Tackar för era svar, diako o Cypher..
Saken är den att jag egentligen är någon form av nykter bensonarkoman som får återfall då och då.. Jag har således genomlidit ett otal riktigt riktigt hemska avtändningar genom åren, särskilt på alprazolam... Några av dom har varit i princip cold turkey från att ha gått på höga doser under längre tid. Så jag vet vad det kan innebära att tvingas bita i gräset ordentligt.
Jag har kämpat med det här bensoberoendet i många år och har lyckats få det till att jag visserligen fortfarande får återfall då och då men jag tar åtminstone relativt låga doser och jag håller inte på särskilt länge innan jag tar mig i kragen och slutar igen. Den här hösten har varit kämpig, så jag började halka in på benson igen men tänkte att jag skulle pröva med ett substitut istället och se om det skulle vara lättare att hantera. Jag har aldrig varit ett fan av subutex men just nu klickade det och jag gillade det verkligen. Så tiden gick och jag insåg att det gått två veckor. Nu ligger jag på 4mg om dagen och ska börja trappa ned härifrån och när jag är klar så är målet att lägga allt på hyllan. Jag trodde inte att det skulle vara så lätt att byta ett beroende mot ett annat eftersom jag aldrig riktigt gillat sub, men nu plötsligt så hade väl mina receptorer ändrat sig.
Så Cipher: ja, jag har tillgång till valium men ska vara så sparsam som möjligt med dom. när subutexen är ur kroppen så ska diazepamen det också, och inget av dom ska in igen när resan är över! Jag har fyra sub kvar så jag borde kunna trappa ned i ett lugnt tempo, men jag vill få det avklarat så fort som möjligt och sen gör jag mig av med resten innan jag börjar få några dumma ideer.