Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Konstigt att inte B.W nämnt att H.A kom ut tillsammans med K.M, hur menar du att det gått till?
Det är så här rubin22 att när jag ringde PW så var det för jag var då övertygad om att KM ej var pilotmannen på bron och att polisen hade gjort en felkoppling med KM inne på Stadt. jag har ju skrivit dom detta i många inlägg tidigare. Jag var då också i tankarna om KM ens
hade pilotglasögon, som PW70 i tråden velat påstå att han ej hade. Jag var också av åsikten att KM som gick och ringde direkt efter att ha gått ut från Stadt med Helena, direkt i och med detta var körd som pilotman på bron och inblandad. Men när jag ställer denna fråga till PW om ens hade pilotglasögon säde hon : "Men jag vet ju vad han hade för glasögon". Ja, klart. KM hade ju även varit hos henne tidigare på förfest, så hans klädsel kan många redan där också lagt märke till samt på Stadt där han uppmärksammats av vittnen som väldigt intresserad av Helena.
Hela denna tidigare föreställning jag hade om detta slogs omkull. Efter detta samtal så ramlade poletten ner "big time" att KM verkligen var den snubbe som gått med Helena på bron.
Det var också detta med att det fanns en stig som gick bakom fängelset som sedan anslöt upp på Ekuddenvägen i höjd med skogsstigen, detta stod ju även i chatten i frågor och svar redan, i den länk Sculley bifogat.
D vs detta förklarade ju också varför ingen sett en gåendes Helena efter bron. Så
klockrent.
Men innan detta då så förklarade jag direkt denna omständighet att KM gjort detta telefonsamtal till sambon från torget vid c.a 2:10-2:15. Och därmed kan strykas direkt i och med detta, MEN hon sade då att telefonkiosken ligger ju precis vid torget så...
JUST det:
Det har gått till så här att KM och Helena skiljs på trappen utanför Stadt. Han går mot telefonkiosken och skall ringa sambon. Att detta samtal verkligen har ägt rum verkar det ju som då helt klart för att med just denna uppgiften konfronteras han med av PW och Mats på rastplatsen 2017. Han säger ju då varför han kunnat ringt detta med då att han kan känt sig sårad om han fått nobben av Helena den kvällen och velat höra vad han hade där hemma. Detta kan faktiskt vara ett helt sant syfte och förklaring han säger här.
Helena styr nu stegen hemåt då och vart exakt hon träffar på BW vet kanske bara BW exakt men det kan vara utanför Stadt gaveln Stadsparken alltså
eller vid korvkiosken kanske då. I vart fall står de och byter några ord där. Efter detta så går Helena ensam över torget, KM som står kvar i telefonkiosken vet ju sen innan i baren att Helena tänkt att gå hem. "Är det ingen som skall gå åt mitt håll ?", säger hon när KM står bredvid bl a. Han ser Helena gåendes ensam över torget för han har ju ej släppt henne i tankarna och har uppsikt över torget. Då får han se henne, greklandsbyxorna och allt då.
Där har han då sin chans. Han hinner upp henne på Österlånggatan och de blir detta par som ses promenera av ett vittne som ser "en kvinna och en man promenera tillsammans " där och som tas upp i samma P4.dok. Det är så här detta gått till. Sedan kommer de in på Kungsgatan vid teatern och där kommer nästa tidiga "rykte" då som är spridd bland Mariestadsbor att Helena påstås setts ha lutat sig in i en bil och pratat med chauffören i den. Detta var GMs bil med danskarna i så fall och en person i denna bil ropar till sig Helena. De erbjuder henne skjuts hem som hon nekar. Dessa danskar var väldigt offensiva i sin raggning mot kvinnor, åkte runt och tutade os v . Vi har också den uppgift som inkom till polisen om en bil som åkt runt och trakasserat/ gjort ovälkomna närmande med bil mot tjejer. Här
kan mycket väl finnas ett samband också. Alltså att detta också
kan kopplas till GM - danskarna, som jag tror det är.