2008-05-12, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ilska
ja som rubiken säger, då jag tatt lyrica och å puttar i mig sub el temmar så känner jag fan inget av det? kan det va så jävligt att lyrican slår ut buprenorfin?
Känner exakt likadant... Ingen effekt när jag kör på Lyrica...FAN!
Citera
2008-05-15, 21:08
Medlem
Superganjas avatar
Hejsan Hejsan.

Imorgon är det fredag och då ryker sub-oskulden.
Det känns dock rätt säkert, är med en polare som kört det ett par gånger tidigare och en annan polare osm är en hel del mera van (ingen har någonsin missbrukat det eller änns i närheten) samt några andra personer.
Har testat tramadol ett x antal gånger tidigare och inte riktigt haft några problem med det så sub borde också flyta på bra antar jag.

Tänkte ta med 10mg antihistamin tabs om klådan blir jobbig (har dessa på recept för allergi, men de borde väl gå bra?)

Beroenderiks = 0 så inget att oroa sig för där.

Illamående är efter tram inget problem, mår illa -> spyr lite -> Allt är bara underbart.

Dock är det något annat man ska tänka på? Alkohol kommer ej att förbrukas.
Hade tänkt köra på 1mg, uppdelat i 0.50, 0.25, 0.25 (allt beroende på hur mycket jag känner att jag behöver, är jag nöjd efter 0.75 så är jag ju nöjd).
Borde väl inte vara i närheten av några risken som andningsdepression?

Då man blir lite trött på tram/sub, så hur fungerar det med lite koffein-tabbletter? Farligt på något sätt? Förstör det ruset? "Måste" man följa anvisningarna för koffeinet? (typ maximalt 2x3 tabs(100mg) per dygn).

Några övriga saker eller kommentarer?
Citera
2008-05-15, 21:17
Medlem
666FaceBreaker*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superganja
Hejsan Hejsan.

Imorgon är det fredag och då ryker sub-oskulden.
Det känns dock rätt säkert, är med en polare som kört det ett par gånger tidigare och en annan polare osm är en hel del mera van (ingen har någonsin missbrukat det eller änns i närheten) samt några andra personer.
Har testat tramadol ett x antal gånger tidigare och inte riktigt haft några problem med det så sub borde också flyta på bra antar jag.

Tänkte ta med 10mg antihistamin tabs om klådan blir jobbig (har dessa på recept för allergi, men de borde väl gå bra?)

Beroenderiks = 0 så inget att oroa sig för där.

Illamående är efter tram inget problem, mår illa -> spyr lite -> Allt är bara underbart.

Dock är det något annat man ska tänka på? Alkohol kommer ej att förbrukas.
Hade tänkt köra på 1mg, uppdelat i 0.50, 0.25, 0.25 (allt beroende på hur mycket jag känner att jag behöver, är jag nöjd efter 0.75 så är jag ju nöjd).
Borde väl inte vara i närheten av några risken som andningsdepression?

Då man blir lite trött på tram/sub, så hur fungerar det med lite koffein-tabbletter? Farligt på något sätt? Förstör det ruset? "Måste" man följa anvisningarna för koffeinet? (typ maximalt 2x3 tabs(100mg) per dygn).

Några övriga saker eller kommentarer?

Att kombinera koffein-tabletter är inte farligt så länge mängden är rimlig!
Dock så tycker jag att man bara blir mer påverkad av en kopp kaffe under ett opioid-rus! Pigg blir jag då så ini-helvete ... INTE!

Ett annat tips är ju att inhandla postafen (receptfritt på apoteket) och ta en postafen en timme innan du smäller subben!
Annars så finns det en risk att du hamnar i porslins-tronen i några timmar, verkar som sub är extremare än andra opioider på spy-faktorn.

Just det, ta det lugnt med ciggaretterna också då dom också bidrar till illamåendet efter vissa kedje-röknings-sessioner!

Peace
Citera
2008-05-15, 22:12
Medlem
Superganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666FaceBreaker*
Att kombinera koffein-tabletter är inte farligt så länge mängden är rimlig!
Dock så tycker jag att man bara blir mer påverkad av en kopp kaffe under ett opioid-rus! Pigg blir jag då så ini-helvete ... INTE!

Ett annat tips är ju att inhandla postafen (receptfritt på apoteket) och ta en postafen en timme innan du smäller subben!
Annars så finns det en risk att du hamnar i porslins-tronen i några timmar, verkar som sub är extremare än andra opioider på spy-faktorn.

Just det, ta det lugnt med ciggaretterna också då dom också bidrar till illamåendet efter vissa kedje-röknings-sessioner!

Peace

Okej, så det hjälper alltså inte så man kan vara vaken typ hela natten med hjälp av koffein (utan något som helst i kroppen är det inget problem för mig, en vanlig natt så sover jag ca 4 timmar, men med tram så blir jag trött och kan inte riktigt hålla mig vaken hur länge jag vill.)

Okej, det där postafen(åk-sjuke-tabletter?) ska jag kolla upp. Vill ju inte att första gången ska bli dålig för att man mådde illa hela kvällen.

