2015-08-10, 22:56
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horse
Och om man inte känner något även om man dragit 4mg?

Utan tolerans?
Citera
2015-08-11, 12:45
Medlem
sandra92s avatar
Fått tag i ngr Subutex 8or, men undrar nu om jag kanske blivit blåst. De är ovala o vita med en skåra i mitten på båda sidor. Bara fått Subutex en gång förut men då har jag för mig där va tryckt en b8:a på ena sidan.

Går även på programmet - 24mg om dagen. Hur stor dos bör jagvta nu för att få ett rus? Nasalt vs iv
Senast redigerad av sandra92 2015-08-11 kl. 12:48.
Citera
2015-08-11, 15:45
Medlem
KastaMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Fått tag i ngr Subutex 8or, men undrar nu om jag kanske blivit blåst. De är ovala o vita med en skåra i mitten på båda sidor. Bara fått Subutex en gång förut men då har jag för mig där va tryckt en b8:a på ena sidan.

Går även på programmet - 24mg om dagen. Hur stor dos bör jagvta nu för att få ett rus? Nasalt vs iv

Buprenorfin har ett "tak" på ca 32mg där du helt enkelt inte får bättre effekt. Om man räknar på biotillgängligheten sublingualt (30%) så bör du få i dig ca 7.2mg om dagen utav dosen ifrån programmet. Tar du det nasalt så tas ca 60% upp och vid IV nästan allt. I din sits, försiktig som man är, hade jag nog börjat med 4mg IV och jobbat mig uppåt ifrån det. Bupe har ändå inte mycket kick att tala om. Tänk på att filtrera noga och inte göra en vana av att skjuta sub!
Citera
2015-08-11, 15:58
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:

Vad annars tror du att de skulle vara?

Hemmapressade b8r finns det nog få av.

Franska Subutex av ny sort än de vanliga vet man aldrig.

De flesta Subutex kommer ofta med en märkning B8 och/eller ett svärd.

Ta kontakt med den du fick dem av?

Eller tugga i dig tabletten och hoppas på der bästa.

Läste att du dessuom troligtvis har tolerans.

Kan vara Subuxone också. Fast de som är ovala tror jag inte krängs här i Europa.
Citera
2015-08-12, 18:13
Medlem
horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Utan tolerans?

Inte brukat på 3-4 månader
Citera
2015-08-12, 20:05
Medlem
Dexter007s avatar
Går det att boosta sub med diazepam utan att somna? Dragit i mig cirka 3mg sub och har tagit 20mg diazepam imorse. BLir ju fan bara trött, kontrat med koffein men känner mig inte så go som jag borde vara. Ta mer sub ller benso? Vill inte sova bort ruset.

Tror det kan vara så att rc opiater ja har kört har höjt min tolerans en del tyvärr.
Citera
2015-08-12, 20:16
Medlem
RapLifes avatar
Citat:

Det är väl svenska Buprenorfin 8mg från programmet? Dom står det väl inte B8 på längre? Inte heller något "svärd" utan bara vanlig brytskåra.
Citera
2015-08-12, 21:52
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Det är väl svenska Buprenorfin 8mg från programmet? Dom står det väl inte B8 på längre? Inte heller något "svärd" utan bara vanlig brytskåra.

Ser dem ut så? Ok. Är inte med i prograet.
Citera
2015-08-13, 00:26
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife

Dom är ju sexkantiga?
Citera
2015-08-13, 11:58
Medlem
CoopColas avatar
Har inte läst hela tråden, men har sökt runt lite.. folk verkar gilla de franska suben mot mer än de svenska.. varför är det så? Jag och mina polare tar nasalt och/eller riktat beroende på mängd som ska tas in.. Vi märker så ingen skillnad på dem, så vad är grejen? På vilket sätt är de franska bättre? Är dom det eller inbillar folk sig? Är ju lika mkt av det aktiva ämnet..
Citera
2015-08-13, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Har inte läst hela tråden, men har sökt runt lite.. folk verkar gilla de franska suben mot mer än de svenska.. varför är det så? Jag och mina polare tar nasalt och/eller riktat beroende på mängd som ska tas in.. Vi märker så ingen skillnad på dem, så vad är grejen? På vilket sätt är de franska bättre? Är dom det eller inbillar folk sig? Är ju lika mkt av det aktiva ämnet..

Tycker inte heller det spelar någon roll. Dock så är ju vissa allergiska mot naloxonet som finns i subuxone, och därför föredrar de franska subutexen. Själv tycker jag om citrussmaken i subuxone. Blev själv öm/fick ont i lederna när jag bara körde subuxone under en period, om det hade och göra med naloxonet låter jag vara osagt.
Citera
2015-08-13, 16:12
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Dom är ju sexkantiga?

Det är Suboxone.

http://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20100715000112
http://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20091210000229
http://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20100716000029

Dessa får dom som jag känner som är med i programmet sen dom slutade använda varumärket Subutex i Sverige. Nr 2 matchar din beskrivning va? 8mg buprenorfin, inget naloxon, precis som Subutex oavsett om det gäller franska idag eller svenska medans Subutex fortfarande salufördes på svenska marknaden.

Är franska Subutex bättre än svenska buprenorfin var det någon som frågade. Det borde dom inte vara. Men isåfall var inte roppar bättre än flunisar heller? Var inte blå valium bättre än stess?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in