2014-08-31, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UglyVirgin
Var köper du dina?
Stockholm eller Småland, samma pris.

Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Aldrig märkt av det. står inte ens som en biverkan på fass.. däremot ökat tårflöde står, och har märkt..

Äter du ngra andra medicen?om ej, gå till ögondoktorn..
Får nog ringa dit någon dag. Har alltid haft det problemet
Citera
2014-08-31, 13:23
Medlem
twisterellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twisterella
Jag tänkte dricka typ en flaska vin ikväll och några timmar senare ta 1mg Sub. Har vid tidigare tillfällen druckit betydligt mer alkohol än så och tagit som minst 80mg Oxy efter utan problem, så det här borde väl inte vara någon fara?
Jag önskar att jag hade skippat Subben kan jag säga. Drack mitt vin och så blev det några drinkar också. Sen åkte Subben fram när jag var rätt full och jag drog då inte bara i mig 1mg utan ca 5mg blev det sammanlagt. Glömde dessutom bort att ta Postafen innan som jag alltid gör annars. Mådde i alla fall inte dåligt under själva ruset, men gårdagen var inte rolig direkt. Jag kunde inte äta något på hela dagen utan att spy och knappt dricka något heller.
Senast redigerad av twisterella 2014-08-31 kl. 14:01.
Citera
2014-08-31, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moltisantis
Jag har ätit Subutex i snart åtta år och tagit två stycken om dagen ungefär under dessa åtta år. Har några frågor.

Man blir så torr i ögonen av Sub, tårkanalen torkar till och särskilt på natten är det torrt. Det värsta är när man vaknar på morgonen, det går ju inte att se någonting på en halvtimme fan.

Är detta farligt för ögonen i längden?

En annan fråga är priset, jag betalar 150 kr. Är det bra pris för 10pack?

Sexlusten blev mycket bättre i början men nu är det varken eller liksom... Till slut försvinner den va?!

Känner ni några Subutex-beroende som kunnat lägga av för alltid och leva ett drogfritt liv?

Torr i ögonen blev jag också när jag länge dagligen på sub, så ögonen blev lite röda och det motverkade jag med Clear Eyes. Fick torra händer också, liksom sprickor i fingrarnas hud. Sen när jag låg med min tjej fick jag hela tiden svamp i skrevet. Naturligtvis mycket mer infektioner på huden, och ofta minibölder UNDER huden.

Nej, jag vet ingen som brytit långvarigt dagligt submissbruk.
Sexlusten är kass ja, men pröva amfetamin om du verkligen vill ha sex. Det hade jag. 1500 för 10 är normalt.
Citera
2014-08-31, 17:14
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moltisantis

Sexlusten blev mycket bättre i början men nu är det varken eller liksom... Till slut försvinner den va?!

Känner ni några Subutex-beroende som kunnat lägga av för alltid och leva ett drogfritt liv?

Jag tog sub i 4a år kanske 3.. innan det var det svagare opioider, så var redan beroende men på en helt annan nivå. Men när jag började med subben fastnade jag på riktigt. snabbt blev det ett dagligt bruk, toleransen steg och efter ca 1 år (tror jag, kan vara 1-3år ialf..) började skjuta varje 8a för att slippa ta pyttelinor..

Hade jobb, så var abbsad på jobbet ofta, vilket tärde på mitt mående. Vid semestertiderna la jag in mig för att tända av, 3 år irad.. d´Jag tog återfall efter ngra mån varje gång.. fjärde satsningen gjorde jag ned trappning under ett kvartal som var superbra! då hinner man förbereda sig, berätta för kompisar som tar subb att man kommer hålla sig borta.. Då gick jag på NA efteråt (ngra möten, för det var rätt piss, AA var bättre men där passade inte mina problem in.. höll mig sammanlagt ett halvår tror jag utan droger. sen tog jag återfall på sub som gick snabbt över till heroin som jag fortsatte med i ca 1,5 2 år.

