2016-08-05, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockenstugan
För en person med hyfsad tolerans är det helt riktigt det du säger. Däremot om individen ifråga inte har någon tolerans är det god potential för överdosering och andningdepp med enbart buprenorfin. Man ska komma ihåg att detta är en ordentligt dos potent opioid.

Mvh

Tja!:-)

För en som äter Tram eller citodon så kan sub anses vara en potent opiod, så det är nog en definitionsfråga.
Jag har dock aldrig hört eller läst om någon som har kolat av endast sub, utan det har alltid varit någon gaba-drog inblandad.

Mvh,
Karl
Citera
2016-08-05, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Tja!:-)

För en som äter Tram eller citodon så kan sub anses vara en potent opiod, så det är nog en definitionsfråga.
Jag har dock aldrig hört eller läst om någon som har kolat av endast sub, utan det har alltid varit någon gaba-drog inblandad.

Mvh,
Karl
Jo men så är det ju. Oftast är andra nedåt droger inblandade vid dödsfall av starka opiater/opioider men kanske främst med sub. Det jag menade är att det är möjligt för en opiatnaiv person om än sällsynt. Jo tramadol och kodein är ju svaga vid jämförelse med alla dom starkare preparaten. (Oxikodon, morfin, buprenorfin, metadon, fentanyl mm).
Citera
2016-08-06, 00:08
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Sub "stoppar" andra opis så vänta med oxyn 4-7dagar beroende på hur mkt du ska ta, alltid bättre att vänta lite längre för som du säger så är de slöseri på fina saker annars. Dock har jag hört att Tram ska funka fast att man tagit sub, vet inte om de stämmer?
Helt rätt med oxyn, tram fungerar dock på sub. rätt mysigt att blanda. Subn först dock, sen tram på kvällen.
Citera
2016-08-06, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det är mer ekonomisk att ta nasalt också (ca50%) mot under tungan (30%)

De där är bara sant vid micro doser resten blir slöseri då de mesta åker ner i magen
Citera
2016-08-06, 17:34
Medlem
Audacias avatar
Om man kört cirka 2-6mg/dag i ungefär 10 dagar, och sen kör någon dag på 1mg/dag, då borde man väl inte få en speciellt jobbig avtändning?

Har klippt cold turkey på Oxy flera gånger, och då legat på över 120mg/dag, utan att bli speciellt sjuk.
Citera
2016-08-06, 18:18
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOOSEMAN
De där är bara sant vid micro doser resten blir slöseri då de mesta åker ner i magen

Jag kan iallfall snorta stora linor utan att det börjar rinna ner i svalget. Så för mig slösas inget. Väldigt sällan det börjar åka ner men det har ju hänt. Tur att det är väldigt sällan åtminstone
Citera
2016-08-06, 20:44
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Om man kört cirka 2-6mg/dag i ungefär 10 dagar, och sen kör någon dag på 1mg/dag, då borde man väl inte få en speciellt jobbig avtändning?

Har klippt cold turkey på Oxy flera gånger, och då legat på över 120mg/dag, utan att bli speciellt sjuk.

Du är väl beroende av opioider sen innan? Har du inte något beroende sen tidigare och sen tagit sub i 10 dagar så nej, ingen direkt at att tala om.

Nu tror jag du kommer åka på en avtändning tyvärr.
Kör 1mg 3-4 dagar och sen 0,5mg 5 dagar så tror jag du minskar besvären ganska mycket.
Eller rotera, gå över till tramadol under en vecka.
Citera
2016-08-07, 07:57
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Du är väl beroende av opioider sen innan? Har du inte något beroende sen tidigare och sen tagit sub i 10 dagar så nej, ingen direkt at att tala om.

Nu tror jag du kommer åka på en avtändning tyvärr.
Kör 1mg 3-4 dagar och sen 0,5mg 5 dagar så tror jag du minskar besvären ganska mycket.
Eller rotera, gå över till tramadol under en vecka.
Att det blir en avtändning är jag beredd på, men frågan är om den behöver bli så överjävlig!?

Kan tyvärr inte köra Tramadol pga kramprisken!
Citera
2016-08-07, 10:36
Medlem
caecos avatar
Citat:
Att det blir en avtändning är jag beredd på, men frågan är om den behöver bli så överjävlig!?

Kan tyvärr inte köra Tramadol pga kramprisken!
Tror du klarar dig bra. Har du genomlidit flera avtändning på opiater tidigare så är det en annan femma.
Citera
2016-08-07, 12:16
Medlem
Citat:

Hur länge menar du med någon dag? det beror på hur länge du kör på. 10 dagar ger förmodligen ingen AT, men fortsätter du att ta efter det så finns risk för en mild AT
Citera
2016-08-11, 17:18
Medlem
nokos avatar
Någon som har erfarenhet av sub som plåster. Träffade en som kunde fixa 11mg subplåster till mig om jag ville. Tankar på det? Visste inte ens att det fanns i plåsterform slow release.

Trodde först att hon pratade om fentanyl, men nej det var sub.
Citera
2016-08-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noko
Någon som har erfarenhet av sub som plåster. Träffade en som kunde fixa 11mg subplåster till mig om jag ville. Tankar på det? Visste inte ens att det fanns i plåsterform slow release.

Trodde först att hon pratade om fentanyl, men nej det var sub.

Norspan, vanligt förekommande hos en del smärtpatienter.
Någon som kan svara varför det inte erbjuds inom laro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in