Det med rökning så låter jag bli det helt undefär 365 dagar om året(med reservation för att folk lyckas lura i mig ett bloss på fyllan någon gång ibland men det är inget jag tycker om när jag väl har dragit blosset) så där blir det inga problem (är verkligen aldrig sugen på attt ta en cigg så =) )

Men tack för kommentarerna, flera mottages mer än gärna, fra mtill kl 16 imorgon fungerar det utmärkt, sedan ryket internet ett tag och sedan är jag väl igång i tid med att internet kommer tillbaka ^^
Citera
2008-05-15, 23:42
Medlem
Abunais avatar
Hejsan. Tänkte kanske köra på Subutex imorn jag också och har lite frågor.

Ungefär hur snabbt slår Sub vid nasalt intag? Borde man börja med 0,5 mg och se och sedan fylla på vid behov?

Har postafen, ger det bättre effekt om man tar två eller räcker det med en? Om man ändå skulle må illa, går det över hyffsat bra om man går och spyr?

Har tagit metadon två ggr, och gillat det väldigt mycket. Jag har heller aldrig mått illa på metadon.

Har hört lite olika, vissa tycker att metadon ger starkare rus och vissa säger att sub är intensivare. Vad tycker ni?
Citera
2008-05-15, 23:48
Medlem
666FaceBreaker*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superganja
Okej, så det hjälper alltså inte så man kan vara vaken typ hela natten med hjälp av koffein (utan något som helst i kroppen är det inget problem för mig, en vanlig natt så sover jag ca 4 timmar, men med tram så blir jag trött och kan inte riktigt hålla mig vaken hur länge jag vill.)

Okej, det där postafen(åk-sjuke-tabletter?) ska jag kolla upp. Vill ju inte att första gången ska bli dålig för att man mådde illa hela kvällen.

Det med rökning så låter jag bli det helt undefär 365 dagar om året(med reservation för att folk lyckas lura i mig ett bloss på fyllan någon gång ibland men det är inget jag tycker om när jag väl har dragit blosset) så där blir det inga problem (är verkligen aldrig sugen på attt ta en cigg så =) )

Men tack för kommentarerna, flera mottages mer än gärna, fra mtill kl 16 imorgon fungerar det utmärkt, sedan ryket internet ett tag och sedan är jag väl igång i tid med att internet kommer tillbaka ^^

Det är klart det kan hjälpa för dig, allt är ju individuellt!
Men testa dig fram vetja, det kan vara så att jag har för hög tolerans mot koffein.

Angående rökningen så var det det smartaste och härligaste att höra på länge! Nikotin är rakt igenom bara skit som inte ger mer än död och abstinens!
Usch, jag vill ha tillbaka mina 10 år, rökfria!

Ha det så trevligt, och hoppas du slipper illamående o all sådan skit!

Peace
Citera
2008-05-16, 01:35
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abunai
Hejsan. Tänkte kanske köra på Subutex imorn jag också och har lite frågor.

Ungefär hur snabbt slår Sub vid nasalt intag? Borde man börja med 0,5 mg och se och sedan fylla på vid behov?

Har postafen, ger det bättre effekt om man tar två eller räcker det med en? Om man ändå skulle må illa, går det över hyffsat bra om man går och spyr?

Har tagit metadon två ggr, och gillat det väldigt mycket. Jag har heller aldrig mått illa på metadon.

Har hört lite olika, vissa tycker att metadon ger starkare rus och vissa säger att sub är intensivare. Vad tycker ni?

skulle säga att metadonet slår lite högre, men blir duktigt sänkt av båda
Citera
2008-05-16, 01:36
Medlem
Skäggbiffs avatar
så man kan alltså skjuta sub IM, hur mycket ska man lösa det med? 1 mg @ 1ml eller?

Ha det.
Citera
2008-05-16, 01:52
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
skulle säga att metadonet slår lite högre, men blir duktigt sänkt av båda
Metadon påminner om heroin mer än subutex. Typ alla belöningssystem i hjärnan aktiveras av metadon. skala 1-10

Sub 7
Metadon 9

Märk dock väl att metadon är en seeeeg medicin. Tar 2timmar innan full effekto iaf...
Citera
2008-05-16, 10:05
Medlem
Abunais avatar
Okiedokie. Tack för svaret. Men ungefär hur snabbt slår Sub då?
Citera
2008-05-16, 11:48
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abunai
Okiedokie. Tack för svaret. Men ungefär hur snabbt slår Sub då?

du borde känna inom en 20-30 minuter... och du känner av det ordentligt efter 1-2 timmar? i näsan...
Citera
2008-05-16, 14:19
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag tror mig ha något minne av att någon på FB skrivit att han provat "jaga drake" med folie och att det fungerat... Men det är bara nån enstaka person, jag antar att det är ett ganska ineffektivt sätt eller att röken smakar eller luktar väldigt vidrigt, annars skulle det nog vara populärare att röka...

Men prova för all del om du har väldigt stor stash, och glöm inte att berätta för oss andra hur det gick...
Tjenare!! Joo det går skit bra att röka sub, men ruset avtar snabbare en om man använder det som man ska (snorta)....*L*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in