2008-04-21, 16:59
  #769
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Ja jo... har tagit sub igen nu för det. men är tyvärr inte så jätteimponerad av ruset

Vad ska jag testa för opiat då... Det kanske är morfin som gäller? Vill gärna ha något som håller i sig länge så man inte behöver fylla på.

Asso jag tyckte lixom mycket hostmedicin var skönare än suben(då satt jag 4-5 timmar vid datan gjorde ingenting och klia mig)... nu kanske jag är ute och cyklar för det var längesen jag drack det, men ett tips på opiat skulle sitta fint så kan jag dra från sub tråden sen och sluta klaga på det hehe. fast det är ju trots allt en trevlig drog ändå

Testa Oxycontin eller hydromorfon iv, sen kan du sluta klaga på suben
Citera
2008-04-21, 18:29
  #770
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Ska inte sub vara skönare än tramadol fan? Jag har dragit sub i näsan nu en del gånger och jag har tyckt att jag blir skönare på tram ruset....

För sub är väl starkare än tram? Kan man tycka så olika då att jag blir sönare av tram ruset? :S

Känns inte som att nån skulle kunna tycka tram är skönare än morfin lixom

Smaksak ja... Som någon skrev.

Jag tycker mycket, mycket mer om Sub än Tram... som jag inte gillar så jättemycket alls faktiskt. Har aldrig gjort. I motsats till ingenting så är Tram himmelriket Känns fel att säga att jag inte tycker om en Opi, men när jag säger att jag inte tycker om den så är det alltså i jämförelse med annat

Men... det att du gillar Tram bättre än Sub då. Om jag får välja rus helt & hållet... jag kan få lite olika rus på samma Opi nämligen... Men när Citodon funkar exakt som det ska så slår det både Sub och Morfin för mig. Jag föredrar alltså Citodon (Kodein) framför Morfin och det är det väl inte så många som gör. Men nackdelen där att det är ett väldigt kort rus... efterruset ger jag inte så mycket för så där slår Morfin och Sub Kodein.

Jag har iaf haft Dolcontin som favorit, även över Kodein pga rus-tiden då, men nu när jag gått på Sub så länge så har jag märkt att jag gillar det ruset 100 ggr mer än Dolc. Jag blir inte som jag minns av Dolc längre. Konstigt...

Annars tycker jag att Tram är så långt ifrån ett normalt Opioidrus... Men det är ju bra att det finns olika att välja på

Men sedan tycker jag att det är sådan stor skillnad på Morfin och Morfin också... Jag vet inte om det är placebo eller om det är så himla stor skillnad som jag tycker, men Dolcontin & Morfin Meda upplever jag som två totalt olika saker. Morfin Meda är alldeles för dåsigt för mig. Jag känner mig "rivig" i kroppen, en skum känsla för man ska ju bli varm & go... men den är så "frän" i sitt rus på något vis. Då är Dolcen betydligt varmare... M. Meda känns som när man tagit alldeles för mycket Kodein och Kodein uppskattar jag mest i små doser. Sub vill jag ha tyngre av.

Så det är alltså en smaksak som du förstår Det finns en väldans massa rus-typer när det gäller Opioider och starkast är inte alltid bäst! För mig har det inget med styrkan att göra alls... Men för många så är ju starkare lika med skönare.

Kanske vissa är finsmakare och hittar nyanser i ruset, medan andra mer... tja, vad är motsatsen till finsmakare i det här fallet

Jag uppfattar iaf mig själv som en finsmakare Mest % betyder inte bäst... Som jag skrev om Citodonen, att jag uppskattar en lågdos bättre där (tror jag skrev det, orkar inte kolla), så är det för att en lågdos tar fram en massa små sköna känningar som vid en stor dos försvinner. Känningarna finns säkert kvar men dom kanske maskeras av tyngden på själva huvudruset. Och det är också det Morfin Meda gör då... maskerar allt det mjuka, lena & fina...

Annars så har jag alltid velat prova Oxy (är lite av en dröm/fantasi), men jag är rädd för att jag kanske inte skulle uppskatta det. Just för att det är "mer" Opi liksom... Kanske det är för tungt för mig så jag bara blir tung & dåsig och inte känner några känningar alls? Visst, ibland vill ju jag också bara vara tung & dåsig... bara det inte river.