Sen sub programmet i 1 år

Men det var lika pissigt som att vara subberoende utanför. bara med mer regler, möten pissprov och samma smygande och döljande för de som jag inte ville berätta för

Jag känner att programmet inte gjorde mig ett dugg bättre. Bara att åka långt varje dag bara för att säga hej, visa snoppen, kissa och sedan få sitt piller och sen dra känns meningslöst. Inga kurser, inga terapeuter, antabus för att fortsätta för att man var på krogen 1 gång i veckan..

Har dock ingen vilja att vara helt drogfri, vill kröka ibland, ta mdma ibland osv. Så ett drogfritt liv för för mig känns svårt just nu. Viktigaste för mig är ett beroende fritt liv. För känslan att inte behöva sminka armarna eller dölja dom, slippa jakten, slippa svettas som en boxare i 12e rond på bussen och franförallt att kunna säga ja till vänner om dom frågar om jag vill göra ngt, istället för att ljuga för dom...

Det jag menar med det här är att det kraftiga lidandet av att tända av (utan nedtrappning). Är guld värt när beroendet släpper greppet.

Kåtheten vet jag intebmycket om då den varken minskade eller ökade under mina opioid erfarenheter. Jag prioriterade bort det, men lusten fanns.

Kör på, lägg in dig och kämpa! Tänk på att sub absen sitter ett par Veckor..

Lycka till<3<3
Senast redigerad av Bangar_inte 2014-08-31 kl. 17:17.
Citera
2014-08-31, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micehunter
Torr i ögonen blev jag också när jag länge dagligen på sub, så ögonen blev lite röda och det motverkade jag med Clear Eyes. Fick torra händer också, liksom sprickor i fingrarnas hud. Sen när jag låg med min tjej fick jag hela tiden svamp i skrevet. Naturligtvis mycket mer infektioner på huden, och ofta minibölder UNDER huden.

Nej, jag vet ingen som brytit långvarigt dagligt submissbruk.
Sexlusten är kass ja, men pröva amfetamin om du verkligen vill ha sex. Det hade jag. 1500 för 10 är normalt.
Man blir förmodligen lite hypokondrisk

Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Jag tog sub i 4a år kanske 3.. innan det var det svagare opioider, så var redan beroende men på en helt annan nivå. Men när jag började med subben fastnade jag på riktigt. snabbt blev det ett dagligt bruk, toleransen steg och efter ca 1 år (tror jag, kan vara 1-3år ialf..) började skjuta varje 8a för att slippa ta pyttelinor..

Hade jobb, så var abbsad på jobbet ofta, vilket tärde på mitt mående. Vid semestertiderna la jag in mig för att tända av, 3 år irad.. d´Jag tog återfall efter ngra mån varje gång.. fjärde satsningen gjorde jag ned trappning under ett kvartal som var superbra! då hinner man förbereda sig, berätta för kompisar som tar subb att man kommer hålla sig borta.. Då gick jag på NA efteråt (ngra möten, för det var rätt piss, AA var bättre men där passade inte mina problem in.. höll mig sammanlagt ett halvår tror jag utan droger. sen tog jag återfall på sub som gick snabbt över till heroin som jag fortsatte med i ca 1,5 2 år.

Sen sub programmet i 1 år

Men det var lika pissigt som att vara subberoende utanför. bara med mer regler, möten pissprov och samma smygande och döljande för de som jag inte ville berätta för

Jag känner att programmet inte gjorde mig ett dugg bättre. Bara att åka långt varje dag bara för att säga hej, visa snoppen, kissa och sedan få sitt piller och sen dra känns meningslöst. Inga kurser, inga terapeuter, antabus för att fortsätta för att man var på krogen 1 gång i veckan..

Har dock ingen vilja att vara helt drogfri, vill kröka ibland, ta mdma ibland osv. Så ett drogfritt liv för för mig känns svårt just nu. Viktigaste för mig är ett beroende fritt liv. För känslan att inte behöva sminka armarna eller dölja dom, slippa jakten, slippa svettas som en boxare i 12e rond på bussen och franförallt att kunna säga ja till vänner om dom frågar om jag vill göra ngt, istället för att ljuga för dom...

