2012-03-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
Skitsnack, det går inte att få ett rus för att loperamidhydroklorid passerar inte BBB, så kan omöjligt stimulera dina opioid receptorer i hjärnan.

Dock är det sant att det är en opioid.

Små mängder passerar blodhjärn-barriären, så om man tar väldigt mycket så kan man uppleva en effekt. Dock så åker man ju på kraftiga oönskade effekter på mage och tarm då.
Citera
2012-03-30, 20:08
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det står ju att en bra nybörjardos är 1mg, tabletten är på 8mg, hur ska man lyckas dela denna i 8 delar? Skitliten ju, hur gör man?

Sen står det att snorta/dra in i näsan är bättre än att låta den ligga under tungan? Stämmer detta och i så fall, varför?

bara att dela den halvt hela tiden tills du får 1/8 eller så skrapar du bara av lite med en kniv?

Sen så går det lite snabbare i näsan och du tag upp mycket, dock om det är bättre än tungan tvivlar jag på, jag kör både och och känner ingen skillnad, dock försök att ha munnen torr och låt den ligga så länge som möjligt under tungar, svälj inget av pulvret.
Citera
2012-03-30, 20:33
Medlem
NirvanAs avatar
Sen undrar jag, egentligen en fråga om alla opioider, blir den mycket sämre om den nyss gått ut och även om man vänter några månader med att ta... blir utgångna opioider sämre?
Citera
2012-03-31, 03:22
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Sen undrar jag, egentligen en fråga om alla opioider, blir den mycket sämre om den nyss gått ut och även om man vänter några månader med att ta... blir utgångna opioider sämre?
Jag antar du menar bäst föredatum?

Isf så kan dom förlora lite potens, men läkemedelsföretagen är extrema i i sina försiktigthetsmått så utgångna tabletter brukar fungera lika bra som vanligt, sålänge dom är förvarade någorlunda vettigt.

Själv har jag fått fullgod effekt av 5 år utgångna Dolcontin, 7 år utgångna Zopiklon och 1-2 år över bästföre på dom flesta vanligare mediciner.
Citera
2012-03-31, 04:14
Medlem
NirvanAs avatar
Ok tack för svar

Ser helt löjligt ut, en 8e del av denna lilla buprenorfin tablett är bara några "korn", och dessa ska man försöka dra upp i näsan och det lilla ska ge effekt... hmm jag ställer mig tveksam
Citera
2012-03-31, 17:19
Medlem
Är de små Buprenotex säkrare att skjuta än Subutexåttorna? Tack för svar.
Citera
2012-03-31, 17:28
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Är de små Buprenotex säkrare att skjuta än Subutexåttorna? Tack för svar.

Dom är mindre, alltså mindre bindemedel och andra tillsatser. Vilket resulterar i att dom är mindre skadliga att skjuta. Men man ska vara noggrann med filtrering ändock.
Citera
2012-03-31, 18:04
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Dom är mindre, alltså mindre bindemedel och andra tillsatser. Vilket resulterar i att dom är mindre skadliga att skjuta. Men man ska vara noggrann med filtrering ändock.
Tyvär är dom ju svårare att dosera just då dom är så sablans små, fast skjuter man en hel 8:a spelar det ju ingen roll dock

Och nu till en fråga jag ställt tidigare här i tråden:

Går det att rena suboxone från naloxonet på något vis?
Och går det att extrahera ur buprenorfinet ur Subutex/Suboxone/Buprenotex så man får rent buprenorfinpulver alt. rent buprenofin+naloxonpulver?
Citera
2012-03-31, 19:02
Medlem
NirvanAs avatar
Hur lång tid tar det innan man börjar märka av det om man drar in det i näsan? För mig gick det ganska snabbt.. trodde det skulle ta några timmar? Tog ca 1mg iaf, är det safe att dra i mig 1mg till eller har det inte kickat igång riktigt än tro?
Senast redigerad av NirvanA 2012-03-31 kl. 19:13.
Citera
2012-03-31, 19:34
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Hur lång tid tar det innan man börjar märka av det om man drar in det i näsan? För mig gick det ganska snabbt.. trodde det skulle ta några timmar? Tog ca 1mg iaf, är det safe att dra i mig 1mg till eller har det inte kickat igång riktigt än tro?

hur känner du dig? jag brukar vänta ngra timmar innan jag kör igenom näsan igen men vi är nog olika där. men när tog du det första? skulle säga att det är ganska safe att köra nu ändå
Citera
2012-03-31, 19:37
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:

Känner av effekt efter en kort stund, kanske 15min. Är jag dålig så känner jag av effekt snabbare. Så det tar inte några timmar utan man känner av effekten snabbt. Full effekt efter en timme tycker jag, kanske lite mindre än en timme.
Citera
2012-03-31, 19:58
Medlem
NirvanAs avatar
Känner känslan man får i ryggraden av opiater, benen domnar lite, långsammare andning, ökad kroppstemp, lite "snurrig" i huvudet, torr i munnen, kliar i ansiktet främst på näsa och hårbotten.... nu efter snart 2 timmar känner jag mig inte lika varm, och kliande är lite mer intensivt än i början

Antar att jag nåt peaken av det milligrammet då och skulle kunna dra in ett till?
Grejen man vill undvika är ju att ta in för mycket utan att det första har kickat in och det blir en rejäl jävla drag så man blir helt borta... ungefär som att sitta ner och hinka i sig en 70cl sprit vänta några minuter och sen resa sig upp och man blir helt chockad hur full man är vilket man inte kände av när man satt ner
Senast redigerad av NirvanA 2012-03-31 kl. 20:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in