Citat:
jag har upprepat flera ggr att husnumret är en ickefråga, det spelar ingen roll om dom stod vid nr 6 eller 8,
det går att se en ljus bil från vilket av dom avstånden. Förhöret med bilvittneskillarna är trovärdigt oavsett nr.
Den "diskussionen" började för nån vecka sen då jag efterfrågade källa till nr 6, eftersom den uppgiften är maskad i förhöret.
Med det fanns/finns ingen källa, bara massa påståenden och cirkelresonemang.
Trådsanningen om nr 6 har växt fram i tråden för flera år sedan och med flera potentiella felkällor.
Din anekdotiska källa om killens namn kanske stämmer, kanske inte. Men när man kollar i tråden verkar det inte varit du som kläckte fram namnet, det dök upp från annat håll som ett antagande.
(anledningen att jag bemöter den här ickefrågan är det intressanta med hur trådsanningar fungerar och hur dom biter sig fast hos en del).
det går att se en ljus bil från vilket av dom avstånden. Förhöret med bilvittneskillarna är trovärdigt oavsett nr.
Den "diskussionen" började för nån vecka sen då jag efterfrågade källa till nr 6, eftersom den uppgiften är maskad i förhöret.
Med det fanns/finns ingen källa, bara massa påståenden och cirkelresonemang.
Trådsanningen om nr 6 har växt fram i tråden för flera år sedan och med flera potentiella felkällor.
Din anekdotiska källa om killens namn kanske stämmer, kanske inte. Men när man kollar i tråden verkar det inte varit du som kläckte fram namnet, det dök upp från annat håll som ett antagande.
(anledningen att jag bemöter den här ickefrågan är det intressanta med hur trådsanningar fungerar och hur dom biter sig fast hos en del).
Min "anekdotiska källa" stämmer, men jag förstår att det är en osäkerhet för dig - helt naturligt. Och om du läser mitt inlägg så ser du varför namnet inte kom från mig. Jag ville inte, av hänsyn till den släkting som inte ville att namnen skulle komma ut - samt av hänsyn till min källa, som jag har försökt att skydda här.
Men jag förstår ditt resonemang om hur s k trådsanningar kommer till - och ofta spinns vidare på, tills det blir en vedertagen "sanning". Det är farligt - och förvillar och leder bort från sanningen. Det är väl ändå sanningen, den riktiga, som vi vill nå?
Tack för din förklaring. Nu kanske vi kan släppa detta och gå vidare?
) att stigen genom Kohagen mynnade ut vid lekplatsen - och inte vid Hällristningsvägen - vilket jag har vetat och skrivit många gånger - precis som jag har vetat och skrivit många gånger att "Killarna" satt utanför Hällristningsvägen 6!