2008-12-18, 17:09
  #1405
Medlem
tog minst 4 mg i minst en månad, funkat perfekt att käka typ 200 mg tramadol mot abs o alvedon mot svettningarna. rekommenderar det.

sen när man bestämt sig för att softa ett tag är det bara chilla ner. man måste plocka fram det starka psyket o ta fram krigaren i sig...

mvh
Citera
2008-12-19, 00:02
  #1406
Bannlyst
Tackar för era svar, diako o Cypher..

Saken är den att jag egentligen är någon form av nykter bensonarkoman som får återfall då och då.. Jag har således genomlidit ett otal riktigt riktigt hemska avtändningar genom åren, särskilt på alprazolam... Några av dom har varit i princip cold turkey från att ha gått på höga doser under längre tid. Så jag vet vad det kan innebära att tvingas bita i gräset ordentligt.

Jag har kämpat med det här bensoberoendet i många år och har lyckats få det till att jag visserligen fortfarande får återfall då och då men jag tar åtminstone relativt låga doser och jag håller inte på särskilt länge innan jag tar mig i kragen och slutar igen. Den här hösten har varit kämpig, så jag började halka in på benson igen men tänkte att jag skulle pröva med ett substitut istället och se om det skulle vara lättare att hantera. Jag har aldrig varit ett fan av subutex men just nu klickade det och jag gillade det verkligen. Så tiden gick och jag insåg att det gått två veckor. Nu ligger jag på 4mg om dagen och ska börja trappa ned härifrån och när jag är klar så är målet att lägga allt på hyllan. Jag trodde inte att det skulle vara så lätt att byta ett beroende mot ett annat eftersom jag aldrig riktigt gillat sub, men nu plötsligt så hade väl mina receptorer ändrat sig.

Så Cipher: ja, jag har tillgång till valium men ska vara så sparsam som möjligt med dom. när subutexen är ur kroppen så ska diazepamen det också, och inget av dom ska in igen när resan är över! Jag har fyra sub kvar så jag borde kunna trappa ned i ett lugnt tempo, men jag vill få det avklarat så fort som möjligt och sen gör jag mig av med resten innan jag börjar få några dumma ideer.
Citera
2008-12-20, 11:59
  #1407
Medlem
Har tagit 1 mg subutex i torsdags och 1mg igår.. det var ca 20 timmar sedan jag tog något sist.. hade tänkt ge mig på tjacket nu.. är det ok el kan det vara farligt??
Citera
2008-12-20, 12:36
  #1408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Exakt2_
Har tagit 1 mg subutex i torsdags och 1mg igår.. det var ca 20 timmar sedan jag tog något sist.. hade tänkt ge mig på tjacket nu.. är det ok el kan det vara farligt??

Absolut no problemos, kör regelbundet på sub och brukar även i bland kombinera det lite med tjack för att få ner pupillerna, har pajjat magen pga många års flitigt tjack-användande så jag kan inte hålla igång så länge i racen, suben brukar funka fint att kliva ner på, ett jävla slöseri på sub men det är absolut ingen fara...
Citera
2008-12-20, 13:36
  #1409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av am.fetamin
Absolut no problemos, kör regelbundet på sub och brukar även i bland kombinera det lite med tjack för att få ner pupillerna, har pajjat magen pga många års flitigt tjack-användande så jag kan inte hålla igång så länge i racen, suben brukar funka fint att kliva ner på, ett jävla slöseri på sub men det är absolut ingen fara...

OK dte låter ju bra.. att dricka lite öl till tjacket går me bra el? el kanske inte är så bra när man tagit det igår
Citera
2008-12-20, 15:07
  #1410
Medlem
lingontutas avatar
Tjack om man råkat ta lite för mycket sub är också bra om man vill plana ut och slippa besöka porslinguden. Tycker att tjack och sub är en hyfsad kombo om man reglerar det rätt.
Citera
2008-12-24, 02:26
  #1411
Medlem
hcuos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Hej gott folk.

ska sluta (för ett tag i a f) med subbandet. undrar om vilka tips ni har för att underlätta övergången till att bli "normal" igen...

subbat till och frång ganska mkt sedan augusti. de senaste 2 månaderna har det eskalerat och känner knappast nån rus längre. tar en halva 8 mg utan att det kickar...

tänkte trappa ner med små doser i några dagar, sedan benzo i typ 3 dagar. har sedan sömntabbletter för en vecka framåt.

känner egentligen inget sug, mentalt blir dock allt grått och mörkt. svettas som en gris dock. särskildt nattetid. får även ont i högerfot på ett skumt sätt.. detta på dagen innan jag kommer hem och kickar med subbet...

som sagt att goda tips och råd är välkommna...

tack på förhand för alla som engagerar sig och hjälper mig!

mvh D.