Det jag menar med det här är att det kraftiga lidandet av att tända av (utan nedtrappning). Är guld värt när beroendet släpper greppet.

Kåtheten vet jag intebmycket om då den varken minskade eller ökade under mina opioid erfarenheter. Jag prioriterade bort det, men lusten fanns.

Kör på, lägg in dig och kämpa! Tänk på att sub absen sitter ett par Veckor..

Lycka till<3<3
Jag hade utan att tveka betalat varenda krona jag har för att bli av med detta beroende. Synd att man inte kan söva ner sig och ligga nedsövd tills suben är ute ur systemet!
Citera
2014-09-01, 23:48
Medlem
Klippte subben för ca 3 veckor sedan, tagit tramadol sporadiskt sen dess (ca 3-4 ggr i veckan). Även lagt benson bakom mig sen 1 vecka tillbaka, hade sobril utskrivet men köpte även mängder av iktro, xanor och valium-
Köpte en sub ikväll, drar första näsan runt 7 och sen dess uppemot 2 mg. Men tycker inte den slår, kan det vara så att min tolerans i princip är oförändrad, fast jag inte tagit det på ca 3 veckor? Har trammen sjutit upp atn?

fyfan, jag som brukat sub då och då i ca 2 år, egentligen väldigt sällan, till att ha tagit det under ca en månads tid under sommaren, och jag vaknar nu helt dyngsur och har en typ av obehaglig sömn när jag inte har opiater i mig. Även jag känner igen det här med ögonen, att de börjar rinna när jag inte tagit subb, även nästäppa osv, listan kan göras lång som ni alla vet. Vill knappt veta hur det är för er som har brukat denna drog under en längre tid..
Även rökt cb i princip dagligen nu under 3 år, sömnproblem har jag alltid haft men det har ju inte blivit enklare direkt.
Citera
2014-09-02, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Klippte subben för ca 3 veckor sedan, tagit tramadol sporadiskt sen dess (ca 3-4 ggr i veckan). Även lagt benson bakom mig sen 1 vecka tillbaka, hade sobril utskrivet men köpte även mängder av iktro, xanor och valium-
Köpte en sub ikväll, drar första näsan runt 7 och sen dess uppemot 2 mg. Men tycker inte den slår, kan det vara så att min tolerans i princip är oförändrad, fast jag inte tagit det på ca 3 veckor? Har trammen sjutit upp atn?

fyfan, jag som brukat sub då och då i ca 2 år, egentligen väldigt sällan, till att ha tagit det under ca en månads tid under sommaren, och jag vaknar nu helt dyngsur och har en typ av obehaglig sömn när jag inte har opiater i mig. Även jag känner igen det här med ögonen, att de börjar rinna när jag inte tagit subb, även nästäppa osv, listan kan göras lång som ni alla vet. Vill knappt veta hur det är för er som har brukat denna drog under en längre tid..
Även rökt cb i princip dagligen nu under 3 år, sömnproblem har jag alltid haft men det har ju inte blivit enklare direkt.

Du kke blev lurad. köpt mjölkpulver?
Citera
2014-09-02, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Du kke blev lurad. köpt mjölkpulver?

Nejnej, känner av men tycker jag borde känna mer då jag inte tagit den på en bra tid. det var vanliga franska subb 8or i paket. dessutom köpte jag det av en polare, så det är garanterat subb.
Citera
2014-09-02, 19:16
Medlem
Psychoramas avatar
Jag är absolut ingen novis när det gäller opioder/Opiater men undrar bara hur lång tid det brukar ta för er att nå full effekt på Subutex eller Suboxone nasalt?

Just nu har jag tagit kombinationen Gabapentin + Sub.. Tog 2mg för 40 min sen men upplever inte att full effekt har nåtts. Tycker det borde gå snabbare. Normala pupiller och ingen opivärme än.. Visst känner jag av det, gjorde jag redan efter nån kvart men hur lång tid brukar det ta för er att nå full effekt?

