2022-10-22, 23:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.lilla.kloka.
EXAKT de ja menar! ja la till å med ut hans "tidslinje" här (för dom som tvivlar) för för mig finns de knappast några tvivel, han kan inte ha hunnit ens helt enkelt! man får även väga in att KM va (även enligt vittnen och sig själv) jätte full! Enligt mig är han verkligen inte inblandad i hennes död...

Efter att han ringer sambon kl 02:15, så köper han korv. Om han köpte den på torget, så gick det nog några minuter där, då det ska ha varit kö. Om han köpte korven i den andra korvkiosken, som vad jag förstår ligger på väg hem för honom och där han ska varit stammis, så bör han ha blivit sedd där. Oavsett var han köpte sin korv, så kanske han åt den på plats. Då gick det några minuter till. Sedan stötte Henrik på honom, enligt denne mellan kl 02:30 och 03:30. Då var KM nära sitt hem. Kl 04 ringde han sambon på hennes jobb i Skövde. Nej, jag får inte in honom heller.
Citera
2022-10-22, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Åtminstone en här vill mangla denna stackars man ett par varv till!
Skrämmande låg empati, eller det kanske även finns en agenda?

usch så hemskt!!! de låter nästan som den som misstänker honom fortfarande är ute efter att vilseleda bara typ. Kanske vet den personen vem den riktiga GM är och därför vill att folk ska ha kvar fokuset på KM?
Eller har man helt enkelt sååå sjukt låg empati och är såå dålig på att läsa av människor bara??? Hmmm... kanske bara trollar???

Själv så kan ja för mitt liv inte förstå hur man kan sitta och tro att den här stackars mannen är skyldig efter allt som framkommit! Låt KM va nu och låt han leva resten av sitt liv utan att bli nämnd i de här fallet mer!
Citera
2022-10-22, 23:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag gissar att du ändå känner till att för organiserad aktivitet med arbetande hund krävs tillstånd av markägare (gäller givetvis ej polis). Ingen hundförare som bedriver seriös verksamhet skulle gå med på något annat.

Vem måste få veta att det skulle vara "organiserad aktivitet"?
Citera
2022-10-22, 23:17
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag tror att många i tråden behöver förstå skillnaden mellan KM som gärningsman och KM som möjligt vittne. Det sistnämnda ligger fortfarande vidöppet. Sedan anser jag att man inte kan/får köpa något som någon säger i tv rakt av utan kritiskt tänkande och utan ett visst mått av ifrågasättande.
Citera
2022-10-22, 23:19
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lezaq
Jag vet att hon gick över bron för jag och mitt sällskap såg henne på cykelvägen längs med polisstationen när vi gick hem från stadt den natten.vittnade även om det men det är aldrig någon som kontaktat mig efter detta hände för att höra mig / oss vidare.

Så hon hade precis gått över bron då?

Gick ni bakom henne, då ni också kom från Stadt-hållet?

Om ni gick bakom, såg ni vilken väg hon fortsatte?
Citera
2022-10-22, 23:26
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vem måste få veta att det skulle vara "organiserad aktivitet"?

Jag provar igen då jag vet att läsförståelse kan vara jättesvårt.

INGEN seriös hundförare på denna nivå skulle schackra med sanningen.
Att bli anlitad, gärna av polis, gör att de vårdar sitt rykte.
Citera
2022-10-22, 23:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag vet att hon gick över bron för jag och mitt sällskap såg henne på cykelvägen längs med polisstationen när vi gick hem från stadt den natten.vittnade även om det men det är aldrig någon som kontaktat mig efter detta hände för att höra mig / oss vidare.

Citat:
Hon var ensam.

Varför skriver du det här nu, först fem år efter radiodokumentären och fem år efter det att du registrerade ditt konto? Vi har aldrig hört ett enda ord om detta vittnesmål från polisen, när vi har hört så mycket om "brovittnet". Jag finner det mycket märkligt. Kanske har polisen tappat bort även ditt/ert vittnesmål? För du drar inte en vals nu? För om du/ni verkligen såg Helena vid polisstationen, ger ju den observationen stöd till "brovittnet". Men i så fall "försvann" det manliga sällskapet hux flux efter bron. Eller så talar "brovittnet" falskt om det manliga sällskapet, vilket också är en möjlighet.

Jag tycker att du ska ta kontakt med polisen/Kalla fall/Fredrik på TV3 omgående om du verkligen är ärlig med det som du skriver.
Senast redigerad av Ugglan. 2022-10-22 kl. 23:34.
Citera
2022-10-22, 23:31
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag provar igen då jag vet att läsförståelse kan vara jättesvårt.

INGEN seriös hundförare på denna nivå skulle schackra med sanningen.
Att bli anlitad, gärna av polis, gör att de vårdar sitt rykte.

Jag läste och förstod precis vad du skrev. Jag har dock andra erfarenheter.
Citera
2022-10-22, 23:40
Avslutad
Fattar inte vad polisen ville få ut, så många resor osv med honom, lekte fan med honom, knappast att han helt plötsligt hade bara " jo jag dödade henne" tänk om han hade sagt upp sig från sitt jobb för att han fick låtas jobbet av polisen
Citera
2022-10-22, 23:44
Medlem
4Motions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.lilla.kloka.
Ja tycker sååå synd om KM!
Ja kan verkligen inte förstå hur man fortfarande kan tro att de är han som är GM. Har man inte sätt den nya dokumentären? Eller vill man bara jävlas??
Kan vi inte bara komma överens om att de finns ingen möjlighet till att de kan vara han! Eller kommer han från Mars och har över naturliga egenskaper och kan flyga eller dela på sig??? hmm..
Näää! de går helt enkelt inte!!

Så kan vi inte alla bara komma över ens om att släppa denna stackare nu!! Han har fått leva med detta i 19år! Kan han inte få leva resten av sitt liv nu med vetskapen om att ALLA har släppt honom som misstänkt! Att ingen misstänker honom längre, eller att i alla fall ingen håller på å skriver saker om honom i samband med de här fallet??? Ja kan inte bestämma va alla ska tro osv!
Men vi kan väl i alla fall ge han den lilla upprättelsen vi kan och sluta nämna honom i de här fallet mer!

Du och jag kan i alla fall enas om att han är oskyldig.
Funderar man över allt noga, så blir det enkelt att det måste vara två GM för att utföra detta inom den tidsram som angivits.
Om nu polisen ens har gjort rätt tidschema, för det är ju inte många andra rätt dom gjort i denna utredning.
Citera
2022-10-22, 23:51
Avslutad
Tror Oxå på 2 personer! Som måste vara väldigt nära varandra
Citera
2022-10-22, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Så hon hade precis gått över bron då?

Gick ni bakom henne, då ni också kom från Stadt-hållet?

Om ni gick bakom, såg ni vilken väg hon fortsatte?

Vi gick in vid tennisbanorna och gick mot tuna. Vad jag såg var att hon fortsatte framåt bara. Det var allt jag såg tyvärr :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in