2015-08-09, 19:57
Medlem
boredomss avatar
Nejnej det går fint. Naloxonet ställer väl till besvär om du ska skjuta, men även då ska det gå. Du kommer få ett fint rus men enligt mig är det väldigt stor skillnad mellan -utex och -oxone.
Citera
2015-08-09, 20:27
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrshylock
Subuxone - går den att krossa och sniffa....eller ställer naloxonet i den till besvär?

Går alldeles utmärkt. Dock medkommer fler biverkningar och man behöver ta lite större dos (än om man skulle ta Buprenorfin utan naloxon)
Citera
2015-08-10, 15:08
Medlem
Sallinskiis avatar
Läste lite av tidigare inlägg på sidan men har nog en lite ytterligare fråga..

Jag tar subuTEX någongång gång då och då, och de snortas alltid, denna gången kunde jag bara komma över suboXONE som jag aldrig provat innan..

En normal nasal dos för mig på subuTEX brukar ligga på 1mg vilket jag blir perfekt avslappnad och påverkad av.

Hur ligger de till med suboXONE, är de någon skillnad rusmässigt och är de lika dospotent nasalt som subuTEX?

Och vad jag har uppfattat så är naloxonet i suboXONE endast där för att de inte ska gå att skjuta IV väl?

Förlåt om de är en "noob fråga" eller om jag kunde bläddrat ett par sidor bak och hittat liknande svar.

Mvh.
Citera
2015-08-10, 15:15
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sallinskii

Jag tar subuTEX någongång gång då och då, och de snortas alltid, denna gången kunde jag bara komma över suboXONE som jag aldrig provat innan..

En normal nasal dos för mig på subuTEX brukar ligga på 1mg vilket jag blir perfekt avslappnad och påverkad av.

Hur ligger de till med suboXONE, är de någon skillnad rusmässigt och är de lika dospotent nasalt som subuTEX?

Och vad jag har uppfattat så är naloxonet i suboXONE endast där för att de inte ska gå att skjuta IV väl?

Förlåt om de är en "noob fråga" eller om jag kunde bläddrat ett par sidor bak och hittat liknande svar.

Mvh.

De gånger jag tagit Suboxone har jag behövt mer än om jag tagit Subutex. T ex 2 mg Subutex eller 2,5-3 mg Suboxone. Och jag är inte ensam om att behöva större dos Suboxone. Misstänker att det har att göra med Naloxonet. Desssutom har Suboxone fler biverkningar och det är garanterat Naloxonets fel.
Citera
2015-08-10, 17:26
Medlem
boredomss avatar
Citat:

Mvh.

Som KringEx säger så är suboxone helt enkelt en sämre drog. Du får ett sämre rus och du måste ta större mängd, och detta är naloxonens fel. Men det är fortfarande en väldigt kraftig opiat och man kan må jävligt bra på suboxone också.
Citera
2015-08-10, 18:06
Medlem
Sallinskiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Som KringEx säger så är suboxone helt enkelt en sämre drog. Du får ett sämre rus och du måste ta större mängd, och detta är naloxonens fel. Men det är fortfarande en väldigt kraftig opiat och man kan må jävligt bra på suboxone också.

Jo jag tror jag märkte de med dosstorlekarna, börja med 1mg nasalt, nu har jag nog fan fått i mig ~ 2-2.5mg och nu kom allt som ett brev på posten, fan nästan stadie till att nodda haha... Skulle kanske inte fyllt på så snabbt/friskt?

Men de andra biverkningar ni nämnde än subutex ger, vad/vilka är dessa?

Mvh.
Citera
2015-08-10, 18:16
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Jo jag tror jag märkte de med dosstorlekarna, börja med 1mg nasalt, nu har jag nog fan fått i mig ~ 2-2.5mg och nu kom allt som ett brev på posten, fan nästan stadie till att nodda haha... Skulle kanske inte fyllt på så snabbt/friskt?

Men de andra biverkningar ni nämnde än subutex ger, vad/vilka är dessa?

Mvh.

Det tar längre tid innan man känner av Suboxone.
Subutex börjar jag känna av efter 20-25min (nasalt) Peak efter ca 1 timma
Suboxone börjar jag känna av efter ca 40-45min (nasalt) Peak efter ca 1,5 timma
Och det måste ha med Naloxonet att göra, att Suboxone är segare
Citera
2015-08-10, 18:47
Medlem
horses avatar
När peakar subutex via nasalt intag?
Citera
2015-08-10, 19:02
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horse

1-1,5 timma
Citera
2015-08-10, 19:16
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:

1h om du hinner med ett runk efter att du dragit näsan.

Ps. Detta ska Nemesis1 praktiserat under sina Subutex scheman.; har han skrivit..Ds.

R.I.P.
Citera
2015-08-10, 19:38
Medlem
horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
1-1,5 timma

Och om man inte känner något även om man dragit 4mg?
Citera
2015-08-10, 19:48
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
1h om du hinner med ett runk efter att du dragit näsan.

Ps. Detta ska Nemesis1 praktiserat under sina Subutex scheman.; har han skrivit..Ds.

R.I.P.

Haha. Rip

Citat:
Och om man inte känner något även om man dragit 4mg?

Då är det inte sub du har tagit eller så har du brukat någon annan opiat som har gett dig tolerans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in