Så fortsätt gilla Tram bättre du... Även om jag tycker du är helt slut i huvudet som tycker så! (Skoja bara...)
Citera
2008-04-21, 18:42
  #771
Medlem
boms avatar
hahaha Skitbra svar ju... Tack så mkt! har kört 4mg sub nu. fett glad men inte så dåsig! tror jag gillar det.. jag vill bli trött
Citera
2008-04-21, 19:49
  #772
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
hahaha Skitbra svar ju... Tack så mkt! har kört 4mg sub nu. fett glad men inte så dåsig! tror jag gillar det.. jag vill bli trött
Kombinera isåfall med ett bensodiazepinpiller...
Citera
2008-04-21, 23:07
  #773
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Kombinera isåfall med ett bensodiazepinpiller...

ja det kan jag ju göra. hade jag haft det så hade jag tagit de jag får testa det..
Citera
2008-04-23, 17:18
  #774
Medlem
tydligenarjaghas avatar
tror ni man kan klara av att injicera subutex 1gång i veckan, utan att bli beroende av ämnet eller att injicera?
Citera
2008-04-24, 10:05
  #775
Medlem
yehaaaaas avatar
Skulle ni rekommendera Subutex som förstaopioid? Något speciellt som man bör tänkta på som jag kanske har missat att läsa om?

Läste om att det tydligen skulle vara ganska skönt att röka cannabis efter intaget. Gäller det nybörjare också? Oroar mig lite för illamående och spyor.

Tack på förhand
Citera
2008-04-24, 10:36
  #776
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yehaaaaa
Skulle ni rekommendera Subutex som förstaopioid? Något speciellt som man bör tänkta på som jag kanske har missat att läsa om?

Läste om att det tydligen skulle vara ganska skönt att röka cannabis efter intaget. Gäller det nybörjare också? Oroar mig lite för illamående och spyor.

Tack på förhand
Cannabis kan förstärka illamående om du upplever sådant, det är väldigt personligt... Men jag har ju skrivit en del tips på hur du minimerar risken för illamående...

1. Ät inte stora portioner tung mat (typ potatis och kött)
2. Lägg dig ner om du mår dåligt
3. Var inte rädd för att spy om du måste, se bara till att du inte ligger i spyorna eller får dem i håret så är allt lugnt, det är ju lite befriande att spy och man mår bättre sen
4. Rökning förstärker också illamåendet (men även ruset!)
5. Ju större dos, desto större risk för illamående
6. Postafen hjälper för många mot illamående, det är en receptfri åksjuketablett, vissa tar också anthistaminer men dessa tror jag kräver recept...
Citera
2008-04-24, 10:47
  #777
Medlem
yehaaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Cannabis kan förstärka illamående om du upplever sådant, det är väldigt personligt... Men jag har ju skrivit en del tips på hur du minimerar risken för illamående...

1. Ät inte stora portioner tung mat (typ potatis och kött)
2. Lägg dig ner om du mår dåligt
3. Var inte rädd för att spy om du måste, se bara till att du inte ligger i spyorna eller får dem i håret så är allt lugnt, det är ju lite befriande att spy och man mår bättre sen
4. Rökning förstärker också illamåendet (men även ruset!)
5. Ju större dos, desto större risk för illamående
6. Postafen hjälper för många mot illamående, det är en receptfri åksjuketablett, vissa tar också anthistaminer men dessa tror jag kräver recept...

Tack för detta! Ska köpa Postafen och vänta med att röka lite längre in på ruset då.
Citera
2008-04-24, 10:59
  #778
Bannlyst
Kan jag ta 50mg Oxascand i samband med max 2mg sub utan risk för andningsdepression? Upplever ganska långsam andning på bara 1mg sub och påverkas ganska mycket utav 50mg Oxascand!
Eller krävs det mycket större doser?
Citera
2008-04-24, 11:00
  #779
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yehaaaaa
Tack för detta! Ska köpa Postafen och vänta med att röka lite längre in på ruset då.
Ja, fast att röka en cigarett då ruset är som starkast är så euforiserande, så det tycker jag du skall uppleva även om det innebär att du kräks... =)

Sen blir ju inte alla så illamående heller, dessa tips var mest riktade till personer som har problem med opioidillamående...
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Kan jag ta 50mg Oxascand i samband med max 2mg sub utan risk för andningsdepression? Upplever ganska långsam andning på bara 1mg sub och påverkas ganska mycket utav 50mg Oxascand!
Eller krävs det mycket större doser?
Om du inte har någon tolerans mot bensodiazepiner så klarar du dig bra med hälften eller ännu mindre... 15 mg oxazepam boostar redan effekten på buprenorfin väldigt mycket, hur mycket som krävs för att man skall dö vet jag inte men även om du inte dör så ökar ju risken att du sover bort hela din buprenorfindos och det är ju lite onödigt...
Citera
2008-04-24, 15:58
  #780
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
...

Ah okej, börjar försiktigt med 15mg då så ser jag hur jag känner mig sen! Skönt o börja med ett helt paket cigg för en gång skull med då det har en förmåga att ta slut för fort annars!

Ser man röken tydligt när man röker det från folie? Tänkte prova röka sen vid påfyllning nämligen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in