Citat:
Nej, det tror nog inte jag. Enligt tråden finns det, det som tyder på motsatsen att de inte var vänner och umgicks på det sättet. SuEk(f. 1970) gick en klass under Ulrika och var ihop med PeKr som ej bör ha snuddat Ulrikas bekantskapskrets. Detta par hade ju även ett litet barn hemma i lägenheten, skall hon då lämna denna lägenhet så här, med det lilla barnet med PeKr, likt en "dram-queen"? Nej, det får jag inte heller ihop. Faktumet att hon var mamma , försvagar denna ide för mig också då.
IB03 om du läser vad som står nedan så finns det alltså goda skäl att tro att det är SuEk som befinner sig hemma hos UA den aktuella natten.
1. PeKr och SuEk hade åkt ned tillsammans men hon hade lämnat Stadt tidigare då de blivit osams. Jag vet inte om det står i tråden om de blivit osams, men så är det i alla fall.
2. Sockerhals bekräftar att det är SuEk som är hos UA
3. Vi vet att tjejen i fråga är hos UA för att tjejen bråkat med sin pojkvän, vilket är precis vad SuEk och PeKr gjorde den kvällen på Stadt. Berättelserna passar tidsmässigt och logiskt ihop.
Sockerhals deltar i tråden helt utan att driva någon linje. Därför ser jag henne som mycket trovärdig.
Tanken var att SuEk och PeKr skulle åka med JoFr hem, men JoFr kom aldrig till PeKr. Samtidigt kom det ingen annan taxi till bostadsområdet, förutom den som SuEk anlände i. Kan det vara så att SuEk kontaktade JoFr, som ju bor några gator nedanför UA, och åkte hem med honom. Är JoFr så att säga hennes vän eller PeKr:s vän? Någon som vet?
Citat:
Det är PeKr själv som säger att sambon är med till Stadt. Min fetning nedan.
Det finns en mängd varianter om vid vilket klockslag de lämnade Stadt. En av dem är att de bråkat och att sambon därför begett sig hem tidigare. Min uppfattning är att hon är vän med Ulrika, men jag kan ha fel.
Det finns en mängd varianter om vid vilket klockslag de lämnade Stadt. En av dem är att de bråkat och att sambon därför begett sig hem tidigare. Min uppfattning är att hon är vän med Ulrika, men jag kan ha fel.
Citat:
---Några frågor:
Var det PKs dåvarande flickvän som var hos UA när Helena ringde?
Om samtalet med Helena väckte oro hos UA, skulle hon inte somnat den timmen utan väntat in, eller tom mött upp. Det var inte långt. Eller?
Min uppfattning är att vid ett svårt trauma utan svar, då misstänker man till slut alla tom de närmaste i ens omgivning ifrågasätts ..(hysteriskt). Vad anser du att det kan bero på att UA inte alls reagerat på det viset?
Tror du att BW har blivit utfrågad kring mötet med Helena utanför stadt av UA?
Berättade han om det direkt när han blev kontaktad av UA?
Hur tänker du kring resan till Töreboda på morgonen för att hämta Helenas plånbok?
Var UAs sällskap med då och vilken bil användes dit? (färg, modell).
Var det PKs dåvarande flickvän som var hos UA när Helena ringde?
Om samtalet med Helena väckte oro hos UA, skulle hon inte somnat den timmen utan väntat in, eller tom mött upp. Det var inte långt. Eller?
Min uppfattning är att vid ett svårt trauma utan svar, då misstänker man till slut alla tom de närmaste i ens omgivning ifrågasätts ..(hysteriskt). Vad anser du att det kan bero på att UA inte alls reagerat på det viset?
Tror du att BW har blivit utfrågad kring mötet med Helena utanför stadt av UA?
Berättade han om det direkt när han blev kontaktad av UA?
Hur tänker du kring resan till Töreboda på morgonen för att hämta Helenas plånbok?
Var UAs sällskap med då och vilken bil användes dit? (färg, modell).
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-03-19 kl. 17:44.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-03-19 kl. 17:44.