Citat:
Ursprungligen postat av
Joe Blow
Hur skulle hon kunna vara 100% övertygad? Era jävla fantasier om påstådda psykopaters förmågor att dupera och lura sin omgivning är hämtade ur usla dokusåpor och inte ur någon verklighet.
Har alla glömt att Ulrika närmast skrattande berättade att hon under i stort sett hela förmiddagen inte hade i tankarna att något hänt Helena och att hon snart skulle komma hem? Eller att deras mor direkt gav upp och förstod att Helena var borta för alltid? En ytterst märklig familj.
Min fetning. Detta av Joe Blow är ju så in i helvete roligt så det är ta mej fan genialt. Vad jag har skrattat...Ha Ha, detta är roligt på riktigt och jag menar det,. English crazy humour.
Sen skall jag säga att jag håller med Joe Blow i nästa stycke, det har jag alltid tyckt vara märkligt i de tidiga intervjuerna från 1995 och 1996. Ulrika har en kyligt fast blick där hon närmast ler när hon pratar om detta. Dröjande och lite staplande väger orden. Jag kan ha fel men, jag har alltid tyckt dessa tidiga framträdande av henne vara lite
underliga.
Jag förstår att Greensky blir arg, han är ändå den i tråden, som verkar ha störst insikter och erfarenheter om just dessa psykopater och hur de fungerar. Han har också hela tiden haft en huvudmisstänkt och det är BW. Han som jag också nu har som starkaste kandidat för att vara GM. Jag tror även jag återgår till mina två huvudkandidater för att vara Med-GM och det är : Mikae'*l Kjell*qvist (f .1970) eller Shan*e Pumfr*ey (f.1965). Om Shan*e var med BW på förfesten i Radbyn så går det ju inte att avskriva honom som den enligt tråden, kvinnomisshandlare han varit. Jag har nog ändå denne MK som etta för Med-GM för tillfället ändå. HMJ saknar helt våldskapital och är lite för normal och trevlig, gör han intryck av..nja. Det Bratis har delgett tråden om MK är intressant. Tittar man på denne MKs Facebook idag, kan man ju aldrig ana detta i alla fall. Men en sak som någon nämnt förut är ju att han har något sorts engagemang med typ, "Mot kvinnomisshandel" eller dylikt.
Det är ju en fin sak , men det kan också lika gärna vara en "samvetsgrej" eller sorts täckmantel, som givetvis äkta engagemang. Jag tänker då i detta fall på "Kapten Klänning" , poliskommissarien som var våldtäcksman och samtidigt drev feministiska frågor stenhårt inom Polisen. Jag gör definitivt ingen direkt koppling här till MKs engagemang i dessa kvinnofridsfrågor, men jag vill göra gällande att ett sådant engagemang definitivt inte friskriver personen från misstankar. Jag skulle vilja säga
absolut inte.