Citat:
Ursprungligen postat av
moltisantis
Sexlusten blev mycket bättre i början men nu är det varken eller liksom... Till slut försvinner den va?!
Känner ni några Subutex-beroende som kunnat lägga av för alltid och leva ett drogfritt liv?
Jag tog sub i 4a år kanske 3.. innan det var det svagare opioider, så var redan beroende men på en helt annan nivå. Men när jag började med subben fastnade jag på riktigt. snabbt blev det ett dagligt bruk, toleransen steg och efter ca 1 år (tror jag, kan vara 1-3år ialf..) började skjuta varje 8a för att slippa ta pyttelinor..
Hade jobb, så var abbsad på jobbet ofta, vilket tärde på mitt mående. Vid semestertiderna la jag in mig för att tända av, 3 år irad.. d´Jag tog återfall efter ngra mån varje gång.. fjärde satsningen gjorde jag ned trappning under ett kvartal som var superbra! då hinner man förbereda sig, berätta för kompisar som tar subb att man kommer hålla sig borta.. Då gick jag på NA efteråt (ngra möten, för det var rätt piss, AA var bättre men där passade inte mina problem in.. höll mig sammanlagt ett halvår tror jag utan droger. sen tog jag återfall på sub som gick snabbt över till heroin som jag fortsatte med i ca 1,5 2 år.
Sen sub programmet i 1 år
Men det var lika pissigt som att vara subberoende utanför. bara med mer regler, möten pissprov och samma smygande och döljande för de som jag inte ville berätta för
Jag känner att programmet inte gjorde mig ett dugg bättre. Bara att åka långt varje dag bara för att säga hej, visa snoppen, kissa och sedan få sitt piller och sen dra känns meningslöst. Inga kurser, inga terapeuter, antabus för att fortsätta för att man var på krogen 1 gång i veckan..
Har dock ingen vilja att vara helt drogfri, vill kröka ibland, ta mdma ibland osv. Så ett drogfritt liv för för mig känns svårt just nu. Viktigaste för mig är ett beroende fritt liv. För känslan att inte behöva sminka armarna eller dölja dom, slippa jakten, slippa svettas som en boxare i 12e rond på bussen och franförallt att kunna säga ja till vänner om dom frågar om jag vill göra ngt, istället för att ljuga för dom...
Det jag menar med det här är att det kraftiga lidandet av att tända av (utan nedtrappning). Är guld värt när beroendet släpper greppet.
Kåtheten vet jag intebmycket om då den varken minskade eller ökade under mina opioid erfarenheter. Jag prioriterade bort det, men lusten fanns.
Kör på, lägg in dig och kämpa! Tänk på att sub absen sitter ett par Veckor..
Lycka till<3<3