Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Varför är det så viktig i detta fall? Huvudsaken är väl att de stod utanför nr 6? (Och detta just för att man ska kunna få en uppfattning om vad/hur mycket killarna kan ha sett av bilen på cykelvägen.)
Personligen fick jag höra namnen genom en person för flera år sedan, som hade fått det berättat för sig av en släkting till en av killarna. Den som var släkt med den ene killen påtalade en önskan om att namnen inte skulle komma ut. De ville kanske lämnas ifred. Så jag förde aldrig uppgiften vidare. Det är dock flera som känner till vilka killarna är/var, och vem/vilka källorna är i deras fall, det har jag ingen aning om.
Kan inte detta räcka för dig?
jag har upprepat flera ggr att husnumret är en ickefråga, det spelar ingen roll om dom stod vid nr 6 eller 8,
det går att se en ljus bil från vilket av dom avstånden. Förhöret med bilvittneskillarna är trovärdigt oavsett nr.
Den "diskussionen" började för nån vecka sen då jag efterfrågade källa till nr 6, eftersom den uppgiften är maskad i förhöret.
Med det fanns/finns ingen källa, bara massa påståenden och cirkelresonemang.
Trådsanningen om nr 6 har växt fram i tråden för flera år sedan och med flera potentiella felkällor.
Din anekdotiska källa om killens namn kanske stämmer, kanske inte. Men när man kollar i tråden verkar det inte varit du som kläckte fram namnet, det dök upp från annat håll som ett antagande.
(anledningen att jag bemöter den här ickefrågan är det intressanta med hur trådsanningar fungerar och hur dom biter sig fast hos en del).