Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Jupp, jag tror det blir bra
Men... jag tror faktiskt du tog för lite Sub sist (minns den gången faktiskt, att du berättat om det) för att få ett bra rus, så du borde (eller inte kanske) ge det en till chans... Fast kanske bäst att låta bli iaf...
Edit - Jag pratar bara rus hela tiden

Det funkar alltså kanske bättre i smärtsyfte också... vid en större dos

Fast saker funkar ju olika på människor också.
Ja, det är ett jäkla tjat om rus på dig! Försök fatta att alla inte är såna pundare som du...
Skojar bara. Det vet du, eller hur?
Jo, jag vet att jag klagade över subet och inte kunde fatta vad alla tyckte var så bra med det. Jag är ju faktiskt i första hand ute efter smärtlindring, men det är klart, det gör ju inget om de känns lite bra också...Men det gav mig varken smärtlindring eller rus. Men nej, jag tänker inte prova igen. För tänk om det skulle funka alldeles perfekt och jag blir "hooked" på det...Det räcker bra med att jag är fast på Citodon. Min nedtrappning gick ju naturligtvis helt åt h-e där...

Men det var inte så mycket abstinens eller så, utan att smärtan blev överj*vlig...
Det vore ju jättebra om de här plåstren kunde fungera, så man slapp ta piller öht. Som sagt, nu var det ju Maken som fick dem utskrivna men han gav mig ett. Funkar det tänker jag prata med min husläkare och höra om man kan få såna utskrivna. Visserligen är hon helt anti mot att skriva ut starkare saker än Citodon, med tanke på mitt tidigare missbruk, men man tycker ju att t om hon borde inse att det är vettigare med plåster som man sätter på en gång i veckan än tabletter. Och det är ju svårt att missbruka plåster...
Hon hade ju en vikarie i höstas som helt glatt skrev ut både Ketogan och Oxycontin, men tyvärr funkade inte hans förskrivarkod när jag skulle hämta tabletterna på Apoteket. Och när hon ko tillbaka var det tvärnobben. "Nej, jag skriver inte ut så starka mediciner åt dig!" Man tycker ju ändå att det vore smartare, nu tar jag maxdos Citodon varje dag men om jag fick Oxycontin eller Ketogan skulle jag ju inte behöva ta så mycket! Fast det är klart, missbruks- och beroenderisken finns där, det ska man ju inte sticka under stolen med...
Men se på mig, jag skriver lika mycket som du,
Dolcontina! Du har smittat mig!