon (Kodein) framför Morfin och det är det väl inte så många som gör. Men nackdelen där att det är ett väldigt kort rus... efterruset ger jag inte så mycket för så där slår Morfin och Sub Kodein.
Jag har iaf haft Dolcontin som favorit, även över Kodein pga rus-tiden då, men nu när jag gått på Sub så länge så har jag märkt att jag gillar det ruset 100 ggr mer än Dolc. Jag blir inte som jag minns av Dolc längre. Konstigt...
Annars tycker jag att Tram är så långt ifrån ett normalt Opioidrus... Men det är ju bra att det finns olika att välja på
Men sedan tycker jag att det är sådan stor skillnad på Morfin och Morfin också... Jag vet inte om det är placebo eller om det är så himla stor skillnad som jag tycker, men Dolcontin & Morfin Meda upplever jag som två totalt olika saker. Morfin Meda är alldeles för dåsigt för mig. Jag känner mig "rivig" i kroppen, en skum känsla för man ska ju bli varm & go... men den är så "frän" i sitt rus på något vis. Då är Dolcen betydligt varmare... M. Meda känns som när man tagit alldeles för mycket Kodein och Kodein uppskattar jag mest i små doser. Sub vill jag ha tyngre av.
Så det är alltså en smaksak som du förstår

Det finns en väldans massa rus-typer när det gäller Opioider och starkast är inte alltid bäst! För mig har det inget med styrkan att göra alls... Men för många så är ju starkare lika med skönare.
Kanske vissa är finsmakare och hittar nyanser i ruset, medan andra mer... tja, vad är motsatsen till finsmakare i det här fallet
Jag uppfattar iaf mig själv som en finsmakare

Mest % betyder inte bäst... Som jag skrev om Citodonen, att jag uppskattar en lågdos bättre där (tror jag skrev det, orkar inte kolla), så är det för att en lågdos tar fram en massa små sköna känningar som vid en stor dos försvinner. Känningarna finns säkert kvar men dom kanske maskeras av tyngden på själva huvudruset. Och det är också det Morfin Meda gör då... maskerar allt det mjuka, lena & fina...
Annars så har jag alltid velat prova Oxy (är lite av en dröm/fantasi), men jag är rädd för att jag kanske inte skulle uppskatta det. Just för att det är "mer" Opi liksom... Kanske det är för tungt för mig så jag bara blir tung & dåsig och inte känner några känningar alls? Visst, ibland vill ju jag också bara vara tung & dåsig... bara det inte river.
Så fortsätt gilla Tram bättre du... Även om jag tycker du är helt slut i huvudet som tycker så! (Skoja bara...)