Lite sen med att svara men va fan man kan inte få allt
Jag körde rätt hårt under vintern/våren med subben själv så man hamnade till slut i ett fysiskt beroende, va lite drygt i början när man inte hade lust att sluta riktigt än så man fick hålla på och jaga sub eller andra opioider.
I alla fall, när sommaren började närma sig kom jag fram till att det va ohållbart att fortsätta sådär, så jag laddade upp med diazepam för dom första dagarna efter andra veckan va mina fysiska besvär borta, men det som funkade bäst för mig va faktist WoW, ersätt ett beroende med ett annat ^^
Nej men att hitta ett kul spel brukar funka rätt bra för dom dagarna när man inte har lust att hitta på nåt utomhus, så det är ett hett tips.
Personligen blev det ett uppehåll på ca 4 månader men nu har man lite mer självdisciplin och kör högst 3 dar i veckan
Citera
2008-12-25, 20:28
  #1412
Medlem
Det finns säkert svar på denna fråga någonstans i denna evighetstråd. Men det var ett tag sen jag tog sub och minns inte hur lång tid det tog innan det slog till/den började verka. En timme eller nåt? Har smält den under tungan.
Citera
2008-12-25, 22:11
  #1413
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hcuo
Lite sen med att svara men va fan man kan inte få allt
Jag körde rätt hårt under vintern/våren med subben själv så man hamnade till slut i ett fysiskt beroende, va lite drygt i början när man inte hade lust att sluta riktigt än så man fick hålla på och jaga sub eller andra opioider.
I alla fall, när sommaren började närma sig kom jag fram till att det va ohållbart att fortsätta sådär, så jag laddade upp med diazepam för dom första dagarna efter andra veckan va mina fysiska besvär borta, men det som funkade bäst för mig va faktist WoW, ersätt ett beroende med ett annat ^^
Nej men att hitta ett kul spel brukar funka rätt bra för dom dagarna när man inte har lust att hitta på nåt utomhus, så det är ett hett tips.
Personligen blev det ett uppehåll på ca 4 månader men nu har man lite mer självdisciplin och kör högst 3 dar i veckan
Om personen som ska sluta med det inte redan är beroende av WoW det vill säga. Annars är det ett mycket bra sätt att ersätta ett beroende med ett annat om inte annat kan man använda någon annan drog tills man har blivit av med Buprenorfin beroendet för då är det ändå lättare att kliva av drogen som man har använt till avtändningen än att kliva av direkt från Buprenorfin om man har varit beroende av det en längre tid.
Citera
2008-12-26, 15:01
  #1414
Medlem
Ciphers avatar
Chiffer här...

Jag är beroende utav subutex igen. Mitt lilla lager har dock börjat sina, och tillgången är mager. Har en näve fentanyl liggandes; närmare bestämt tio plåster á 72 timmar. Hur långt efter sista intag utav buprenorfin kan jag få ut full effekt utav fentanylet?
Citera
2008-12-27, 19:17
  #1415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marlow9
Det finns säkert svar på denna fråga någonstans i denna evighetstråd. Men det var ett tag sen jag tog sub och minns inte hur lång tid det tog innan det slog till/den började verka. En timme eller nåt? Har smält den under tungan.
Som sagt; svaret finns med all säkerlighet här på sidan om man orkar söka ett dygn eller så, men jag tyckte det gick smidigare så här (jag är mrdveten om att det kommer att svida i somliga ögon): Hur lång tid tar det innan sub verkar om man smälter det under tungan? Tacksam för svar.
Citera
2008-12-27, 22:25
  #1416
Medlem
Ciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlow9
Som sagt; svaret finns med all säkerlighet här på sidan om man orkar söka ett dygn eller så, men jag tyckte det gick smidigare så här (jag är mrdveten om att det kommer att svida i somliga ögon): Hur lång tid tar det innan sub verkar om man smälter det under tungan? Tacksam för svar.
Det beror på hur van man är, vilka doser man tar, et cetera. Första gångerna kunde det ta 40-60 minuter innan jag kände av det, men nu när jag skjuter det känner jag det direkt, och har full effekt ganska snart, inom 15 minuter.

Att smälta det under tungan fungerar bra om det är lite större mängder (i nybörjarsamanhang), alltså så det är en hel bit — säg tre milligram — och inte bara lite pulver som sköljs bort utav saliv osv.

Men om vi antar att det tas upp bra, och så vidare, så bör man känna av rusets effekter inom 20-40 minuter. Något mer exakt svar än så tror jag inte du kan komma att få, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in