Mvh
Citera
2014-09-02, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Jag är absolut ingen novis när det gäller opioder/Opiater men undrar bara hur lång tid det brukar ta för er att nå full effekt på Subutex eller Suboxone nasalt?

Just nu har jag tagit kombinationen Gabapentin + Sub.. Tog 2mg för 40 min sen men upplever inte att full effekt har nåtts. Tycker det borde gå snabbare. Normala pupiller och ingen opivärme än.. Visst känner jag av det, gjorde jag redan efter nån kvart men hur lång tid brukar det ta för er att nå full effekt?

Mvh

Brukar känna av subben ganska omgående, man blir lite varm i kroppen och go, sen så "stegrar" det under en lång tid med tanke på subbens långa halveringstid, sen har jag aldrig prövat gabapentinet men har hört att den ska boosta. Att inta 2 mg direkt nasalt är ganska mycket för min del, och då har jag ändå en viss tolerans. Brukar du opiater dagligen?

Mvh
Citera
2014-09-02, 23:00
Medlem
views avatar
Hej allihopa! Det är så att jag ska köpa lite subutex om några dagar. Jag har provat på sub förut och den gången så spydde jag uppskattningsvis 22 gånger. Nu har jag läst att flera har skrivit att man ska införskaffa postafen för att motverka illamåendet och då har jag en fråga. Det är så att jag har theralen på dropp hemma som jag använder ibland när jag behöver sova lite extra mycket och tänkte höra om det också fungerar istället för postafen ? Kanske tom bättre ?

Vilken dos tycker ni att jag ska börja med, sist jag tog opiater var kanske 6-7 år sedan så någon tolerans är inte att tala om!

Tacksam för svar.

Mvh
Citera
2014-09-03, 00:32
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Brukar känna av subben ganska omgående, man blir lite varm i kroppen och go, sen så "stegrar" det under en lång tid med tanke på subbens långa halveringstid, sen har jag aldrig prövat gabapentinet men har hört att den ska boosta. Att inta 2 mg direkt nasalt är ganska mycket för min del, och då har jag ändå en viss tolerans. Brukar du opiater dagligen?

Mvh
Ruset stegrade endel strax efter inlägget. Tog väl 1,5h innan jag uppnådde fullt rus
Nej, brukar inte ta opiater/opioder dagligen. Ärlite av en periodare. Dock har jag till och från brukat en del tramadol(inte mycket), Buryr-Fentanyl 3-4ggr och Suboxone 4-5ggr de senaste 2 veckorna.

Det verkar som att just Suboxone funkar sämre på mig än vanlig Subutex. Värt att nämna är att jag verkar ha en naturligt hög tolerans mot opis överlag trots att jag inte brukar dem så ofta.

2mg Sub, helt utan tolerans brukar vara lagom för mig. Inte ett kraftigt rus men ok.

Innan jag började bruka dessa 3 opis för två veckor sen va det drygt ett halvår sen jag tog någon opiod så toleransen ska i princip vara på noll. Antar att det är individuellt det där med toleransen trots om den ligger på noll.. Hört många som får ett kraftigt rus på 0,5mg utan tolerans. Sedan behöver jag 1,5-2mg trots att jag har noll tolerans eller lite.

Märker andra här att just Suboxone ger klenare effekt än Subutex vid nasalt bruk? Eller är det bara inbillning? Naloxonet är väl bara aktivt vid IV bruk om jag fattat rätt?

Dock fick jag ett starkt rus nu idag när jag blandade 2mg sub(lite opi tolerans) med 2800mg Gabapentin(Helt utan tolerans) Noddade fint 3-4 timmar förut på denna kombo(som jag förövrigt rekommenderar). Har även lite benzo i systemet.

Mvh
Senast redigerad av Psychorama 2014-09-03 kl. 00:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in